Gjest navnelapp Skrevet 26. juni 2013 #21 Skrevet 26. juni 2013 Jeg fikk omsider fatt i henne på telefon, å sa at jeg beklager om jeg har gjort noe feil, og at jeg gjerne ville vite hva det var slik at jeg kunne få ordnet opp, men fikk ikke noe svar. Hun vred det kjapt over på noe annet så tror hun sliter med noe selv uten at hun sa noe konkret. spurte om jeg hadde maset for mye om bryllupet, eller ikke inkludert henne nok. Alt var greit. Men fortsatt så syns jeg hele situasjonen er lei. Dette er jo en spennende tid å vi har bare 3 uker til bryllupet, så hvis hun skal være som dette disse tre ukene er det skikkelig ugreit. Samtidig har jeg ingen mulighet til å bytte forlover da jeg har ingen som kan steppe inn tror bare det ville gjort situasjonen enda verre. så tips mottas med takk. Lurte litt på å invitere henne med å ordne med massasje for oss begge eller noe slikt men er usikker om jeg bare presser meg på Anonymous poster hash: 47eb1...2b2 Du kunne kanskje invitere henne på lunch ein dag, og så prøve å snakke mindre om bryllupet og meir om korleis ho har det? Eg hadde blitt bekymra viss ei nær venninne hadde reagert slik ho har gjort. Kanskje det blir litt mykje lykke for henne viss ho slit med andre ting? 3
Gjest SweetSunshine Skrevet 26. juni 2013 #22 Skrevet 26. juni 2013 Du kunne kanskje invitere henne på lunch ein dag, og så prøve å snakke mindre om bryllupet og meir om korleis ho har det? Eg hadde blitt bekymra viss ei nær venninne hadde reagert slik ho har gjort. Kanskje det blir litt mykje lykke for henne viss ho slit med andre ting? Den tilnærmingen hadde jeg også tatt. Litt lettere å få ting ut når man møtes ansikt til ansikt enn å si det over telefon, spesielt hvis det er noe man sliter med.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #23 Skrevet 26. juni 2013 Den tilnærmingen hadde jeg også tatt. Litt lettere å få ting ut når man møtes ansikt til ansikt enn å si det over telefon, spesielt hvis det er noe man sliter med. Du kunne kanskje invitere henne på lunch ein dag, og så prøve å snakke mindre om bryllupet og meir om korleis ho har det? Eg hadde blitt bekymra viss ei nær venninne hadde reagert slik ho har gjort. Kanskje det blir litt mykje lykke for henne viss ho slit med andre ting? Hun bruker å være veldig direkte om noe plager henne så dette bekymrer meg. Spurte henne om å treffes en av de nærmeste dagene, men hun hadde ikke tid :-/ Anonymous poster hash: 47eb1...2b2 1
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 26. juni 2013 #24 Skrevet 26. juni 2013 Jeg hadde droppet henne som forlover.
Gjest Adriane Skrevet 26. juni 2013 #25 Skrevet 26. juni 2013 Hmmm... er det noen mulighet for at hun har blitt gravid og er skikkelig dårlig? Og at det samtidig er så tidlig i svangerskapet at hun ikke kan fortelle noe ennå? Jeg ville også blitt veldig bekymret om en venninne av meg plutselig oppførte seg veldig utypisk seg selv, og samtidig helt tydelig hadde noe å slite med. Kan jo være alt fra sykdom til slitsom tidlig graviditet, til problemer i forholdet, problemer på jobb... Det kan være så mye, men for meg virker det veldig opplagt at hu sliter veldig med et eller annet. Jeg ville nok også forsøkt å invitere henne med på en lunsj eller noe annet koselig, uten at det skal handle om deg som brud og det forestående bryllupet. Noen ganger er det enklere å fortelle om vanskelige ting når man ser hverandre ansikt til ansikt.
