Gå til innhold

Akutt svimmel.

lykkestor

Anbefalte innlegg

Jeg er i en jobb hvor jeg må stå og gå mesteparten av tiden. Nå har det seg slik at jeg plutselig ble kjempe svimmel. Øret på Venstre side lukket seg helt, jeg så, såvidt ingenting og alt gikk rundt. Så ble jeg kvalm, kjempe kvalm og skulle løpe til do. Jeg fikk kastet opp, men besvimte rett etterpå. Enda er jeg like svimmel og kvalm nå.. Målt jern nivå og slikt, men alt så braut hos legen sist uke. Litt lavt blodtrykk, men ingenting som skal tilsi at dette skulle skje..

Er 14 uker idag.. Er dette normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ca like langt i svangerskapet ble jeg svimmel og så stjerner et par ganger.. Heldigvis sittende! Men var i et møte den ene gangen så var veldig redd jeg skulle svime av der jeg satt. Men det gikk seg til av seg selv. Legen sa det kunne være blodsukkerfall. Spis OFTE (jeg spiste ca hver andre time) og pass på å drikk. Tror ikke det er unormalt. Men ville nevnt det til legen ved neste sjekk. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde samme problem i starten av mitt svangerskap :) besvimte tre ganger tror jeg. Jeg har lavt bloddtrykk generelt da, så legen mente det var derfor.

Anonymous poster hash: 65241...291
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes du skal kontakte legen din i dag.

Anonymous poster hash: 8a498...f29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noen lignende episoder i starten da jeg var gravid med sønnen min. Fikk forklart av jordmor at det var vanlig med blodtrykksfall. Jeg besvimte ikke da, men trodde jeg skulle gjøre det. Men siden du har besvimt, skader det vel ikke å ta en telefon til legen eller der du går i oppfølging for å høre hva de sier.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! Jeg sovnet så fort jeg var ferdig på jobb og var o mye bedre form når jeg våknet. Uansett tenkte jeg å dra til legen en tur i morgen for å høre.. Da er jeg ihvertfall på den sikre siden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig ut som et blodtrykksfall. Jeg har ikke hatt det som gravid ennå men har hatt mange siden puberteten. Men har lavt blodtrykk innimellom nå som gravid. Det kan være kjempe ekkelt med et slikt anfall men er ikke farlig. Når det kjennes ut som at man holder på å besvime er det lurt å legge seg ned, for hvis man besvimer kan man slå hodet eller andre kroppsdeler i fallet og det kan jo være farlig.

Man kan bli ganske svimmel av jernmangel/lav blodprosent og, men jeg trur ikke at man kan bli like svimmel som under et blodtrykksfall, har iallefall ikke opplevd å bli så svimmel av jernmangel. Men kan jo ta feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Det er veldig vanlig med lavt blodtrykk i svangerskapet. Da blir man ofte svimmel. Er nok det det er.

Mwn ville sjekket det hos legen alikevel. Kan aldri være helt sikker

Pass på deg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...