Gå til innhold

Når legger din samboer seg? Eller dere begge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om du er mann eller dame, når legger din samboer seg?
Eller legger dere hver kveld samtidig, så si?

Min samboer la seg klokka 06.30 og stod opp kanskje før 17.00 igår.

Anonymous poster hash: d70f9...430
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det med sene leggetider for han har vært sånn flere ganger, og i perioder og spesielt nå den siste tiden. Går jo utover forholdet også.
Hadde jo vært greit og legge seg samtidig for en gang skyld!

Gjest Allergikeren
Skrevet

Har du snakket med ham om det? Hva sier han?

I ukedagene legger vi oss mer eller mindre samtidig, rundt kl 23. Hvis jeg er særs trøtt legger jeg meg tidligere, og så kommer han etter. I helgene er jeg ofte først i seng, og så kommer han utpå natta en gang. Likevel står vi ofte opp samtidig, evt jeg en liten time før ham.

Gjest oreokaka
Skrevet

Vi pleier å legge oss mellom 22-23, i helgene senere (om vi orker). Er som oftest han som blir trøtt først, men syntes det er så koselig å legge seg samtidig :)

Skrevet

Om du er mann eller dame, når legger din samboer seg?

Eller legger dere hver kveld samtidig, så si?

Min samboer la seg klokka 06.30 og stod opp kanskje før 17.00 igår.

Han er spilleavhengig?

AnonymBruker
Skrevet

Vi legger oss ALLTID samtidig :)

Anonymous poster hash: e05fa...6ef
AnonymBruker
Skrevet

Har snakket med han om det flere ganger. Og da svarer han som så at jeg skal legge meg før til natten. Vel det skjer jo ikke hver natt, også er det på'n igjen. Noen ganger blir han sur nesten for at jeg nevner det og andre ganger virker det ikke som han bryr seg så veldig. Han syns kanskje det er greit og ha en slik døgnrytme.

Har du snakket med ham om det? Hva sier han?
I ukedagene legger vi oss mer eller mindre samtidig, rundt kl 23. Hvis jeg er særs trøtt legger jeg meg tidligere, og så kommer han etter. I helgene er jeg ofte først i seng, og så kommer han utpå natta en gang. Likevel står vi ofte opp samtidig, evt jeg en liten time før ham.

AnonymBruker
Skrevet

Han har en tvangslidelse, men kan ikke skjønne helt at den skal være hovedgrunnen bestandig.
Kan drive med ting om natta, se tv, drive med data, spise mat. Rett og slett vanlige ting som folk ellers gjør på dagtid.

Han er spilleavhengig?

Gjest navnelapp
Skrevet

Har han ikkje jobb eller skule? Vi legg oss samtidig. Ofte litt for seint, men vi skal jo opp og avgarde før ni, så det regulerer seg sjølv.

Gjest Naria
Skrevet

Vi legger oss nesten alltid sammen.

Ofte legger vi oss tidlig, som i 21-tiden. Vi velger å heller tilbringe kvalitetstid sammen i senga heller enn å sitte oppe og glo til vi begge er stuptrøtte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Legger oss samtidig men jeg står opp 3-4 timer før siden jeg jobber. Og når jeg kommer hjem er det surmuling om at jeg gjør så lite husarbeid.. Kvinnfolk, altså.

Anonymous poster hash: e57ea...3a3
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså han jobber som støttekontakt kanskje 1-2 ganger i uken, men utenom det har han ingen jobb. Venter på å begynne i en vernet bedrift, skal ha arbeidspraksis der for å se hvordan det er for han med å jobbe.

Har han ikkje jobb eller skule? Vi legg oss samtidig. Ofte litt for seint, men vi skal jo opp og avgarde før ni, så det regulerer seg sjølv.

Skrevet

Han har en tvangslidelse, men kan ikke skjønne helt at den skal være hovedgrunnen bestandig.

Kan drive med ting om natta, se tv, drive med data, spise mat. Rett og slett vanlige ting som folk ellers gjør på dagtid.

