Gå til innhold

Min kjære er fanget av sin fortid (Psykopat)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her blir det minst mulig detaljer.

Men la oss si at jeg er sammen med en jente som fantastisk på alle måter, men hun er fanget (preget) av sin fortid. Hva mener jeg med det? Jo, pga felles barn med en psykopat, så har hun i over 10år blitt plaget så hinsides av denne psykopaten at det har gått utover henne som person, og det er ingen ende på dette.

Jeg har hatt erfaring med å være sammen med en psykopat selv (av motsatt kjønn), så jeg vet heldigvis litt om hva hun har gått gjennom (og fortsatt går gjennom). Men jeg var ikke fanget i dette i mer enn 1 års tid.. hun har vært fanget i over 10 år.

Siden dette altså har pågått så lenge det har gjort, og hun trakasseres og trues like mye enda (og det er forresten ikke bare tomme trusler, for hun er preget for livet fysisk, av noe han har gjort... for å ikke snakke om det psykiske. Hun er heldigvis en sterk kvinne!!).

Men saken er altså det, at jeg klarer ikke sitte på sidelinjen og bare "se på".

Han har slukt henne i 10 år, og vil fortsette å gjøre dette.

Dette plager meg veldig. Og jeg merker hvor preget hun er av han, selv om hun ikke liker å alltid innrømme det. Men jeg VET. Det er flere ting jeg gradvis har bemerket meg når jeg har blitt bedre kjent med henne.

Hvilke løsninger er det på dette?

Så langt har jo ingenting hjulpet. Og jeg vurderer sterkt om jeg ikke skal gjøre følgende: Møte opp hos han, ta en rolig prat med han, og be han SLUTTE. Avhengig av hvordan han reagerer, så blir det med det.. da får jeg bare avvente og se om han fortsatt plager henne. Fortsetter han å plage, da blir det desverre ikke så mye annet for meg å gjøre enn å møte opp nok en gang, og rett og slett gi han fysisk bank, for det fortjener han. Si ifra nok engang: SLUTT Å PLAG HENNE.

Jeg er ingen voldelig mann, og har aldri skadet en flue i mitt liv. Men jeg har trent kampsport hele mitt liv, og jeg er veldig mye sterkere fysisk enn Ola Nordmann. Dette vet nok hennes fortid også, da han har unngått å true meg (jeg hadde håpet på at han skulle true meg, for å gi meg enda flere grunner til at jeg kan fysisk banke han). Jeg unngår alltid å havne i slosskamp ved å bruke hodet mitt - men akkurat denne saken her er annerledes. Det må bli en stopp på dette helvetet.

Problemet om jeg banker han er: Han vil selvsagt bruke deres felles barn og bruke det mot meg/oss (det gjør han nok uansett). Jeg kan muligens bli anmeldt for dette, men om det er ingen vitner, så vet jeg at det kan bli "ord mot ord" for hva som egentlig har skjedd = saken blir henlagt.

Jeg kommer ikke til å sitte på sidelinjen stort lengre.

Har noen vært i en lignende situasjon ?

Anonymous poster hash: 4810b...7e8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ts her:

Min kjære vil forøvrig ikke at jeg skal blandes inn på noen som helst måte. Men jeg klarer altså ikke bare sitte i ro og se på det som foregår.

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt, og jeg tror ganske mange har lyst til å gjøre noe i slike situasjoner. Om noen skader mine nærmeste som kjæreste, foreldre, nær familie etc. så hadde jeg nok klikket selv.<br /><br />Men om du velger å foreta deg noe selv uten politi i bildet, så tenk godt over hva du gjør på forhånd. Psykopater er eksperter til å manipulere sine omgivelser, og vedkommende vil nok bruke det mot dere for alt det er verdt med mindre du planlegger å ta livet av han. I en psykopat har man også en fiende for livet. Det er nok sjelden noen høy sannsynlighet for at en psykopat gjennomfører et hevnangrep selv da de gjerne unngår situasjoner der de kan tildeles skyld. Istedet manipulerer de og får andre med på laget, og man kan jo ikke utelukke at vedkommende er utspekulert nok til å få andre fra f. eks et belastet miljø til å utføre et hevnangrep mot deg. Du kan sikkert forsvare deg selv, men husk at det ikke alltid er nok. Om mobben stiller seg mot deg vil du i praksis være forsvarsløs, og det kan også være våpen i bildet.<br /><br />Så, om man skal gjøre noe slik så ville jeg fått oversikt over hvilken krets psykopaten henger i først, hvilket nettverk og bekjentskaper han har. Skal man sloss mot spykopater må man ha full oversikt over sine omgivelser.

Anonymous poster hash: 59373...e0b

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Ingen vits i å møte ham. Som psykopater så er han ikke mottakelig uansett hva du sier. Han har fortsatt innflytelse på henne pga felles barn. Det beste dere begge to gjør er å leve deres liv og såmå du bare være der for henne når esken blir for nær.

AnonymBruker
Skrevet

ts her:

Takk for innspill.

Det dere sier er tanker som også har streifet meg. Det er bare så frustrerende. Du lager deg et virrvarr av mulige scenarioer i hodet, og prøver å finne en "løsning". Vold mot han kommer frem som en mulig løsning. Og en mulig løsning føler jeg er bedre enn ingen løsning. Er usikker på hvilken omgangskrets han har, men i følge kjæresten har han noen få kamerater som er "svakere" enn han, slik at han har full kontroll på dem (tidligere venner av han har sagt til min nåværende kjæreste at de støtter henne...). Jeg får se om jeg får sjekket dette opp. Vet jo aldri om han er såpass gal at han ville leid noen med våpen.

Jeg vet ærlig talt ikke helt hva jeg kommer til å gjøre. Men det koker i meg hver gang han får et utbrudd (noe som er ofte) og jeg ser hvordan det går inn på min kjæreste. Er redd jeg kommer til å sprekke en dag.. at begeret virkelig vil flyte over.

Jeg vil iallefall være der for henne uansett hva som skjer. For hver murstein hennes eks legger foran hennes hjerte, skal jeg bruke all min energi på å rive bort. Hun er en herlig jente som fortjener så mye godt i hennes liv. Dette vil jeg prøve å gi etter beste evne.

Det er kanskje litt "stygt" å si, men hadde han (psykopaten) funnet seg en ny kjæreste hadde nok ting vært annerledes. Men stakkars henne..

AnonymBruker
Skrevet

Må bare kjapt si, som psykopat-overlevende, du må ikke finne på å bli fysisk med ham. Da dobler du helvetet, minst.

Du høres fantastisk god ut og fortsett med det du gjør, lag en ring av trygghet rundt henne. Forhåpentligvis, sakte men sikkert, så blir det en mur og det blir vanskeligere og vanskeligere for ham å komme seg innenfor.

:hug: til dere begge

Anonymous poster hash: d8eff...120
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...