Gjest SweetSunshine Skrevet 26. juni 2013 #26 Skrevet 26. juni 2013 Hun bruker å være veldig direkte om noe plager henne så dette bekymrer meg. Spurte henne om å treffes en av de nærmeste dagene, men hun hadde ikke tid :-/ Anonymous poster hash: 47eb1...2b2 Det virker veldig spesielt:/ Hadde det vært min bestevenninne så hadde jeg dratt over til henne jeg. Men nå har vi to det slik da. Det er jo sikkert mange som kan føle at det er å trenge seg på, og det vil man jo ikke heller. Vet bare at jeg hadde blitt veldig bekymra.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #27 Skrevet 26. juni 2013 Kjenner du mannen hennes godt? Kanskje du kunne prøvd å høre med han?Anonymous poster hash: a8efc...0fb 1
yxnyx Skrevet 26. juni 2013 #28 Skrevet 26. juni 2013 Jeg ville latt henne være. Du har gjort ditt; du har sendt meldinger og du har også ringt og spurt om du har gjort noe galt, noe hun har svart avkreftende på. Da bør du bare slå deg til ro med at hva hun enn sliter med, så er det ikke noe hun ønsker å dele med deg akkurat nå. Skjønner at dette skjer på et veldig uheldig tidspunkt, men du klarer nok å gjøre de siste forberedelsene alene også. Å droppe henne som forlover nå vil være å slå spikeren i kista for vennskapet etter min mening.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #29 Skrevet 26. juni 2013 Jeg ville latt henne være. Du har gjort ditt; du har sendt meldinger og du har også ringt og spurt om du har gjort noe galt, noe hun har svart avkreftende på. Da bør du bare slå deg til ro med at hva hun enn sliter med, så er det ikke noe hun ønsker å dele med deg akkurat nå. Skjønner at dette skjer på et veldig uheldig tidspunkt, men du klarer nok å gjøre de siste forberedelsene alene også. Å droppe henne som forlover nå vil være å slå spikeren i kista for vennskapet etter min mening. Å droppe henne som forlover er uaktuelt... Jeg må jo bare få dette i havn på et vis, har en annen venninne som kunne stille å være med på siste små handel.... syns bare det er leit at hun sliter så.... Kjenner du mannen hennes godt? Kanskje du kunne prøvd å høre med han?Anonymous poster hash: a8efc...0fb kjenner mannen hennes godt ja men hvis det er han som hun har et problem med kan jo det også slå feil? Det virker veldig spesielt:/ Hadde det vært min bestevenninne så hadde jeg dratt over til henne jeg. Men nå har vi to det slik da. Det er jo sikkert mange som kan føle at det er å trenge seg på, og det vil man jo ikke heller. Vet bare at jeg hadde blitt veldig bekymra. jeg vet ikke om jeg vil presse mere. får la henne få ro noen dager så prøve igjen etter hvert.... Hun vil jo tydeligvis være i fred. Hmmm... er det noen mulighet for at hun har blitt gravid og er skikkelig dårlig? Og at det samtidig er så tidlig i svangerskapet at hun ikke kan fortelle noe ennå? Jeg ville også blitt veldig bekymret om en venninne av meg plutselig oppførte seg veldig utypisk seg selv, og samtidig helt tydelig hadde noe å slite med. Kan jo være alt fra sykdom til slitsom tidlig graviditet, til problemer i forholdet, problemer på jobb... Det kan være så mye, men for meg virker det veldig opplagt at hu sliter veldig med et eller annet. Jeg ville nok også forsøkt å invitere henne med på en lunsj eller noe annet koselig, uten at det skal handle om deg som brud og det forestående bryllupet. Noen ganger er det enklere å fortelle om vanskelige ting når man ser hverandre ansikt til ansikt. Gravid er hun nok ikke. hun er over 40 og de har voksne barn så tviler på det. Anonymous poster hash: 47eb1...2b2 Anonymous poster hash: 47eb1...2b2