Med en tvangslidelse så blir det problemer. Det må du altså bare forvente tenker jeg.

Men om du vil ha det sånn er en annen sak.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres veldig koselig ut. Vi sitter jo og se litt på tv, eller jeg gjør det mens han driver med noe. Noen ganger sammen, men er så opptatt med andre ting at kvalitets-tiden blir ikke på topp hele tiden.

Så blir vel til at jeg legger meg først og står opp først om han snur på døgnet.

Vi legger oss nesten alltid sammen.

Ofte legger vi oss tidlig, som i 21-tiden. Vi velger å heller tilbringe kvalitetstid sammen i senga heller enn å sitte oppe og glo til vi begge er stuptrøtte.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal en tvangslidelse lage så mye problemer? Vi venter på at han skal komme til behandling, men har ikke fått noe brev enda. Blitt lovet innen 1.November i år.

Skulle gjerne hatt noen råd, for ja jeg ser den selv at dette kan bli problematisk på flere områder, også med denne lidelsen.

Med en tvangslidelse så blir det problemer. Det må du altså bare forvente tenker jeg.

Men om du vil ha det sånn er en annen sak.

Skrevet

Vi legger oss sammen hver dag, vanligvis før 11.

Skrevet

Hvorfor skal en tvangslidelse lage så mye problemer? Vi venter på at han skal komme til behandling, men har ikke fått noe brev enda. Blitt lovet innen 1.November i år.

Skulle gjerne hatt noen råd, for ja jeg ser den selv at dette kan bli problematisk på flere områder, også med denne lidelsen.

Fordi alle psykiske lidelser skaper problemer; både for den som har lidelsen og for de nærmeste rundt personen.

Dessverre er det alltid sånn i dette livet. Og derfor skal man aldri undervurdere psykiske problemer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan vel forsåvidt si at jeg har merket det. Men ja, skulle nå ønske at han hadde fått mer hjelp og sånn, men en må være klar, og jeg tror dessverre ikke at han er klar nok, og for det andre er det jo ikke så lett og fikse opp i ting selv når det er så vanskelig.

Fordi alle psykiske lidelser skaper problemer; både for den som har lidelsen og for de nærmeste rundt personen.

Dessverre er det alltid sånn i dette livet. Og derfor skal man aldri undervurdere psykiske problemer.

Skrevet

Kan vel forsåvidt si at jeg har merket det. Men ja, skulle nå ønske at han hadde fått mer hjelp og sånn, men en må være klar, og jeg tror dessverre ikke at han er klar nok, og for det andre er det jo ikke så lett og fikse opp i ting selv når det er så vanskelig.

Nei, det er dessverre ikke lett å få god hjelp med sånt i dette landet. Skandaløst egentlig, men sånn er virkeligheten.

Det er ikke noe annet å gjøre enn å mase selv (den som orker det).

Kan jo være at det viser seg at han må ha medisinering, men utredning må jo være første skritt på veien, tenker jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, har funnet ut av det. En plass i Trondheim, men det hjelper fint lite om en ikke blir fulgt skikkelig opp når man kommer hjem. Da faller ting lett tilbake til det gamle.
Har mast mye, nevnt det mye det med leggetider, men føler ikke det hjelper. Må vel og si at jeg merker på en eller annen måte at forholdet ikke er 100 prosent. Det var kanskje bedre før, men nå føler jeg at det er noe rart. Kanskje det er fordi han sliter såpass også, begynt på en medisin og er i opptrappings-fasen på den og, så ja.
Vært mye medisiner, samtale på DPS, men ja funker dårlig. Er ikke så lett. Tenkt tanken at det hadde vært bedre om han hadde blitt lagt inn for en lengre periode, men da må han jo ville det selv.

Nei, det er dessverre ikke lett å få god hjelp med sånt i dette landet. Skandaløst egentlig, men sånn er virkeligheten.

Det er ikke noe annet å gjøre enn å mase selv (den som orker det).

Kan jo være at det viser seg at han må ha medisinering, men utredning må jo være første skritt på veien, tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...