Gjest Twelve12 Skrevet 25. juni 2013 #1 Skrevet 25. juni 2013 Er uke 12+0 med tvillinger idag og ligger å snoker på kg før jeg bysser laller og plutselig kjenner jeg litt rar følelse nederst i magen. Litt bobling nesten uten at det kan sammenlignes med luft. Kan deg være ungene jeg kjenner eller er det bare luft/innbilning. Føler 12 uker er litt tidlig men kanskje ikke med tvillinger?! Som dere sikkert skjønner så er jeg førstegangsgravid
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #2 Skrevet 26. juni 2013 De er jo fortsatt ganske små i cm, så det høres litt tidlig ut. har du fått sjekket om du har morkaken foran eller bak? Anonymous poster hash: d13dd...fe0
Gjest Magdalene Skrevet 26. juni 2013 #3 Skrevet 26. juni 2013 Da jeg ventet nr 2, begynte jeg å kjenne liv tundt uke 12-13. Så det kan jo være det
Gjest Twelve12 Skrevet 26. juni 2013 #4 Skrevet 26. juni 2013 Nei jeg har ikke fått sjekket det med morkakene. Eneste jeg vet er at de ligger over hverandre, og ikke ved siden av hverandre. Livmoren har kommet over symfysen ihvertfall, så "bevegelsene" er der livmoren er liksom =)
Silfen Skrevet 26. juni 2013 #5 Skrevet 26. juni 2013 Det er mulig med tvillinger, men selvsagt litt tidlig, så det kan være tarmbevegelser. Tidligste jeg har kjent var i uke 13 og da fornektet jeg det noen uker, siden det var så tidlig.
tulipaner Skrevet 26. juni 2013 #6 Skrevet 26. juni 2013 Jeg nærmer meg uke 19 med tvillinger, første gangs gravid også, og jeg kan ikke si at jeg har kjent så mye enda, tror jeg da...men vi er jo alle forskjellige....Jeg kjenner det strekker seg i områder og jeg kjenner at det lugger liksom litt innvendig når jeg beveger meg hurtig, men regner med at det er vokse smerter av livmoren jeg kjenner....Annet kan jeg vel ikke påstå at jeg har kjent.
Gjest Twelve12 Skrevet 26. juni 2013 #7 Skrevet 26. juni 2013 Jeg nærmer meg uke 19 med tvillinger, første gangs gravid også, og jeg kan ikke si at jeg har kjent så mye enda, tror jeg da...men vi er jo alle forskjellige....Jeg kjenner det strekker seg i områder og jeg kjenner at det lugger liksom litt innvendig når jeg beveger meg hurtig, men regner med at det er vokse smerter av livmoren jeg kjenner....Annet kan jeg vel ikke påstå at jeg har kjent. Ja jeg kjenner den luggingen selv. Det er ligamentsmerter har jeg forstått. Er også veldig hard i magen sånn at jeg lett får kramper ved brå bevegelser. Er mye mulig at jeg bare innbilte meg bevegelsene i går. Men "kjente" det bare når jeg lå på ryggen og var helt stille. Kjenner ingenting nå
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #8 Skrevet 26. juni 2013 Ja jeg kjenner den luggingen selv. Det er ligamentsmerter har jeg forstått. Er også veldig hard i magen sånn at jeg lett får kramper ved brå bevegelser. Er mye mulig at jeg bare innbilte meg bevegelsene i går. Men "kjente" det bare når jeg lå på ryggen og var helt stille. Kjenner ingenting nå skal du på UL i nærmeste fremtid? Da hadde jeg spurt hvor morkakene ligger..for hvis de ligger bak så kan man merke det tidligere, min ligger bak og høyt, jeg har kun 1, førstegangs, og merket såvidt noe i slutten av uke 15.. Anonymous poster hash: d13dd...fe0
Gjest Twelve12 Skrevet 26. juni 2013 #9 Skrevet 26. juni 2013 Skal på UL den 9. Juli. Ja da skal jeg forhøre meg.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #10 Skrevet 26. juni 2013 Jeg er også førstegansgravid og kjente de første bevegelsene i uke 16. Jeg har morkaken bak og er veldig slank, så det er nok derfor jeg kjente det såpass tidlig til å være førstegangsgravid. "Bobling" var nettopp den følelsen jeg også vil beskrive det som. I starten var jeg ikke sikker på at det var babyen jeg kjente; jeg tenkte at det kanskje var tarmbevegelser eller luft. Men etter hvert ble boblingen sterkere, og da jeg kjente det på utsiden, var jeg ikke i tvil lengre. Nå er jeg 24 uker på vei, og mini er nesten aldri i ro. Jeg elsker bevegelsene hans og syns det er veldig betryggende med hyppig kontakt med ham. Siden du venter tvillinger, ligger de jo noe trangere enn ett enkelt foster, så jeg vil ikke tro det er umulig at det er dem du kjenner. Anonymous poster hash: 676ce...9f4
Gjest Twelve12 Skrevet 26. juni 2013 #11 Skrevet 26. juni 2013 Jeg er også førstegansgravid og kjente de første bevegelsene i uke 16. Jeg har morkaken bak og er veldig slank, så det er nok derfor jeg kjente det såpass tidlig til å være førstegangsgravid. "Bobling" var nettopp den følelsen jeg også vil beskrive det som. I starten var jeg ikke sikker på at det var babyen jeg kjente; jeg tenkte at det kanskje var tarmbevegelser eller luft. Men etter hvert ble boblingen sterkere, og da jeg kjente det på utsiden, var jeg ikke i tvil lengre. Nå er jeg 24 uker på vei, og mini er nesten aldri i ro. Jeg elsker bevegelsene hans og syns det er veldig betryggende med hyppig kontakt med ham. Siden du venter tvillinger, ligger de jo noe trangere enn ett enkelt foster, så jeg vil ikke tro det er umulig at det er dem du kjenner. Anonymous poster hash: 676ce...9f4 Ja jeg gleder meg til den dagen jeg kjenner dem sånn at jeg ikke trenger å lure på om det faktisk er dem eller luft. For nå kan det jo være begge deler.
