Gå til innhold

Bordplasering.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha E bord. Hvor plasserer vi forloverne? :klø:

*arwen som gjør alt annet en å vaske leiligheten i dag :oops: *

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe..Kjenner til den å gjøre alt annet enn man egentlig skulle!!

I mitt søsters bryllup hadde de E bord, og der satt forloverne rett ovenfor hverandre på midterste streken i E'en :-)

Skrevet

OK, får hvertfall plassere de på midten da, men de skal sitte ved siden av hverandre. (splitter ikke par og forloverne våre er gift)

Skrevet

Vi skal også ha E-bord, og jeg tenker vi plasserer forloverne på den midterste e-en!! Da er de nære oss, men alikevel ikke på "hovedbordet" som er forbeholdt nærmeste familie.

Skrevet
Vi skal også ha E-bord, og jeg tenker vi plasserer forloverne på den midterste e-en!! Da er de nære oss, men alikevel ikke på "hovedbordet" som er forbeholdt nærmeste familie.

Sånn har jeg tenkt å gjøre det også.

Skrevet

Vi også har tenkt å gjøre det sånn.

Skrevet

Synes dere det er dumt at man har samme kjønn ovenfor hverandre. Har litt for mange gutter, så blir vanskelig å få til anhver da. :-? Lager ett oppsett nå hvor det er lett å endre hvis noen ikke kommer.

Skrevet
Synes dere det er dumt at man har samme kjønn ovenfor hverandre. Har litt for mange gutter, så blir vanskelig å få til anhver da. :-? Lager ett oppsett nå hvor det er lett å endre hvis noen ikke kommer.

Jeg synes ikke det er dumt iallefall. Har ikke sett så nøye på oppsettet hos oss enda, men tror nok vi vil få noen gutter ovenfor hverandre vi og.

Skrevet

Vi skal også ha E-bord, og forloverne våre skal sitte ganske høyt oppe på det midterste av de tre bordene under hovedbordet. De er ikke sammen, men skal ha hverandre til bords. Partnerne deres har også hverandre til bords. Dette er det eneste paret vi "splitter" i bordsetningen.

Skrevet

Våre forlovere blir ikke splittet fra sine partnere. Min forlover sitter ved siden av sin samboer på ene siden av den midterste streken i E'en og på den andre siden sitter hans forlover med sin samboer. Da får de på en måte hverandre til bords likevel. Liker ikke oppsplitting av par...

Skrevet

Vi splitter heller ingen, bare ett par som får hverandre på feil side fordi vi har for mange menn.

Skrevet

Vi hadde også E bord og satte forloverene øverst på midterste E`en.

De var single begge to så vi slapp problemstillingen med å splitte de.

Vi splittet forresten våre søskens partnere fordi vi ville at søsken skulle sitte på hovedbordet og vi splittet toastmasteren og hans kjæreste da vi ville at han skulle sitte på enden av bordet. Vi spurte hva de syntes om det, men alle syntes det var helt greit!

Skrevet

.. jeg forstår ikke hvorfor man ikke skal splitte par..

Synes alltid det er hyggelig jeg å møte nye og andre mennesker.

(Kunne ikke dy meg .. selv om det er litt på kanten her)

Gjest Poirot
Skrevet
Hehe..Kjenner til den å gjøre alt annet enn man egentlig skulle!!

I mitt søsters bryllup hadde de E bord, og der satt forloverne rett ovenfor hverandre på midterste streken i E'en :-)

Det synes jeg er en fin løsning og håper vi kan ha det slik selv. Ellers vet jeg at forlovere ofte sitter ytterst på hver side i hovedrekken i en E.

Gjest Poirot
Skrevet
OK' date=' får hvertfall plassere de på midten da, men de skal sitte ved siden av hverandre. (splitter ikke par og forloverne våre er gift)[/quote']

De splittes jo ikke akkurat om de sitter rett ovenfor hvernadre, da.

Skrevet

LilleBille: Fordi det for sjenerte mennesker er helt forferdelig å plutselig være omgitt av bare folk en ikke kjenner. Tenk deg at du er invitert med som partner til en som kjenner brudeparet. Du har aldri møtt noen av de andre gjestene... Huff! Jeg har opplevd det et par ganger og jeg kan fortelle at for sjenerte mennesker er det grusomt!

Derfor vil ikke jeg utsette noen for det, men det er jo bare min mening om saken...

Liker å bli kjent med nye mennesker jeg også, men da er det litt trygt å ha i allefall et kjent fjes i nærheten... :)

Skrevet

Vi splittet forresten våre søskens partnere fordi vi ville at søsken skulle sitte på hovedbordet

Bare et lite spørsmål: Regner dere ikke søskens partnere som nær familie da? Jeg skjønner det selvsagt hvis det er snakk om 17-åringer som skifter kjæreste annenhver uke, men samboere og ektefeller?

I fjor var vi i bryllup til min samboers søster, og jeg ble da plassert ved hovedbordet sammen med samboeren min (enda jeg traff hans søster for først gang to dager før bryllupet). Jeg tenkte ikke over det da, men jeg trodde da det var vanlig å regne søskens partnere som "nær familie". Eller? :klø:

Skrevet

Det spørs vel hvor mange plasser man har ved hovedbordet?

Vi velger besteforeldre + søsken fremfor besteforeldre m/nye partnere eller søsken m/følge. Hvor nær søskens partnere er avhenger jo veldig av settingen. Har aldri møtt kjæresten til min tilkomnes søster; de har vært sammen en stund men bor et helt annet sted i landet.

Skrevet
LilleBille: Fordi det for sjenerte mennesker er helt forferdelig å plutselig være omgitt av bare folk en ikke kjenner. Tenk deg at du er invitert med som partner til en som kjenner brudeparet. Du har aldri møtt noen av de andre gjestene... Huff! Jeg har opplevd det et par ganger og jeg kan fortelle at for sjenerte mennesker er det grusomt!

Derfor vil ikke jeg utsette noen for det, men det er jo bare min mening om saken...

Liker å bli kjent med nye mennesker jeg også, men da er det litt trygt å ha i allefall et kjent fjes i nærheten... :)

.. ja i nærheten.. ikke noe problem .. det er jo greit å sette par i nærheten av hverandre likevel .. kanskje på motsatt side av bordet osv. Den som lager bordplasseringen bør jo tenke gjennom hvem som kan ha det hyggelig sammen.

Vet jo at det er forskjellige tradisjoner ... var i et bryllup hvor den ene familien ikke kunne splitte parene (alle de gamle tantene måtte sitte sammen med mannen sin osv) -for det var ikke vanlig - og den andre siden var vant til at alle ble blandet.. - det ble en ganske "snodig " bprdplassering.. hvor hans familie satt parvis .. og vi andre var blandet til en god mix..

Skrevet

Vi blander familier selvfølgelig og tenker på at mitt søskenbarn med mann kunne gå godt sammen med et vennepar av oss og hans søskenbarn med kone og så videre. Så på den måten blander vi familier, men vi passer på at alle har minst en person de kjenner ved siden av seg eller rett over bordet. På den måten kommer ingen til å føle seg bortkommen og sjenert og rede til å dø av skrekk! :ler2:

De gangene jeg og kjæresten min har blitt splittet har jeg havnet sammen med bare fremmede mennesker og det har ikke akkurat vært morsomt!

Vil jo at familiene våre skal bli kjent med hverandre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...