Gå til innhold

Sunn og god turmat i bil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal på bilferie, så det blir en del timer i bil i et par uker. Tidligere har vi hatt en stygg vane med å stoppe på veikroer og bensinstasjoner for å spise junkfood. Og maten vi har hatt med i bilen har gjerne vært av den usunne typen, som hveteboller og kjeks.

I år skal det bli annerledes. Jeg har begynt en ny og bedre livsstil for å bli sunnere og gå ned ganske mange kg. Men jeg sliter litt med å finne gode og sunne (kalorifattige) alternativer til veimat.

Vi har med kjøleboks sånn at vi får holdt ting kjølig. Jeg har tenkt å ha med oppkuttete gulrøtter og kålrabi, samt noen magre yoghurter. Det funker greit som mellommåltider og snacks. Men vi trenger noe mer solid til hovedmåltidene. Jeg hadde tenkt på å lage kyllingwraps, men tortillalefser er jo ikke helt bra.

Andre tips? Det må i alle fall være enkel mat som kan spises uten fat og bestikk.

Brødskiver er ikke aktuelle. Jeg synes de blir tørre og smakløse av å ligge kjølig.

Anonymous poster hash: b41a2...33f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo lage wraps av fullkornstortillalefser? Det hadde vi til kveldsmat i dag! Fullkornswraps, mager philadelphia, røkelaks, rødløk, paprika og agurk. Veldig godt og kjempeenkelt! Ikke så usunt heller :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at selv om tortillalefser kanskje ikke er den sunneste vatvaren, så er tortillalefse med sunt og godt fyll et fullverdig måltid, og et kjempeskritt opp fra junk food og veikromat.

Anonymous poster hash: 09d63...e66
Skrevet

Sandwicher av grove brødskiver holder seg fuktig så lenge du har godt pålegg på! ;)

Grovt brød

Mager philadelphia, rødløk, kylling, litt salat og kanskje litt ost; voila!! :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er sant at tortillalefser med sunt fyll er langt bedre enn junkfood, så kanskje jeg går for det likevel. Og kanskje saftige, grove brødskiver.
Takk for tips!

TS

Anonymous poster hash: b41a2...33f
Skrevet

Enig med Missdior. Tortillawraps er et suverent alternativ til pølser og annen bensinstasjonsmat!

Ellers kan du f.eks. lage burgere av fullkorns hamburgerbrød med tzatziki, salat, agurk og grove fiskekaker. Sunt, godt, og smaker like godt kaldt som varmt!

AnonymBruker
Skrevet

Salat er også godt å ha med seg :) Jeg pleier ofte å ha med salat av kylling, fullkornspasta, pesto, ruccola, pinjekjerner, tomater, agurk, paprika og soltørkede tomater.

Anonymous poster hash: b9a6e...836
AnonymBruker
Skrevet

Knekkebrød med philadelfia og grønnsaker. :)

Anonymous poster hash: 17d2a...73d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...