Gå til innhold

Gifte seg i utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi planlegger bryllup i utlandet. Og jeg har noen spørsmål, jeg håper dere kan hjelpe meg med :)

- bruker / brukte dere et byrå som ordnet alt?

- er det vanskelig å bestille alt selv? Hvordan går man eventuelt frem?

- Hva er deres tips til å planlegge et bryllup?

Noen generelle erfaringer? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på hva slags bryllup det er snakk om. Vi hadde et lite bryllup og ordnet alt selv, men så kjente vi byen og landet vi giftet oss i godt. Jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal gifte seg et sted man ikke har tilknytning til.

Anonymous poster hash: 6dc00...673
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer nok veldig an på hva man ønsker og hvor godt man er kjent. Vi valgte sjømannskirke og et land som gjorde planlegginga ganske enkel.

Anonymous poster hash: 8b657...3de

Skrevet

Vi gifter oss i Barcelona - en by vi kjenner godt fra før, og er veldig glade i :) Vi ordner alt selv og det krever en del mailer og telefonsamtaler underveis. Vi har også hatt to turer til Barcelona i løpet av forlovelsestiden for å ordne diverse praktiske ting, velge lokale for festen, prøvesmake menyen, osv.

Google har vært vår beste venn i løpet av denne prosessen. Det er der vi har funnet tips om egnede steder å ha festen på, flinke frisører, blomsterdekoratører, osv. osv.

Det er nok en del lettere å organisere et bryllup i et av våre naboland (pga språk, kultur, tradisjoner, etc.), men det er absolutt mulig å velge en litt fjernere destinasjon også, selvom man organiserer alt selv. Man må selvsagt være innstilt på å måtte stå på litt ekstra for å lage avtaler, sjekke at man er blitt forstått rett, osv.

Det første dere bør gjøre (hvis dere ikke allerede har gjort det) er å velge dere land/by. Og deretter type vigselsform/sted. Er det i en sjømannskirke, vil de ansatte ofte ha tips til dere om solister under vielsen, fotografer, transportfirmaer, m.m.

Lykke til!

Skrevet

Vi (jeg) ordnet alt selv via mail og telefon. Er ganskje kjent i byen der vi giftet oss, så jeg visste hvor vi ønsket å bo og spise osv. Meldte meg inn i et bryllupsforum som var "lokalt" også og fikk mange gode tips der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...