Gå til innhold

Vegetarrett med søtpotetmos - tips?

Anbefalte innlegg

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Jeg vil gjerne få ideer og tips til vegetarretter jeg kan lage med søtpoteter eller søtpotetmos fordi vi har veldig mange søtpoteter i hus og jeg lager en deilig søtpotetmos med kremost og gressløk. Jeg vil gjerne få ideer til hva jeg kan ha denne sideretten med som er vegetarvennlig. Jeg har googlet litt, og har funnet denne oppskriften: http://www.bbcgoodfood.com/recipes/4382/veggie-shepherds-pie-with-sweet-potato-mash og den høres veldig god ut, så jeg prøver den ikveld. Jeg tar gjerne imot andre tips til hva jeg kan ha med søtpotetmos, og det kan fint være andre sideretter. På forhånd takk for hjelpen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns pommes frites av søtpotet er kjempegodt!

:heks:

Gjest Funky Punk
Skrevet

Hva med Dosa?

Det er bare sååå godt...bare synd at jeg har gått over til lavkarbo :(

Gjest Funky Punk
Skrevet

Jeg pleier forresten å bruke oppskriften til Jamie Oliver (sliter med klipp og lim på telefonen her, men er enkelt p google det)

AnonymBruker
Skrevet

Vegetarburgere?

Falafel?

Anonymous poster hash: 1c9eb...aec
Skrevet

Den mosen høyrest veldig god ut!

Eg synest søtpoteter passar godt til rettar med litt "sting" i, til dømes chilligryter. Slike gryter kan jo lett lagast vegetariske. Elles er eg einig med at søtpoteter er ypperleg som "pommes frites". Eg kuttar dei i stavar, penslar med olje, krydrar og steiker i i omnen til konsistensen er passe.

Her ein dag kom eg over eit oppskrift på burgerbrød bakt med søtpotet. Eg har ikkje fått testa den enno, men dei ser kjempegode ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...