AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #1 Skrevet 25. juni 2013 Har en leilighet på 90kvm, som er solgt. Gruer meg mest til vask av de store vinduene, det over to meter høye taket men mest av alt komfyr. Hva ville dere gjort? Kan man bruke vaskedame til det? Sorry hvis jeg høres helt grønn ut, men aldri har jeg bestilt vaskehjelp.Anonymous poster hash: beac0...670
Rosa Sitron Skrevet 25. juni 2013 #2 Skrevet 25. juni 2013 Det er mulig å bestille flyttevsk. Har aldri gjort det selv, men du kan sikkert søke det opp.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #3 Skrevet 25. juni 2013 Vi hadde vaskebyrå til å ta flyttevasken for oss. Men de tok ikke vindusvask eller vask av komfyr. Mulig de hadde gjort det mot tillegg i pris. Jeg vasket det bare selv jeg da, så lenge jeg slapp alt det andre. Anonymous poster hash: ac08b...bb8
Gjest Marmot Skrevet 25. juni 2013 #4 Skrevet 25. juni 2013 Jeg ringte til ulike firmaer jeg fant på gulesider og fikk anbud fra alle sammen. Så avtalte jeg tid og pris med ett av firmaene. Betaler 6200 for utvask av 120 kvm stort hus over to etasjer, og det synes jeg virkelig det er verdt. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #5 Skrevet 25. juni 2013 Du kan betale for vaskehjelp om du ikke gidde selv. Bare å søke på internett, så finner du nok noen i nærheten av der du bor Anonymous poster hash: 9692d...33e
Miah Skrevet 25. juni 2013 #6 Skrevet 25. juni 2013 Ville betalt andre for å gjøre det. Blir fort mye mer arbeid enn man først tror - er ikke bare å tørke over overflater.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #7 Skrevet 25. juni 2013 TS her. Takk for mange gode tilbake meldinger, trodde jeg skulle få pepper Da naboen min skulle flytte så tok han sånn flyttevask firma, de tok 6000 kr for 115kvm, da vasket de vinduene, taket ol. Jeg synes det er mye jeg.. Men hater tanken på å vaske selv, for når jeg først vasker så gjør jeg det så grundig og nøye, at jeg hadde brukt en hel dag, for så deretter å vaske i det nye huset. Jeg vil at det skal bli ordentlig gjort og kjenner jeg ikke har krefter til det. Ta å ringe litt rundt tenker jeg. Takk takk Anonymous poster hash: beac0...670
Pinkee Skrevet 25. juni 2013 #8 Skrevet 25. juni 2013 Fornuftig å leie flyttevask, er vanligvis nok annet å styre med under flytting. Men, pass bare på at du får presisert hva som skal vaskes, feks vinduer og komfyr, så du ikke blir sittende igejn med det du selv har minst lyst til selv. Klarer du å få det til, så vær der når dem er ferdige, så du kan godkjenne med det samme.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #9 Skrevet 25. juni 2013 Vi bestilte flyttevask da vi solgte leiligheten vår, veeeeldig fornøyd med det valget, var greit å slippe den jobben. De fleste vaskebyråer gir garanti når det er flyttevask, sånn at hvis kjøperen ikke er fornøyd med vaskingen så må byrået inn å vaske på nytt. Vaskebyrået vi leide inn vasket sinnsykt dårlig da, sprayet med JIF og tørket av lissom, så sånn sett var det mye penger å betale for det, men var veldig greit at kjøperen bare kunne ringe å si de måtte vaske på nytt :-) Anonymous poster hash: dae5c...252
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #10 Skrevet 25. juni 2013 Vi bestilte flyttevask da vi solgte leiligheten vår, veeeeldig fornøyd med det valget, var greit å slippe den jobben. De fleste vaskebyråer gir garanti når det er flyttevask, sånn at hvis kjøperen ikke er fornøyd med vaskingen så må byrået inn å vaske på nytt. Vaskebyrået vi leide inn vasket sinnsykt dårlig da, sprayet med JIF og tørket av lissom, så sånn sett var det mye penger å betale for det, men var veldig greit at kjøperen bare kunne ringe å si de måtte vaske på nytt :-)Anonymous poster hash: dae5c...252 Dette hørtes ypperlig ut ! Takk http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'>Anonymous poster hash: beac0...670
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #11 Skrevet 25. juni 2013 Fornuftig å leie flyttevask, er vanligvis nok annet å styre med under flytting. Men, pass bare på at du får presisert hva som skal vaskes, feks vinduer og komfyr, så du ikke blir sittende igejn med det du selv har minst lyst til selv. Klarer du å få det til, så vær der når dem er ferdige, så du kan godkjenne med det samme. Skal huske på dette. Tusen takk skal du ha Anonymous poster hash: beac0...670
Gjest Marmot Skrevet 25. juni 2013 #12 Skrevet 25. juni 2013 Jeg fikk pressistert i min kontrakt at vasken skal godkjennes av de som overtar.