tulipaner Skrevet 26. juni 2013 #12 Skrevet 26. juni 2013 Ja jeg kjenner den luggingen selv. Det er ligamentsmerter har jeg forstått. Er også veldig hard i magen sånn at jeg lett får kramper ved brå bevegelser. Er mye mulig at jeg bare innbilte meg bevegelsene i går. Men "kjente" det bare når jeg lå på ryggen og var helt stille. Kjenner ingenting nå Tjah ingenting er umulig men.... er kanskje litt tidlig? Jeg har 1 morkake som ligger forann og 1 som ligger bak, men jordmor mente ikke at den som ligger forann blokkerer for det å kjenne noe... Nei ikke vet jeg.... hehe... Kanskje det er meg som ligger litt etter.... jeg tenkte mye på om jeg klarer å kjenne forskjell på om det er baby 1 eller baby 2 som beveger seg eller sparker meg ( når den tid kommer ) at jeg klarer å kjenne at det er liv hos begge to.... Venter du enegget eller toegget?
Gjest Twelve12 Skrevet 26. juni 2013 #13 Skrevet 26. juni 2013 Tjah ingenting er umulig men.... er kanskje litt tidlig? Jeg har 1 morkake som ligger forann og 1 som ligger bak, men jordmor mente ikke at den som ligger forann blokkerer for det å kjenne noe... Nei ikke vet jeg.... hehe... Kanskje det er meg som ligger litt etter.... jeg tenkte mye på om jeg klarer å kjenne forskjell på om det er baby 1 eller baby 2 som beveger seg eller sparker meg ( når den tid kommer ) at jeg klarer å kjenne at det er liv hos begge to.... Venter du enegget eller toegget? Hehe ja det har jeg tenkt på også. Men har ei kusine som fikk tvillinger i fjord, og hun sa at det var ikke noe prolem når det gikk fra bevegelser, til spark. Da kjente hun godt om det var tvilling A eller tvilling B Jeg venter toeggede tvillinger
tulipaner Skrevet 26. juni 2013 #14 Skrevet 26. juni 2013 Hehe ja det har jeg tenkt på også. Men har ei kusine som fikk tvillinger i fjord, og hun sa at det var ikke noe prolem når det gikk fra bevegelser, til spark. Da kjente hun godt om det var tvilling A eller tvilling B Jeg venter toeggede tvillinger Gratulerer som utvalgt tvilling mamma
Gjest Twelve12 Skrevet 26. juni 2013 #15 Skrevet 26. juni 2013 (endret) Gratulerer som utvalgt tvilling mamma Takk takk Edit: I lige måde forresten Endret 26. juni 2013 av Twelve12
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #16 Skrevet 26. juni 2013 Jeg kjente liv i uke 11 da jeg gikk gravid med tvillinger. Jeg kjente det når jeg bøyde meg fremover og det var trangt i magen. Jeg trodde som deg, at dette var innbilning, men jordmor bekreftet at det var fullt mulig.Anonymous poster hash: ba713...512
Gjest Twelve12 Skrevet 26. juni 2013 #17 Skrevet 26. juni 2013 Jeg kjente liv i uke 11 da jeg gikk gravid med tvillinger. Jeg kjente det når jeg bøyde meg fremover og det var trangt i magen. Jeg trodde som deg, at dette var innbilning, men jordmor bekreftet at det var fullt mulig.Anonymous poster hash: ba713...512 Så morro Hvis det er det jeg tror jeg har kjent, så burde det jo bare bli kraftigere fremover de neste ukene ihvertfall
Yesterday Skrevet 26. juni 2013 #18 Skrevet 26. juni 2013 Jeg er også førstegansgravid og kjente de første bevegelsene i uke 16. Jeg har morkaken bak og er veldig slank, så det er nok derfor jeg kjente det såpass tidlig til å være førstegangsgravid. "Bobling" var nettopp den følelsen jeg også vil beskrive det som. I starten var jeg ikke sikker på at det var babyen jeg kjente; jeg tenkte at det kanskje var tarmbevegelser eller luft. Men etter hvert ble boblingen sterkere, og da jeg kjente det på utsiden, var jeg ikke i tvil lengre. Nå er jeg 24 uker på vei, og mini er nesten aldri i ro. Jeg elsker bevegelsene hans og syns det er veldig betryggende med hyppig kontakt med ham. Siden du venter tvillinger, ligger de jo noe trangere enn ett enkelt foster, så jeg vil ikke tro det er umulig at det er dem du kjenner. Anonymous poster hash: 676ce...9f4 Jeg er førstegangs, har morkaken fremme og er noe overvektig, og kjente første bevegelse i uke 15, men det gikk noen dager til neste gang. Daglig ble det i uke 20. For noen isolerer morkaka og fett lenge, og andre ikke. Tenker og at når det er tvilligere så er det trangere men også to styk som beveger seg, så trur og at det kan være bevegelse du har kjent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå