Gå til innhold

Nevøen min gidder ikke å høre på hva jeg sier. Åhh!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en nevø på litt over 3 år. Han er jo så snill og lydig med foreldrene sine, mamma osv. Hører på alt de sier. Men når jeg snakker, så hører han ikke. Det er så irriterende!! Bare ignorerer meg.

Denne helgen må jeg sittebarnevakt og det er ingen dans på roser. "nei du skal ikke ha is før maten" så bare går han i fryseren å tar selv om jeg sier nei. Gidder ikke å høre. Sier jeg at han ikke får lov til å hoppe i senga mi, så gjør han det uansett eller hvis jeg sier han ikke skal sprute masse vann på gulvet når han bader. Da bare gjør han det selv om jeg sier nei. Åhh det er jo håpløst. Jeg sier nei og han sier jo jeg vil!!! Tar jeg fra han isen eller noe, så hyler han og slår seg helt vrang.

Hva gjør jeg feil? Han hører jo på alle andre, men ikke meg :( Det er slitsomt og angrer nesten på at jeg sa ja til å passe han. Jeg er jo helt kake når jeg endelig får lagt han.

Anonymous poster hash: 195c7...30b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

sett ned foten! Små barn tester grenser,og han ser jo at han får isen om han hyler høyt nok?

Anonymous poster hash: 989ad...21e
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gir han ikke isen. Jeg sier nei og han få ikke lov, men det hjelper ikke. Han vil ikke høre på meg.

Anonymous poster hash: 195c7...30b
AnonymBruker
Skrevet

Enkelte ganger må du rett og slett bare være beinhard.

Ikke la ham få komme til fryseren i det hele tatt, kanskje? Er det mulig å sette hengelås på den? (Det går iallefall på min). Eller legge noe oppå som er tungt nok til at han ikke klarer åpne den? (som ikke kan falle ned heller).

Hadde ungen min hoppet i sengen eller sprutet med vilje på badet, hadde jeg faktisk rett og slett bare tatt henne vekk fra situasjonen, og tatt ut korken/låst romdøren.. Hadde hun åpnet fryseren og prøvd å hente seg is, så hadde jeg enten gjemt isen under flere ting i fryseren, eller satt på en hengelås.

Anonymous poster hash: 4e95a...779
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får si at om han tar is før maten, så tar du han fra den og så får han ikke noe is etter maten. Da er det hans valg.

Anonymous poster hash: 023f6...78f
Gjest Linda sofie
Skrevet

Det er som de andre sier her. Du må bare være bestemt og beinhard. Spruter han vann mens han bader og ikke vil høre, så får du heller ta han ut av badekaret.

Jeg ville også satt lås på fryseren.

Skrevet

Han tester deg åpenbart, og har skjønt at han kan gjøre som han vil. Hvor vanskelig er det å begrense en unge på 3 år liksom? Hadde skjønt problemet om han var 13...

Det blir garantert misnøye, men man kan jo ikke la en 3åring styre verden, ta heller kampen nå enn når han blir større. Min erfaring er at de raskt forstår hvor landet ligger om man er tydelig og konsekvent. Jeg har tre nevøer på 2, 2 og 5år, og de vet godt hvor grensene går hos oss. Men vi passer på å tilby aktivitet slik at de ikke kjeder seg, for da finner de jo på alt mulig rart. Vi går ut og tenner bål, griller pølser, ser på ting i naturen osv. Nå er det jo kjempefint å være ute også. :)

Sett grenser, og sørg for at det ikke fører noe sted å trosse dem. Det skal lønne seg å høre etter, IKKE å gjøre som man vil.

Men sørg som sagt for at han får ut energi på annen måte, f.eks ved å leke ute, gå på tur osv. Og velg kampene dine, ikke sett grenser for hver minste ting.

Jeg ville ha spurt foreldrene om hva de anbefaler å gjøre, og hvor mange regler han skal ha. Samtidig gjelder dine regler i ditt hus.

AnonymBruker
Skrevet

Har faktisk gått så langt at jeg har kasta hele ispakka jeg. Rett ut i søpla.

Anonymous poster hash: 59323...04d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...