Pinkee Skrevet 25. juni 2013 #13 Skrevet 25. juni 2013 Jeg fikk pressistert i min kontrakt at vasken skal godkjennes av de som overtar. Ja, men jeg ville godtatt jeg og, før jeg betalte! Å alltid enklere å få folk til å gjøre oppatt noe mens dem er der, enn når dem er gått!
Gjest Marmot Skrevet 25. juni 2013 #14 Skrevet 25. juni 2013 Jeg skal betale etter at de som overtar har godkjent altså. Og grunnen til å gjøre det slik er at jeg flytter ganske langt, og to uker før de skal ta over. Vil slippe å reise tilbake bare for å godkjenne utvasken.
Governorswife Skrevet 25. juni 2013 #15 Skrevet 25. juni 2013 Jeg ringte til ulike firmaer jeg fant på gulesider og fikk anbud fra alle sammen. Så avtalte jeg tid og pris med ett av firmaene. Betaler 6200 for utvask av 120 kvm stort hus over to etasjer, og det synes jeg virkelig det er verdt. Oj, det var dyrt. Vi betaler 3500 for 107m2 i tre etasjer, inkl absolutt alt, to bad, badstue, alle hvitevarer og fornøyd garanti. Anbefaler helt klart å betale noen. Man må rense sluk, vaske vegger og tak, alle ventiler og det tar enormt med tid. Hvis de ikke er fornøyd må man gjøre alt på nytt selv. Med et firma så kommer de og gjør det igjen, kostnadsfritt for deg!!
Gjest Marmot Skrevet 26. juni 2013 #16 Skrevet 26. juni 2013 (endret) Jeg valgte bevisst ikke det billigste firmaet, men de som kunne skilte med flest referanser og lengst fartstid. Vil heller betale dyrt for å få det gjort skikkelig, enn å være misfornøyd. Endret 26. juni 2013 av Marmot 2
Governorswife Skrevet 26. juni 2013 #17 Skrevet 26. juni 2013 Jeg valgte bevisst ikke det billigste firmaet, men de som kulle skilte med flest referanser og lengst fartstid. Vil heller betale dyrt for å få det gjort skikkelig, enn å være misfornøyd. Vi har brukt de før og de har masse referanser på FINN. Vi ville betale minst mulig og være fornøyd og derfor valgte vi de.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #18 Skrevet 26. juni 2013 Jeg fikk et par venninner til å hjelpe meg. Cluet er å ha gode vaskemidler og god musikk, kaffe og kaker og pizza og cola på døren Kjempekoselig! Anonymous poster hash: 2e71f...5be 1
Gjest Wei Wei Skrevet 26. juni 2013 #19 Skrevet 26. juni 2013 (endret) Jeg har vasket alt selv. Har aldri vasket taket, så konsentrerte meg om gulvet og andre overflater, vegger der jeg så noen flekker (over kjøkkenbenken og bak komfyren), dusjkabinet, vask osv. Altså det var det samme som en vanlig rengjøring, bare at jeg vasket veggene i tilleg. Jeg også satt på musikk / film og koste meg med prosessen. Det er jo enklere enn vanligvis, for rommene står tomme. Man trenger ikke å rydde, bare vaske. Det ville ta meg ca 3-4 timer å vaske 90 kvm. Endret 26. juni 2013 av Wei Wei
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #20 Skrevet 26. juni 2013 Har en leilighet på 90kvm, som er solgt. Gruer meg mest til vask av de store vinduene, det over to meter høye taket men mest av alt komfyr. Hva ville dere gjort? Kan man bruke vaskedame til det? Sorry hvis jeg høres helt grønn ut, men aldri har jeg bestilt vaskehjelp.Anonymous poster hash: beac0...670 Hvor lenge har du bodd der? Hvis taket er mur er det lettere å male enn å vaske, komfyr og vinduer har du vel vasket flere ganger mens du har bodd der eller?? Husk å vaske bak komfyren, samt inni alle skap. Anonymous poster hash: 7678c...8ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå