Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere ganger den siste tiden har jeg opplevd at folk kommer for sent til avtaler, det er mer regelen enn unntaket. En av de jeg skulle møte uteble helt. Ting kan jo skje, men det som forundrer meg er at folk ikke sier fra. Jeg lar det gå kanskje 10 minutter over tiden, så ringer jeg eller sender melding for å etterlyse dem. Da svarer de stort sett at de er på vei, bortsett fra den ene som meldte at vi fikk ta det en annen gang. Men hvorfor sier ikke folk fra når de er forsinket, eller til og med vil avlyse avtalen? Jeg snakker nå om avtaler som helt tydelig er gjort med tid og sted. Siden dette er blitt så vanlig, i hvert fall i min krets, så lurer jeg på om det er jeg som er sær? Når jeg etterlyser folk allerede etter 10 minutter?

Hvor mye forsinket skal dere være før dere sier fra? Og motsatt, hvor mye forsinket skal den dere møter være før dere etterlyser? Jeg prøver alltid å være ute i god tid, det har jo med respekt for menneskers tid å gjøre, mener jeg. Men hvis jeg mot formodning skulle bli forsinket så ringer jeg med en gang. Unntaket må være hvis det er snakk om ett minutt og forsinkelsen skulle bli på to om jeg stoppet opp og tok en telefon. Og jeg har skikkelig dårlig samvittighet med en gang hvisjeg blir forsinket. Og hvis jeg faktisk måtte avlyse en avtale (jeg synes man bør ha en god grunn), så ville jeg da sagt fra med en eneste gang? Ikke ventet til den andre personen sto på møtestedet og ringte etter meg?

Er det jeg som er i utakt med tiden, bokstavelig talt?

Anonymous poster hash: 5ff41...7a2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hitler kom også stadig vekk for sent til sine avtaler. Bare se på hvordan det gikk med han. Derfor er det viktig å holde avtaler.

Anonymous poster hash: c81cb...943

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...