Gjest TS Skrevet 25. juni 2013 #1 Skrevet 25. juni 2013 Når jeg ser på chatsamtalen til en jeg holder på med, så står det "aktiv nå" foran navnet hans. Det er når jeg er på mobilen. Jeg sendte han en melding, og han har ikke sett den (det står ikke sett dato). Hva betyr det når det står "aktiv nå"? Er han pålogget på facebook, eller kan man ha en annen fane oppe samtidig? TS
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #2 Skrevet 25. juni 2013 kan være han er pålogget på en annen fane, men han er ikke inne på facebook akkurat nå og ser Anonymous poster hash: 5887d...769 1
mandel92 Skrevet 25. juni 2013 #3 Skrevet 25. juni 2013 Eller så ignorerer han deg, han ser at du har skrevet til han, men orker ikke å gå inn på meldingen... 2
Mr.Omg Skrevet 25. juni 2013 #4 Skrevet 25. juni 2013 Eller så ignorerer han deg, han ser at du har skrevet til han, men orker ikke å gå inn på meldingen... Det var da svært så negative vi skulle være i dag da. Facebook på mobilen er ikke alltid helt pålitelig, så det kan faktisk hende at han ikke er pålogget. Eller så er han det pålogget, men driver på en annen side eller noe helt annet 3
dobri123 Skrevet 25. juni 2013 #5 Skrevet 25. juni 2013 Jeg har funnet ut at jeg selv alltid står som aktiv når jeg er pålogget på telefonen. Så det må ikke tilsi at han er i nærheten av facebook for øyeblikket. 4
Missy1 Skrevet 25. juni 2013 #6 Skrevet 25. juni 2013 Jeg er alltid pålogget chatten via app på ipaden og da står det nok "aktiv nå". Men jeg sitter ikke med ipaden hele døgnet fordet. Så lenge det ikke står "lest" så tenker jeg han ikke har sett den 1
Gjest Milla Skrevet 25. juni 2013 #7 Skrevet 25. juni 2013 Jeg har hørt fra flere av mine venner at jeg er "aktiv nå", men så har jeg ikke vært på facebook i det hele tatt, og det har skjedd noen ganger.. Så kan være at chatten tuller iblant
Gjest TS Skrevet 25. juni 2013 #8 Skrevet 25. juni 2013 Takk for svar Han er vist som frakoplet på chat, men via mobilen står det "aktiv for 2 timer siden" Han bruker ipad, jeg er ikke så flink til disse teknologi-greiene. TS
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #9 Skrevet 25. juni 2013 Jeg vet at dette med aktivt nå henger litt igjen også, f.eks kan det gå 10 min fra man logger av til "aktiv nå" forsvinner. Anonymous poster hash: 0ce0c...8e9 2
Gjest Min erfaring Skrevet 25. juni 2013 #10 Skrevet 25. juni 2013 Etter slik jeg har opplevd det så står det "aktiv nå" om personen har vært aktiv innefor den siste timen. Har personen ikke vært "aktiv" på over en time står det "aktiv about an hour ago" også videre hver time frem til om ikke personen har vært aktiv på over seks timer. Da forsvinner alt. Står ingenting da. Så som jeg skjønner det, om han står som aktiv nå, kan det være akkurat nå (er han på Chatten kommer det en grønn prikk opp også) eller har vært innom å sett iløpet av den siste timen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå