AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #1 Skrevet 25. juni 2013 Jeg spiser kiwi, jordbær, druer(mange druer!!!!) mandariner, klementiner og moreller. Spiser jeg f.eks brød, taco, yougurt, lasagne, kylling etc. Blir jeg kvalm og får diare rett og slett. Andre trimester nå og merker jeg er sint og lei disse matvanene jeg har utviklet meg til nå i svangerskapet, Anonymous poster hash: 3ab00...376
Semydfe Skrevet 25. juni 2013 #2 Skrevet 25. juni 2013 (endret) Jeg hadde det på samme måte i lang tid. Veldig frustrerende, men det er jo stort sett sunne ting du får i deg da. Bortsett fra druene. Jeg hadde også dilla på druer, men fikk beskjed fra jordmor om at jeg burde være forsiktig med druer pga mengden fruktsukker. Fikk tips om å bytte de ut med blåbær og det har funket fun-fint. Og forhåpentligvis orker du litt flere matvarer snart :-) Endret 25. juni 2013 av Semydfe
absinthia Skrevet 25. juni 2013 #3 Skrevet 25. juni 2013 Jeg kan trøste deg med at det meste antagelig går over så fort du har født. Jeg har hatt forskjellige ting jeg absolutt måtte ha og ting som jeg ille dårlig bare av å tenke på, men det har forsvunnet som ved et trylleslag hver gang. Nå sist kunne jeg ikke spise noe elller lukte på ting som inneholdt spisskummin ( taco, indisk mat, mm), mistet all lyst på sjokolade og hadde dilla på blåbær, paprika, solbær, mango og eplejuice, fiskesuppe og noen fler frukter som er proppfulle av antioksydanter ( fant jeg ut da jeg sjekket om det kunne være noen sammenheng) og det gjorde egentlig ingenting for kostholdet sin del. Var betraktelig verre i de to første svangerskapene, men det har jeg klart å fortrenge ( snart 19 og 20,5 år siden) med nr 3 hadde jeg mest ting jeg absolutt måtte ha, Hadde en greie med tørkede aprikoser og ferske nektariner, men utsto ikke bacon og baconfett. Derimot var jeg helt nødt til å ha egg og tomat på brødskiva hver dag i 7 måneder. - merkelige greier, men egg og tomat er jo veldig nyttig for kroppen da.
Gjest pysepusen Skrevet 25. juni 2013 #4 Skrevet 25. juni 2013 Sånn hadde jeg det hele svangerskapet. Det gjelder bare å få i seg mat! Dagen etter fødselen kunne jeg spise alt igjen og det var helt nydelig!
Elanore Skrevet 25. juni 2013 #5 Skrevet 25. juni 2013 Oh, så ikke at denne lå under graviditet... Tror uansett at det kan være sånn når kroppen har hormonelle endringer eller det er andre ting som er i "ubalanse" i kroppen - ved graviditet er det forsåvidt forventet. Jeg blir sånn når jeg har vitaminmangel, så skjer ikke bare med gravide. Er veldig irriterende, men du får heldigvis i deg sunne matvarer - bare pass på at det ikke blir for ensidig.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #6 Skrevet 26. juni 2013 kan du ikke prøve å bytte ut noen av fruktmåltidene dine med salater? Du får nok i deg fryktelig mye fruktsukker... Lykke til! Hilsen en med svangerskapsdiabetes- som har blitt utrolig obs på innhold i mat!!! hehe Anonymous poster hash: 5a071...27e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå