AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #1 Skrevet 25. juni 2013 Jeg er en 22 år gammel jente som nylig fant ut at jeg er gravid, er ca 7 uker på vei. Det var absolutt ikke planlagt, men vi er bestemte på å beholde. Abort er ikke et alternativ for oss. Vi tror vi skal klare dette fint - jeg var ferdig utdannet sykepleier nå i juni, mens min samboer som er 25 år var ferdig utdannet for 2 år siden og er i fast jobb. Jeg har fått fast jobb som sykepleier. Vi leier leilighet, men har planer om å kjøpe leilighet eller rekkehus når prøvetiden min i jobben er over. Her om dagen fortalte jeg min mor at jeg var gravid og trodde hun ville ta det bra, men hun ble svært misfornøyd med det. Hun mener vi er for unge, og at det ikke passer seg å få barn før vi er gift. Syns det er så utrolig kjipt at ikke min mor støtter meg i dette. Det er jo mitt første svangerskap, og det innebærer en haug med usikkerhet. Da hadde det vært fint å ha min mor som støtte... Noen som har vært i samme situasjon? Hva skal jeg si til henne? Har så utrolig lyst til at hun skal glede seg med oss. Min samboers familie ble glade for nyheten og gleder seg. Anonymous poster hash: 15888...869
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #2 Skrevet 25. juni 2013 Min mor ble glad, men svigermor kom med denne" jeg er for ung til å bli farmor" koslig og høre, burde tenkt på det da hun fikk barn som 17 åring?? Jeg var 22 og min samboer 25 da vi ventet barn. Fik også høre fra svigers vi burde giftet oss og bla bla bla.. men det gjorde vi ikke Anonymous poster hash: 6d0eb...a65
Tomaten Skrevet 25. juni 2013 #3 Skrevet 25. juni 2013 Jeg syns ikke 22/25 er ungt å få barn. Ikke når dere har utdannelse og jobb på stell. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #4 Skrevet 25. juni 2013 Når du er 22 år og både du og samboer er ferdig utdannet så har det ikke en dritt å si om dere er gift eller ikke. Forhåpentligvis vil moren din glede seg etterhvert når det har fått sunket inn litt Gratulerer og lykke til! Anonymous poster hash: 4d15c...56b
LillaFrosk Skrevet 25. juni 2013 #5 Skrevet 25. juni 2013 Oi. Sjokkerende.. Jeg ble gravid som 16-åring, og da var det (faktisk) ingen som ble misfornøyd (.. viste misnøye, iallefall).. Forhåpentligvis viser hun mer glede etterhvert som tiden går, og hun bare har fått tenkt litt over saken
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #6 Skrevet 25. juni 2013 var 21 fikk min første. min far var ikke glad. nå er hun bestefar sin gull jente. fikk min andre når jeg var 36. min far igjen ikke glad. han duller nå med henne også som det ikke fantes en morgen dag . så min erfaring er at det går seg til. Anonymous poster hash: f4b61...8bf 1
Anciol Skrevet 25. juni 2013 #7 Skrevet 25. juni 2013 Hadde allerede et barn da, jeg ble gravid med nummer 2, alle rundt meg var misfornøyde og mente at jeg burde ta abort bortsett fra storebroren min (som alltid tar mitt parti). Endte med at jeg hørte på broren min sitt kloke råd, om at jeg burde beholde barnet , han tok en samtale med hele familien og min mann, og snudde graviditeten min til noe positivt! Så ja 8 mndr senere ble en velskapt liten jente født og er familiens lille prinsesesse:) Særlig mormor frisknet til da jeg viste henne datteren min:) Guttungen min er familiens lille prins:)
Miss moneypenny Skrevet 26. juni 2013 #8 Skrevet 26. juni 2013 Det høres ut som at dere kommer til å klare dette fint ihvertfall, så ikke bry deg om at hun sier noe annet. Utrolig dårlig gjort å si sånt når du forteller at hun skal bli bestemor! Men kan det hende at hun ble så sjokkert at hun dermed reagerte dårlig? Eller tror du hun virkelig mente det hun sa? Uansett så kommer hun forhåpentligvis til å endre mening når det lille nurket er født, men skjønner at det hadde vært fint å ha henne ved din side nå mens du er gravid. Håper hun tar til vettet og det litt kjapt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå