Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg vurderer å finne meg et korps i Oslo - gjerne ett som ligger midt på treet ambisjonsmessig.

Noen som har noen forslag om korps, og som kanskje kjenner litt til miljø, nivå osv? Da hadde jeg blitt veldig glad :)

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Vil du ha "sittekorps" (altså konsertkorps) eller marsjerande korps? Blant sittekorpsa er vel både Vestre Aker, Bjølsen, Sagene og Sinsen gode korps. Eg kjenner berre til Vestre Aker, som var veldig sosialt og triveleg den gongen eg var i nærleiken av dei. Østre Aker og Kampen marsjerer, Kampen tek vel berre opp menn, så vidt eg veit.

Skrevet

Kampen tar bare imot menn, ja. Tror de er veldig gubbete også. Vestre Aker ligger vel i eliteklassen, og jeg har ikke planer om å øve SÅ mye ;)

Hadde vært hyggelig å marsjere litt, men jeg er ikke interessert i de som marsjerer hele vårsesongen..

Skrevet

VA er elite ja. Sagene rykket ned til 2. Div i NM i år, men har så vidt jeg har fått med meg som ambisjon å ligge relativt høyt i 1. Div.

Sjekk ut NMF sine sider om hvilke korps som finnes i Oslo, sammenlign gjerne med plassering i NM i år og i fjor. Jeg tok utgangspunkt i der jeg bodde da jeg flyttet til Oslo, og sendte epost til flere forskjellige korps. Noen hørte jeg ikke fra, så de utelukket seg selv. Blant de som svarte, valgte jeg de som hadde den hyggeligste tilbakemeldingen.

Det er lov å dra på "prøvespill" også. Da jeg var innom nytt sted sjekket jeg ut flere forskjellige korps for å se hvem som passet meg best, både med tanke på folk og nivå. :)

Skrevet

Janitsjar? Brass? I brassverdenen kjenner jeg dessverre kun til Oslo og Oslofjord (ligger kanskje ikke i Oslo???). Men ja, gå inn på NMF sine sider, og inn på Osloregionen, så finner du en fin liste. Det går også an å sjekke ut resultatlistene til lokale konkurranser og sjekke ut korpsene i den divisjonen du synes passer deg. :)

Skrevet

Jeg har en viss formening om hvilke korps som finnes i Oslo, jeg tenkte mer om noen kunne si litt om miljøene og musikalsk nivå.

For meg er det viktig å trives både sosialt og musikalsk, og det musikalske kan man jo til en viss grad lese seg til. Så det er vel egentlig det sosiale jeg er ute etter å vite mer om. :)

Janitsjar, ja :)

Skrevet

VA er elite ja. Sagene rykket ned til 2. Div i NM i år, men har så vidt jeg har fått med meg som ambisjon å ligge relativt høyt i 1. Div.

Sjekk ut NMF sine sider om hvilke korps som finnes i Oslo, sammenlign gjerne med plassering i NM i år og i fjor. Jeg tok utgangspunkt i der jeg bodde da jeg flyttet til Oslo, og sendte epost til flere forskjellige korps. Noen hørte jeg ikke fra, så de utelukket seg selv. Blant de som svarte, valgte jeg de som hadde den hyggeligste tilbakemeldingen.

Det er lov å dra på "prøvespill" også. Da jeg var innom nytt sted sjekket jeg ut flere forskjellige korps for å se hvem som passet meg best, både med tanke på folk og nivå. :)

Hvor endte du opp? Trives du? :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var innom VA, men synes ikke folka der var hyggelige i det hele tatt. Den første øvingen jeg var der, var jeg alene på mitt instrument og måtte rett og slett blaspille flere solopartier i et stykke som de andre kjente godt. Det var mer enn et par hovne kommentarer som kom om "det er ikke skolekorps lenger", "hva med å øve LITT", "flaut" pluss en som rett sa at jeg spilte som om jeg aldri hadde sett stykket før og "det er bare fire uker igjen" osv. Jeg øvde som faen og alt satt uken etterpå, men det ble ikke noe hyggeligere egentlig.

Anonymous poster hash: 24236...398
Skrevet

Jeg var innom VA, men synes ikke folka der var hyggelige i det hele tatt. Den første øvingen jeg var der, var jeg alene på mitt instrument og måtte rett og slett blaspille flere solopartier i et stykke som de andre kjente godt. Det var mer enn et par hovne kommentarer som kom om "det er ikke skolekorps lenger", "hva med å øve LITT", "flaut" pluss en som rett sa at jeg spilte som om jeg aldri hadde sett stykket før og "det er bare fire uker igjen" osv. Jeg øvde som faen og alt satt uken etterpå, men det ble ikke noe hyggeligere egentlig.

Anonymous poster hash: 24236...398

Nettopp. Jeg tror jeg holder meg unna elitekorpsene :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvor endte du opp? Trives du? :)

Sender deg en PM jeg :)

Endret av PecanPie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...