Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skal til Danmark i høstferien og lurte derfor på om hva butikken i Danmark heter der man kan kjøpe sprit og vin? :))

Videoannonse
Annonse
Gjest SweetSunshine
Skrevet

De selger sprit og vin i vanlige butikker der:)

Gjest Badabing
Skrevet

De har slikt på butikken ja, men det er mye billigvin osv. Skal du til København har de en vin-/spritbutikk rett nede ved jernbanestasjonen.

Skrevet

Og kiosker og bensinstasjoner.

norge og sverige er de eneste landene i hele verden som har statlig vinmonopol, sånn at nordmenn glemmer at det er nordmenn som er anderledes enn resten av verdens befolkningen.

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar:)

Skrevet

De har slikt på butikken ja, men det er mye billigvin osv. Skal du til København har de en vin-/spritbutikk rett nede ved jernbanestasjonen.

Takk for svar og tips!:)

Skrevet

norge og sverige er de eneste landene i hele verden som har statlig vinmonopol, sånn at nordmenn glemmer at det er nordmenn som er anderledes enn resten av verdens befolkningen.

Nja. I en del stater i USA må man på egne butikker for å kjøpe annet enn øl, men de butikkene er ikke statlige.

Skrevet

Finland har også statlig vinmonopol(Alko)

AnonymBruker
Skrevet

Tull, i USA og Canada er det egne butikker for vin og sprit, i Finland er det vinmonopol og i en god del muslimske land er det ikke salg av alkohol i det hele tatt.

Kan ikke folk lære seg at verden er et sted med mye variasjon?

Anonymous poster hash: 4247a...5ce

• Liker 3
Skrevet

Tull, i USA og Canada er det egne butikker for vin og sprit, i Finland er det vinmonopol og i en god del muslimske land er det ikke salg av alkohol i det hele tatt.

USA og Canada er ikke statlig styrt i alle stater. Men noen, ja.

Skrevet

du snakker tull.

Det er kun norge og sverige som har statlig vinmonopol (og finland), det er ikke statlige vinmonopol i midtøsten eller usa.

Skrevet

USA og Canada er ikke statlig styrt i alle stater. Men noen, ja.

Kanskje det er pol i EN stat i usa, -der hvor mormonerne bor eller kalt Utah.

Skrevet

du snakker tull.

Det er kun norge og sverige som har statlig vinmonopol (og finland), det er ikke statlige vinmonopol i midtøsten eller usa.

Det er statlig på Island og Færøyene også er jeg ganske sikker på.

Skrevet

Det er statlig på Island og Færøyene også er jeg ganske sikker på.

Det burde vært det på grønland er min mening. Er det ikke rart at mennesker drikker mindre alkohol i land som selger alkohol på automater (som japan) enn i land som har pol (norge)?

Er det ikke rart?

En enda merkeligere ting er at man selger alkohol i muslimske land hvor alkoholsalg er forbudt. Vet dere hvor de selger alkohol i land som pakistan for eksempel? På hoteller hvor det bor utlendinger.

Gjest Badabing
Skrevet

Det burde vært det på grønland er min mening. Er det ikke rart at mennesker drikker mindre alkohol i land som selger alkohol på automater (som japan) enn i land som har pol (norge)?

Er det ikke rart?

En enda merkeligere ting er at man selger alkohol i muslimske land hvor alkoholsalg er forbudt. Vet dere hvor de selger alkohol i land som pakistan for eksempel? På hoteller hvor det bor utlendinger.

Hvorfor er det rart? De har noe i mot at muslimer drikker, ikke andre. Og de ønsker jo en turistnæring.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er det rart? De har noe i mot at muslimer drikker, ikke andre. Og de ønsker jo en turistnæring.

Men man kan ikke drikke om man er statsborger. Man kan ikke velge bort religionen. Det er rart.

AnonymBruker
Skrevet

du snakker tull.

Nei, jeg sa at det er egne butikker for denslags, ikke at det er statlig monopol i USA og Canada.

AnonymBruker
Skrevet

Jada, i oppegående land selger de det overalt =) monopoli....

Anonymous poster hash: 8715c...ab9
Skrevet

Nei, jeg sa at det er egne butikker for denslags, ikke at det er statlig monopol i USA og Canada.

Som svar til at norge og sverige er de eneste landene med statlig monopol...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...