Wonders Skrevet 26. juni 2013 #30 Skrevet 26. juni 2013 Hæææ??? Hun har nå fjernet seg fra din nåtid, som også er en stor indikator om deres fremtid. Kutt henne ut, send inn nye forlovelsespapirer og finn ei som har noe i ditt liv å gjøre. Dette handler ikke om småhandel på siste liten. Dette handler om prioritering, sammarbeid, kommunikasjon og løsninger. Velger du å tilgi alt dette må du jammen skarpe knivene i skuffen din. 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #31 Skrevet 26. juni 2013 Hæææ??? Hun har nå fjernet seg fra din nåtid, som også er en stor indikator om deres fremtid. Kutt henne ut, send inn nye forlovelsespapirer og finn ei som har noe i ditt liv å gjøre. Dette handler ikke om småhandel på siste liten. Dette handler om prioritering, sammarbeid, kommunikasjon og løsninger. Velger du å tilgi alt dette må du jammen skarpe knivene i skuffen din. Du tuller nå eller? Det er jo ikke som om forloveren har begått en dødssynd her. Ja, det er trist at det har blitt som det har blitt, men det er jo store muligheter for at det er en god årsak til det. At TS sin forlover ikke ønsker å snakke om det, kan jo tyde på at det er noe som er såpass alvorlig at det er vanskelig for henne å åpne seg om det. Man kutter da ikke folk ut av livet sitt fordi de ikke stiller på tå hev for en selv hele tiden?! Ja, hun har takket ja til å være forlover, men om det nå er noe alvorlig som plager henne - som det for meg høres ut som det er - så kutter man ikke vedkommende som forlover og venninne. Man trykker henne enda nærmere til sitt bryst og gjør det man kan for å hjelpe henne. Utfra TS egen beskrivelse av sin forlover er jo dette svært ulikt henne. Da ligger det jo noe mer bak enn at hun bare ikke gidder stille opp, det skjønner vel du også? Anonymous poster hash: fcfcd...9d2 7
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #32 Skrevet 26. juni 2013 Har du hatt utdrikningslag? For det var min første tanke, at hun prøver å lure deg før utdrikningslaget.Anonymous poster hash: adb03...46f 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #33 Skrevet 26. juni 2013 Trur jeg hadde spurt henne om hun fremdeles vil være forlover, så du er sikker på at hun stiller opp på selve dagen. Si også at vist hun føler for å trekke seg så er det greit, vist ikke så er hun hjertlig velkommen til å være forolver. Men at du må vite sikkert at hun stiller. Vist hun trekker seg kan du ikke bruke ho venninna di som skal hjelpe deg med innkjøpa de siste ukene? Eller har du ei søster du kan bruke? Jeg hadde iallfall villet forsikret meg om at hun stilte, men hadde helelr ikke droppet henne uten at hun selv ville det. Anonymous poster hash: b317d...180
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #34 Skrevet 26. juni 2013 Har dere blitt enig dere imellom at hun skal være med på alt dette? Jeg synes jo uansett ikke det forklarer eller "unnkylder" oppførselen hennes - men jeg ser det kan være litt surt om du tar det for gitt at hun skal bli med på en masse greier hun hverken har tid eller råd til... Anonymous poster hash: e139e...d03
Gjest BettyBoop Skrevet 26. juni 2013 #35 Skrevet 26. juni 2013 joda, det har seg slik at forloveren min har visst blitt sur for et eller annet, å nekter å fortelle meg hva. Prøver å ringe ingen svar, sms, ingen svar...... skulle egentlig av sted på fredag å gjøre siste innspurt på shopping av ting til bryllupet (forloveren har aldri hatt tid før så jeg har ordnet kjole å slikt på egenhånd) men trenger noen småting som vedkommende har mye mer peiling på enn meg så hadde vært trivelig med en bytur bare oss. fikk bare en kort sms i dag at vi bare kunne glemme fredagen... prøvde ringe, ingen svar. Dette er fjerde gangen hun avlyser så jeg får vel bare ta hintet, hadde bare vært greit å vite hva jeg har gjort galt! Dagens utblåsning.... Anonymous poster hash: 47eb1...2b2 Herlighet hva feiler det henne? utrolig umodent og ikke fortelle deg hva som er galt. Hvor gammel er hun egentlig? Vedder på at hun er sur for at du valgte brudekjole uten henne, men hva kunne du gjøre da når hun aldri hadde tid? Jeg hadde gitt henne et ultimatum. enten så kommer hun fram og forteller hva som er problemet eller så velger du en annen forlover.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #36 Skrevet 26. juni 2013 Hm, du sier hun er gift, er det lenge siden hun giftet seg? Kopierer du noe fra bryllupet hennes som hun er blitt sur over? Har det skjedd noe spesiellt som hun reagerer på? Har du spurt om noe i det siste? Har du husket på å vere den vennen du vanligvis pleier, besøkt/fått beslk/gått på kino/kafe som dere pleier.... eller har du bare forventet at hun skal gjøre forlover oppgaver i det siste slik at hun føler seg utnyttet eller noe? Kanskje du bare skal invitere henne på kafe eller hjem til deg på kaffe/middag bare dere to sånn at du kan se henne an? Kanskje hun sliter med noe, og ikke vil bry deg siden du har nok å gjøre/tenke på de neste ukene....? Kanskje du bare må gi henne beskjed om at du er der og vil høre hvordan hun har det? Anonymous poster hash: fc178...06b
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #37 Skrevet 26. juni 2013 Har du hatt utdrikningslag? For det var min første tanke, at hun prøver å lure deg før utdrikningslaget.Anonymous poster hash: adb03...46f . Har hatt utdrikningslagAnonymous poster hash: 47eb1...2b2 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #38 Skrevet 26. juni 2013 Hm, du sier hun er gift, er det lenge siden hun giftet seg? Kopierer du noe fra bryllupet hennes som hun er blitt sur over? Har det skjedd noe spesiellt som hun reagerer på? Har du spurt om noe i det siste? Har du husket på å vere den vennen du vanligvis pleier, besøkt/fått beslk/gått på kino/kafe som dere pleier.... eller har du bare forventet at hun skal gjøre forlover oppgaver i det siste slik at hun føler seg utnyttet eller noe? Kanskje du bare skal invitere henne på kafe eller hjem til deg på kaffe/middag bare dere to sånn at du kan se henne an? Kanskje hun sliter med noe, og ikke vil bry deg siden du har nok å gjøre/tenke på de neste ukene....? Kanskje du bare må gi henne beskjed om at du er der og vil høre hvordan hun har det? Anonymous poster hash: fc178...06b Har ikke forventet at hun skal stille opp mer enn hun selv ønsker. hun giftet seg for flere år siden, å jeg kan ikke si at jeg har kopiert noe fra hennes bryllup. når vi snakker sammen er det oftes hun som spør om bryllupsting da jeg prøver å begrense meg å ikke ta helt av. Ja det er flott å bra med bryllup, men det viktigste er trossalt mannen jeg skal si mitt ja til å det at mange ønsker å tilbringe dagen sammen med oss. Anonymous poster hash: 47eb1...2b2 2
Grønt blad Skrevet 26. juni 2013 #39 Skrevet 26. juni 2013 Er hun blant dem som synes det er vanskelig å dele alvorlige ting, selv med gode venner? Jeg tror det har skjedd noe alvorlig på hjemmebane. Kan det være at ekteskapet hangler? Har hun eller mannen vært utro? Dersom det er noe slikt, er det ikke rart at hun synes det er vanskelig å sette ord på det. Det vil være spesielt vanskelig når hun skal snakke med deg, som skal inngå ekteskap om bare noen uker, der dere skal love hverandre å holde sammen i gode og onde dager. 1
Wonders Skrevet 27. juni 2013 #40 Skrevet 27. juni 2013 Du tuller nå eller? Det er jo ikke som om forloveren har begått en dødssynd her. Ja, det er trist at det har blitt som det har blitt, men det er jo store muligheter for at det er en god årsak til det. At TS sin forlover ikke ønsker å snakke om det, kan jo tyde på at det er noe som er såpass alvorlig at det er vanskelig for henne å åpne seg om det. Man kutter da ikke folk ut av livet sitt fordi de ikke stiller på tå hev for en selv hele tiden?! Ja, hun har takket ja til å være forlover, men om det nå er noe alvorlig som plager henne - som det for meg høres ut som det er - så kutter man ikke vedkommende som forlover og venninne. Man trykker henne enda nærmere til sitt bryst og gjør det man kan for å hjelpe henne. Utfra TS egen beskrivelse av sin forlover er jo dette svært ulikt henne. Da ligger det jo noe mer bak enn at hun bare ikke gidder stille opp, det skjønner vel du også? Anonymous poster hash: fcfcd...9d2 Vel,,, jeg er ikke sikker på om jeg ville gitt en slik person denne æren om hun ikke forstår helheten i hvilken rolle hun påtar seg. Om noe revner i hennes liv og hun ikke sier det... Avlyser avtaler gang på gang. Da passer hun inn i en annen rolle. Bare ikke forlover. Ts og forlover må jo uansett tråkkle seg igjennom det som tydlighvis er en stor overgang i begges liv. Det å være forlover varer livet/ekteskapet ut. Og en dårlig start lar seg sjeldent rettes opp i for min del. Bitter brud er ikke ønskelig. Det er ikke noe triviliell fillesak at forlover dropper ballen. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå