Sokkesko Skrevet 25. juni 2013 #1 Skrevet 25. juni 2013 Jeg har tatt opp dette før, for noen måneder siden.. Dere kom med mange gode tips, og de hjalp litt. Nå har det blitt et større problem igjen. Jeg ble flinkere med masingen, så ble det litt verre igjen.. Det er kanskje ikke så rart. Når jeg ikke prøver, så prøver ikke han uansett. Han vet grunnene til det. Han stresser for mye med jobb, og å skulle fikse alt sammen som mangler. For eksempel en stabil økonomi, og et nytt sted å bo, noe vi får om 2-3 måneder.. Ja, også er han sliten etter jobb. Jeg tenker jo mye, så jeg mistenker at det er noe mer enn det han sier. Han syns jeg er sexy og alt sånt, så den delen er det ikke noe galt med. Jeg lurer også på om det kan være en sammenheng med at han ikke vil at jeg skal bli gravid igjen, før vi har fått ting i orden.. Jeg ble gravid i januar, men jeg mistet lille i uke 9. Frem til den tid, hadde vi mye sex. Etter det har det dabbet veldig av. Nå kan jeg faktisk juble om vi har sex mer enn en gang i uken. I helgen var det 1 gang, før der igjen var det to uker siden sist.. Der ser kanskje greia. Vi bruker kondom nå, men jeg liker ikke det, så jeg skal starte med noe annet. P-piller, p-ring eller p-plaster. Usikker på hvilken jeg skal velge, så det skal jeg snakke med fastlegen om. Men ingen prevensjon er 100 prosent sikker heller. Vi er forskjellige på det seksuelle planet. Det har jeg vært klar over i våres snart 5 år sammen.. Men det begynner å bli et problem. Jeg har prøvd på alle mulige forskjellige måter. Jeg har kledd meg opp i kostymer eller sexy klær, jeg har prøvd å lokke han med olje (som jeg vet han vil ha mer av, men det trenger vi et sånt laken for, og det har vi ikke, så den delen feilet totalt), jeg har prøvd å ta på han der og andre plasser, og jeg har spurt. Jeg har prøvd mye.. Jeg har foreslått at han skal gå til legen, for å sjekke om det er noe han feiler (hormonforstyrrelse for eksempel). Joda, han sa han kunne det.. Helt til her om dagen, da han plutselig kommer med at det er en byrde, fordi jeg prøver å gjøre det jeg kan for å fikse tingene.. Jeg er tydeligvis den eneste som vil finne ut av dette.. Men jeg går tom for idèer snart.. Det resulterer vel i at jeg og mister min sexlyst helt og holdent, sånn at det lille som er igjen vil forsvinne.. Vi har det fint sammen på det kjærlighetsmessige planet. Vi kan le, tulle og ha det fint sammen. Jeg prøver å fordype meg mest mulig i skolearbeidet mitt. Men jeg trenger noe mer enn det. Kan jo ikke gjøre lekser 24/7 heller. Ikke misforstå meg helt her nå. Jeg ber om råd, ikke kritisering Jeg vet jeg tenker litt for mye på dette, men hva skal jeg gjøre? Dette har aldri vært et såpass stort problem før.. Jeg er sliten, og trenger hjelp. Så derfor henvender jeg meg til dere, siden mange har mer erfaring, og gode tips på lager Setter stor pris på hjelp, hvertfall!
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2013 #2 Skrevet 25. juni 2013 Kanskje du prøver for hardt? Er det mulig for deg å minimere disse tankene så kan du jo prøve å gjøre det. Prøv å ikke tenke på sex med han, prøv heller å tenke på andre ting når dere har lagt dere f.eks. Enten det er oppussingsprosjekter, klær du vil kjøpe eller noe annet. Da vil du få fokuset bort fra han, og tro meg, det vil han merke etter hvert. Og kanskje komme mer på banen. Men det må komme fra hjertet ditt, ikke noe du gjør for å "omvende" han...
Gjest SweetSunshine Skrevet 25. juni 2013 #3 Skrevet 25. juni 2013 Du sier at dere er forskjellige på det seksuelle planet. Er det i forhold til hva dere tenner på, hvor ofte dere ønsker å ha sex, eller noe annet? (Jeg har ikke lest den gamle tråden)
Sokkesko Skrevet 25. juni 2013 Forfatter #4 Skrevet 25. juni 2013 Kanskje du prøver for hardt? Er det mulig for deg å minimere disse tankene så kan du jo prøve å gjøre det. Prøv å ikke tenke på sex med han, prøv heller å tenke på andre ting når dere har lagt dere f.eks. Enten det er oppussingsprosjekter, klær du vil kjøpe eller noe annet. Da vil du få fokuset bort fra han, og tro meg, det vil han merke etter hvert. Og kanskje komme mer på banen. Men det må komme fra hjertet ditt, ikke noe du gjør for å "omvende" han... Det er fullt mulig jeg prøver for hardt. Som jeg nevnte, så er jeg den eneste som prøver. Har vært innom tanken på å bare la det ligge, og heller fikse det selv. Men jeg ønsker jo den nærheten med han. For meg er dette en måte å uttrykke min kjærlighet til han på, i tillegg til kyssing og klemming, og alt sånt. Men kan jo forsøke å gjøre som du sier, tenke på andre ting
Sokkesko Skrevet 25. juni 2013 Forfatter #5 Skrevet 25. juni 2013 Du sier at dere er forskjellige på det seksuelle planet. Er det i forhold til hva dere tenner på, hvor ofte dere ønsker å ha sex, eller noe annet? (Jeg har ikke lest den gamle tråden) Jeg vil tro det er en blanding av de tingene du nevner. Jeg vet han vil ha en sexhuske for eksempel. Dette står jo på ønskelisten til oss begge, men det må bli når vi har råd til å kjøpe en sånn. Og ikke minst plass. Han vil også ha erotiske oljer, men da vil han ha et sånt type laken til det, slik at senga ikke blir griset til. Jeg vil også gjøre det, men som sagt, må bli når vi kan ta oss råd til det. Han ønsker ikke så mye sexmessig, men jeg vet hvertfall om de to tingene, og det er litt umulig akkurat nå..
Gjest SweetSunshine Skrevet 25. juni 2013 #6 Skrevet 25. juni 2013 Jeg vil tro det er en blanding av de tingene du nevner. Jeg vet han vil ha en sexhuske for eksempel. Dette står jo på ønskelisten til oss begge, men det må bli når vi har råd til å kjøpe en sånn. Og ikke minst plass. Han vil også ha erotiske oljer, men da vil han ha et sånt type laken til det, slik at senga ikke blir griset til. Jeg vil også gjøre det, men som sagt, må bli når vi kan ta oss råd til det. Han ønsker ikke så mye sexmessig, men jeg vet hvertfall om de to tingene, og det er litt umulig akkurat nå.. Hvis du tror at dette er noe som hadde vært med å hjelpe på situasjonen, hvorfor har dere ikke satt igang sparing da? Hvis dere har hatt samme problemet i mange måneder, så synes jeg det er rart at dere ikke har fått tak i det enda. Et slikt laken trenger ikke å være dyrt, ikke nødvendigvis en slik huske heller. Er det virkelig så stramt økonomisk sett? Jeg vet jo ikke om dette kommer til å avhjelpe situasjonen, eller om det er noe annet som ligger bak, men det er vel kanskje verdt å prøve?
Sokkesko Skrevet 25. juni 2013 Forfatter #7 Skrevet 25. juni 2013 Hvis du tror at dette er noe som hadde vært med å hjelpe på situasjonen, hvorfor har dere ikke satt igang sparing da? Hvis dere har hatt samme problemet i mange måneder, så synes jeg det er rart at dere ikke har fått tak i det enda. Et slikt laken trenger ikke å være dyrt, ikke nødvendigvis en slik huske heller. Er det virkelig så stramt økonomisk sett? Jeg vet jo ikke om dette kommer til å avhjelpe situasjonen, eller om det er noe annet som ligger bak, men det er vel kanskje verdt å prøve? Fordi vi prioriterer de viktigere tingene først (depositumspenger, regninger, gjeld, slike ting). Lever litt billig, enkelt og greit Dette er også en grunn til at han ikke tenker så mye på sex, fordi han stresser så mye med at ting skal gå opp. Jeg bidrar så godt jeg kan, men er litt begrenset med hva jeg kan gjøre for øyeblikket. Jeg er nødt til å vente litt før jeg kan starte i jobb igjen, fordi jeg må få godkjent en sjekk først. Derfor fordyper jeg meg i skolearbeid mens jeg venter på at jeg også kan bidra til inntekten.. Jeg tror han føler at han gjør mye alene, men som sagt, jeg gjør det jeg kan. Sånn at han ikke skal gjøre alt alene
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #8 Skrevet 25. juni 2013 Kanskje det er fordi han ikke vil ga barn med deg. Gå og fiks prevensjon og se om det blir bedre da. Å knulle med kondom er som å spise sjokolade med papiret på, skjønner godt om han ikke gidder det.Anonymous poster hash: 02114...cec
Gjest SweetSunshine Skrevet 25. juni 2013 #9 Skrevet 25. juni 2013 (endret) Fordi vi prioriterer de viktigere tingene først (depositumspenger, regninger, gjeld, slike ting). Kanskje dere må finne ut av hva som er viktig først da? Et lite aktivt sexliv eller alt annet? Tviler egentlig på at det hadde hjulpet med et laken eller huske altså, men da kan du i hvert fall si at du prøvde. Slik hadde jeg tenkt i hvert fall. Hvis dere bare er inne i en stressende periode, så får dere snakke godt sammen om hva man forventer og ønsker ut av forholdet. Er mange som ikke har krefter til å ha sex hvis de er stresset, og det får man han forståelse for. Det viktigste er at begge vet hvor landet ligger. Endret 25. juni 2013 av SweetSunshine
Gjest J.Bourne Skrevet 25. juni 2013 #10 Skrevet 25. juni 2013 Det er jammen ikke greit å være sammen med noen som ikke har de samme behovene.. Hvis hvis dere ikke klarer å finne ut av dette sammen, så har du egentlig bare to valg. Skaff deg en elsker, eller forlat han. Hvis det har vært slik hele tiden vet du jo at det ikke blir noe bedre men jeg synes han skal sette pris på at du prøver.
Steinar40 Skrevet 26. juni 2013 #11 Skrevet 26. juni 2013 Stress og uønsket graviditet med spontanabort, er nok ikke akkurat det som gjør sex-lysten sterkere.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #12 Skrevet 26. juni 2013 Puh..tror jeg hadde blitt litt satt ut hvis du hadde vært partneren min..høres ut som du prøver for hardt! En gang i uka er vel ikke så unormalt hvis en har vært sammen en stund?Anonymous poster hash: 2ff49...de2
Sokkesko Skrevet 26. juni 2013 Forfatter #13 Skrevet 26. juni 2013 Stress og uønsket graviditet med spontanabort, er nok ikke akkurat det som gjør sex-lysten sterkere. Det var ikke uønsket. Det var bare ikke helt planlagt
Sokkesko Skrevet 26. juni 2013 Forfatter #14 Skrevet 26. juni 2013 Puh..tror jeg hadde blitt litt satt ut hvis du hadde vært partneren min..høres ut som du prøver for hardt! En gang i uka er vel ikke så unormalt hvis en har vært sammen en stund?Anonymous poster hash: 2ff49...de2 Det er vel sant, ja.
Sokkesko Skrevet 26. juni 2013 Forfatter #15 Skrevet 26. juni 2013 Det er jammen ikke greit å være sammen med noen som ikke har de samme behovene.. Hvis hvis dere ikke klarer å finne ut av dette sammen, så har du egentlig bare to valg. Skaff deg en elsker, eller forlat han. Hvis det har vært slik hele tiden vet du jo at det ikke blir noe bedre men jeg synes han skal sette pris på at du prøver. Vi har ikke hatt dette problemet før. Men det er mye som spille inn på det, noe jeg nevnte øverst. Han forstår at jeg har behov, og han ønsker å kunne gi meg det jeg trenger. Men når han mangler energi/ork, så blir det vanskelig. Jeg har jo muligheten til å fikse meg selv, for eksempel. Utroskap er uaktuelt!! Og som jeg har nevnt, så har vi det bra sammen kjærlighetsmessig Jeg må bare innse at det er sånn akkurat nå, og gi han tid. Ting vil nok løsne seg etterhvert.
Ferny Skrevet 26. juni 2013 #16 Skrevet 26. juni 2013 Det var ikke uønsket. Det var bare ikke helt planlagt Dere brukte kondom, men du ble gravid likevel? Eller - du ble gravid fordi du ikke brukte noe (visste han om det i så fall?). Dersom du ble gravid uten at det var planlagt/ønsket, så skjønner jeg i hvert fall godt at han har fått litt avsmak. Man blir ikke bare gravid på måfå uten at forholdene ligger til rette for det, eller har pratet om det med en partner. Hadde jeg vært mann, og damen plutselig ble gravid fordi hun ikke gikk på p-piller likevel (eller hva skjedde??!!!), så hadde jeg sikkert hatt litt problemer med å tenne på/ønske sex med henne på en god stund.
Sokkesko Skrevet 26. juni 2013 Forfatter #17 Skrevet 26. juni 2013 Dere brukte kondom, men du ble gravid likevel? Eller - du ble gravid fordi du ikke brukte noe (visste han om det i så fall?). Dersom du ble gravid uten at det var planlagt/ønsket, så skjønner jeg i hvert fall godt at han har fått litt avsmak. Man blir ikke bare gravid på måfå uten at forholdene ligger til rette for det, eller har pratet om det med en partner. Hadde jeg vært mann, og damen plutselig ble gravid fordi hun ikke gikk på p-piller likevel (eller hva skjedde??!!!), så hadde jeg sikkert hatt litt problemer med å tenne på/ønske sex med henne på en god stund. Når vi ble gravid, brukte vi ingenting. Ja, han visste det, og vi visste begge at det kunne skje. Vi gikk ikke inn for å bli gravid, men så skjedde det, og valget var enkelt med en gang; Vi ville beholde det. Så nei, jeg gjorde ingenting for å lure han eller noe sånt. Det ville jeg aldri ha gjort
Ferny Skrevet 26. juni 2013 #18 Skrevet 26. juni 2013 Når vi ble gravid, brukte vi ingenting. Ja, han visste det, og vi visste begge at det kunne skje. Vi gikk ikke inn for å bli gravid, men så skjedde det, og valget var enkelt med en gang; Vi ville beholde det. Så nei, jeg gjorde ingenting for å lure han eller noe sånt. Det ville jeg aldri ha gjort OK, men hvis man har mye sex uten å beskytte seg, så er jo det faktisk det samme som å gå inn for å bli gravid. Så da planla dere å få barn sammen.... Men hvis dere begge var klar over risikoen, og ville ha barnet, så ja. Da er det vel ikke der det ligger. Men nå ønsker han altså ikke barn. Kanskje han innså at han ikke var klar. Og kanskje han synes sex er bedre uten kondom? Og det blir bedre hvis du begynner på pillen eller noe... 1
Sokkesko Skrevet 26. juni 2013 Forfatter #19 Skrevet 26. juni 2013 OK, men hvis man har mye sex uten å beskytte seg, så er jo det faktisk det samme som å gå inn for å bli gravid. Så da planla dere å få barn sammen.... Men hvis dere begge var klar over risikoen, og ville ha barnet, så ja. Da er det vel ikke der det ligger. Men nå ønsker han altså ikke barn. Kanskje han innså at han ikke var klar. Og kanskje han synes sex er bedre uten kondom? Og det blir bedre hvis du begynner på pillen eller noe... Ja, det har du nok rett i. Men vi snakket ikke om det. Vi lot naturen gå sin gang. Han ønsker barn med meg, det vet jeg. Men han har tenkt i ettertid at vi burde få ordnet litt mere først, sånn at vi kan tilby barnet en god oppvekst. Siden vi mistet, så har vi mer tid til å kunne ordne disse tingene. Vi ønsker å ha hus og stabil økonomi før den tid. Så det er ikke sånn at han absolutt ikke vil. Ting er bare ikke helt til rette for det enda. Og der kommer det også inn dette med at han stresser med det forskjellige, som også setter en demper på lysten hans til å ha sex. Forhåpentligvis vil dette løsne litt når brikkene som mangler faller på plass
Gjest Funky Punk Skrevet 26. juni 2013 #20 Skrevet 26. juni 2013 Har dere snakket skikkelig sammen? Altså ikke bare tatt opp problemet, men virkelig snakket sammen? For det virker som at du prøver alt, men at kommunikasjonen svikter litt kanskje. Jeg har perioder hvor sexlysten forsvinner helt. Mannen min prøvde alt mulig uten at det hjalp så veldig. Han backet derfor unna også begynte vi å prate om sexlivet istedenfor. Gjerne over telefon..er gjerne enklere å åpne seg enn når man sitter ansikt til ansikt. Over tid så har vi diskutert alt mulig. Fra hvilke stillinger vi liker, hvilke fantasier vi har (merk: fantasier, det betyr ikke at de må praktiseres), om det er noe nytt vi begge kunne tenke oss å prøve osv. Begynte å sende hverandre sexy meldinger, overraske hverandre osv Sex..altså samleie..kom i siste rekke. Dersom det hadde blitt press på meg at samleiet måtte skje så hadde jeg mistet lysten. Det hjalp iallefall for meg. Nå er jeg kåt nesten hele tiden 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå