Gå til innhold

Manuellterapeut, Bergen

Gjest Katee

Anbefalte innlegg

Gjest Katee

Noen som kan anbefale en flink manuellterapeut i Bergen? Helst i sentrum eller sentrumsnært.

Vil gjerne ha tips fra dere som har hatt skulderproblemer, men alle svar taes imot med takk! :)

Og hva må man regne med å betale for en time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har vært både hos Asta May Flekke på Vågen Manuellterapi og hos Roar Jensen på Bergen Manuellterapi og akupunktur. De har kontor i sammen gate, strandgaten:)

Begge to er veldig flinke. Jeg var der med baby, og tror at Asta May kun har med spedbarn å gjøre, men kan uansett gå god for begge stedene. Vet ikke pris, for det er gratis for barn under 12 år.

...men, har du vurdert naprapat? Er en sinnsykt flink en på Berstadhuset, han heter Fredrik Barth og gjør mirakler - knar, stryker, knekker og bruker lang tid (en time) på å finne helheten bak plagen din. tror det koster 600 kroner. Han har gitt meg min største aha-opplevelse for egen del, iallfall!

Anonymous poster hash: 17718...75c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katee

Tusen takk for tips! :blomst:

Jeg har ikke tenkt på naprapat :sjenert: Det viser seg at det er en hel liten verden innenfor dette med skader og vondter i kroppen gitt! Naprapat, fysioterapeut, manuellterapeut osv osv :) Så jeg setter stor pris på tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En naprapat jobber iallfall med både muskler og skjelett, øvelser for deg, strekking og knaing og knekkin som han gjør, og de har like lang utdannelse som f.eks. kiropraktorer. Men der en kiropraktor først og fremst kurerer symptomet (smerten), ser naprapaten på årsaker og helhet. Jeg kom feks dit med spente kjever, våknet flere ganger om natten med sammenpressede tenner/kjever. Viste seg at jeg var et klassisk eksempel på kontorrotte, og at spenningen egentlig satt/begynte i armen.

Manuellterapeut jobber jo også med skjellett og muskler, men mitt inntrykk er at de i større grad bruker trening og egentrening enn en naprapat.

:)

Anonymous poster hash: 17718...75c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...