AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #1 Skrevet 25. juni 2013 Har lagt merke til at hver gang jeg løper, så får jeg smerter i venstre hofte og på høyre side av nakken, men mest i hofta.Har gode sko mener jeg da, bruker såler som jeg kjøpte fra Sportshjørnet til 500 kr, etter at de hadde testet føttene mine på en sånn plate og filmet løpeteknikken min på mølle.Noen som vet hva dette kan være og hva jeg kan gjøre? Anonymous poster hash: 65cd5...6d7
Løvetanten Skrevet 25. juni 2013 #2 Skrevet 25. juni 2013 Du bør ta det på alvor. Umulig å si hva som skjer i hofta di, men det kan være alt fra muskulært til slitasje eller bursitt. Få deg en legetime, og ikke løp når du har eller får vondt. Ta deg heller en sykkeltur...
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #3 Skrevet 25. juni 2013 Jeg slet veldig med dette før. Kunne knapt gå dagen etter at jeg hadde løpt. Proppa i meg betennelsesdempende og kortison i alt for store mengder uten at det gjorde annet enn fjerne symptomene. Jeg er skeiv som bare det, så jeg har vært hos ortoped og fått skikkelig såle derfra. De målte vinkler på knær og testa fotsettet på en helt annen måte enn de gjør i sportsbutikkene. Og så har jeg trent veldig mye yoga i vinter og yoga fokuserer mye på hofter. Samt mye styrke på bena (hamstrings). Strekker godt ut ved hjelp av yogaøvelser også etter hver løpetur. Og jeg har ikke noe vondt mer :D Anonymous poster hash: 9a2d3...c0a
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #4 Skrevet 25. juni 2013 Jeg er nødt til å fortsette å løpe mye fordi jeg skal på sesjon. Der skal vi ta en løpetest på en tredemølle. Du som har vært hos ortoped, hvordan kontakter du en sånn og hva er det? Tar det lang tid å få det ordnet? TS Anonymous poster hash: 65cd5...6d7
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #5 Skrevet 25. juni 2013 Jeg dro først til legen og han henviste meg til en ortoped (har andre fotproblemer, så må ha såler uansett). Om man tar det privat, så får man time ganske raskt. Men vil også anbefale en manuellterapeut. Planen er at jeg skal komme meg til en slik en igjen snart, men har somla det litt bort. Nå føler jeg uansett at jeg ikke trenger heller. Men siden du trenger rask hjelp, så ta en tur til manuelterapeut. Lege henviser deg. Som sagt, så gir jeg også mye av æren for at det har blitt bra hos meg, med flere måneder yoga hvor jeg ikke løp på i det hele tatt. Anonymous poster hash: 9a2d3...c0a
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #6 Skrevet 25. juni 2013 Kommer jeg til å bli nektet å løpe/trene på en stund? Er knapt en måned igjen til sesjon, lurer på om jeg bare skal kjøre på? Anonymous poster hash: 65cd5...6d7
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #7 Skrevet 25. juni 2013 Hva om du får sykemelding fra sesjonen da? Og heller tar denne senere? Uansett snakk med legen din. Kanskje du får betennelsesdempende nå, så klarer du å løpe til tross for en evnt feilstilling. Men da må du behandle senere. Anonymous poster hash: 9a2d3...c0a
Kladd Skrevet 26. juni 2013 #8 Skrevet 26. juni 2013 Smerter tyder ofte på en feilbelastning. Jeg har slitt med både hofte (hofteleddsdysplasi) og knær, og har funnet ut at det eneste som hjelper er styrketrening på sete og lår. Om det er en betennelse, vil ofte betennelsesdempende fungere så lenge du holder deg i ro/tar det rolig (+ inneholder smertestillende, så du merker ikke at det gjør vondt, og risikerer å feilbelaste enda mer). Om du ikke trener opp styrken vil du likevel få akkurat samme problem når du starter opp "skikkelig" igjen. Dette er i alle fall mine erfaringer.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #9 Skrevet 26. juni 2013 Den smerten du kjenner i nakken tror jeg er en form for hold. Jeg får det ofte selv, og måtte Google litt for å finne ut hva det kunne være. Vondt i hofta ville jeg tatt mer alvorlig. Anonymous poster hash: 81ddd...840
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå