Gå til innhold

Kviser- hudpleier eller lege??

Anbefalte innlegg

Gjest Kvisetryne
Skrevet

Har det siste året vært veldig plaget av kviser, spesielt i pannen men også ellers i ansiktet. Har prøvd alt for å få dem vekk men ingenting hjelper, så nå tror jeg jeg trenger profesjonell hjelp. Men av hvem? Hudpleier eller lege??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil råde deg til å undersøke med en hudpleier før du går til legen. De har mange fantastiske produkter, også mot acnehud. Helt klart å anbefale. :-)

Skrevet

Helt klart hudpleier. Vanlige leger har veldig dårlig kunnskap om hudproblemer og mange vil ikke engang vedkjenne at hudpleieprodukter kan hjelpe.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vil anbefale hudLEGE.

Vanlige leger vet for lite, men du kan være heldig å få god hjelp der også. En hudpleier kan ikke gjøre noe annet enn du selv kan ved å kjøpe gode rense/pleie produkter.

For et skikkelig kviseproblem må det mer til enn gode kremer!

Et lite tips fra en med god erfaring er vitamin B5, det fungerer faktisk!

Skrevet
Jeg vil anbefale hudLEGE.

Vanlige leger vet for lite, men du kan være heldig å få god hjelp der også. En hudpleier kan ikke gjøre noe annet enn du selv kan ved å kjøpe gode rense/pleie produkter.

For et skikkelig kviseproblem må det mer til enn gode kremer!

Et lite tips fra en med god erfaring er vitamin B5, det fungerer faktisk!

En hudpleier vil kunne henvise til hudlege om problemet ikke lar seg løse i en hudpleiesalong og oppfølgning med behandling hjemme. Hudpleie er mye mer enn bare kremer.

Skrevet

jeg gikk til en hudpleier..og fikk en "fruktsyrebehandling", noe som er ganske nytt. dette gjorde jeg sommeren som var... fikk en del kviser etter det, de første månedene - så roet det seg ned. det hjalp veldig, da jeg hadde en del plager den sommeren med kvisene.. hovedsaklig tror jeg det var fordi jeg jobbet på 7-eleven... i pølse og grill luft hele dagen.. usj... jaja, nok om det. Men huden min ble mye bedre en måned eller to etterpå. man får en syre behandling, som svir litt (prikker) som du har på huden en liten stund, som renser dyptgående ned i huden - og "fremkaller" kvisene etter behandlingen...urenhetene kommer fortere ut, og man blir finere i huden. behandlingen kostet omkring 500,- og varte en times tid hvis jeg ikke husker feil.

synes du skal gå til en hudpleier først, så hun kan se på huden din - og analysere den, pleie huden evt. anbefale noen hudpleie produkter osv.

hvis problemet ikke vil la seg løse hos hudpleieren, anbefaler hun deg sikkert å gå til en hudlege.

hvor gammel er du forresten? jeg fikk først kviser i 17-årsalderen...som dempet seg etter 1-årstid eller 2. (da hadde jeg masse kviser, både på ryggen, ansiktet - hovedsaklig pannen og nesa..er 20 nå, og huden min er mye bedre enn den gangen.).

har hørt at p-piller også skal hjelpe mot kviser...

Lykke til videre!! =)

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar :-)

Tror jeg tar meg en tur til hudpleier jeg da!

Til du som spurte over, jeg er 21 år og har aldri vært plaget med kviser før det siste året, etter at jeg sluttet på p-piller (jeg ble deprimert av dem).

Skrevet
Helt klart hudpleier. Vanlige leger har veldig dårlig kunnskap om hudproblemer og mange vil ikke engang vedkjenne at hudpleieprodukter kan hjelpe.

Jammen det er jo heeelt sant. Leste i avisen for litt siden at det å bruke hudkrem i ansiktet var det samme som å smøre smør i ansiktet. :ler:

Jeg har ei venninne som siden tenårene har vært plaget med kviser. Hun begynte hos hudpleier og det har hjulpet henne masse. Vet ikke hva slags behandling hun får, men det hjelper. I tillegg kjøper hun ordentlige kvalitetsprodukter til å rense huden med.

Hun har også vært hos hudlege, men fikk ikke mye hjelp der. Men det finnes selvsagt dyktige hudleger også som sikkert kan hjelpe.

Så en hudpleier er absolutt å anbefale. Husk å være nøye med å rense huden din samt bruke en god krem. Lykke til.

Gjest Anonymous
Skrevet

Men jeg var hos hudpleier og det hjalp knapt...

Hos en hudlege fikk jeg derimot kjempehjelp.

Jeg tror ikke det fines noe fasitsvar her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...