AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #1 Skrevet 25. juni 2013 Provoserende tittel, men jeg er absolutt ikke klar for å bli far. Hverken som person eller økonomisk (studerer ennå). Jeg prøver å presse henne til å ta abort, men hun er ganske fast bestemt på å beholde det. Er det noen mulighet for meg å frasi meg hele greia? Eventuelt bare nekte å betale barnebidrag og si at jeg ikke har råd? Hun jobber og har bedre råd enn meg akkurat nå. Eventuelt slippe å betale nå, men så bidra når jeg begynner å jobbe om to år? Hva skjer hvis jeg flytter og ikke oppgir til henne hvor jeg flytter. Hvilke sanksjonsmuligheter har NAV? Anonymous poster hash: 675ab...95c
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #2 Skrevet 25. juni 2013 hvorfor brukte du ikke kondom? Anonymous poster hash: be821...de4 13
Gjest Nefertiti. Skrevet 25. juni 2013 #3 Skrevet 25. juni 2013 Stakkars dame, som er gravid med ditt barn. 16
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #4 Skrevet 25. juni 2013 Den dagen ungen er vokst opp, du ser på han/henne og tenker at du prøvde å presse henne til å ta abort.... : ) Anonymous poster hash: 7b725...e8b 2
TheHairyToothfairy Skrevet 25. juni 2013 #5 Skrevet 25. juni 2013 du kan be til guden din? ut over det, gratulerer! 4
LilleSnupp Skrevet 25. juni 2013 #6 Skrevet 25. juni 2013 Beklager å skuffe deg her, men Staten kan du aldri rømme fra. Dersom du ikke betaler bidraget, så vil Staten legge ut for deg - og DE kan du aldri komme unna. Bidraget blir regnet ut fra økonimien din og hennes bl.a. Vil likevel anbefale deg å tenke deg godt om og ikke bare ha et kortsiktig perspektiv på dine avgjørelser - de kan en dag bite deg i halen. Barnet er uforskylt i situasjonen.. ditt barn. Er det du insinuerer noe du ønsker for ditt barn? 3
LillaFrosk Skrevet 25. juni 2013 #7 Skrevet 25. juni 2013 Tosk. Nei, du kommer deg ikke unna. I verste fall, for din del, kan det bli at NAV betaler barnebidrag, mens du opparbeider deg gjeld hos dem. Way to go. Eller, du kan jo bli fengslet for det også: http://www.nrk.no/fordypning/180-fengslet-for-bidragsnekt-1.8393303 Du kan flytte langt vekk og nekte ha kontakt med barnet - selvsagt, men du er faktisk pliktig til å bidra økonomisk. (Barneloven, § 67) Enten kan du gjøre en deal med henne, om at du betaler kun "så så mye", eller så får hun/du gjøre bidragsavtale gjennom nav for å få et mer eller mindre korrekt bidrag. Og, sånn forresten. Det er ikke bare kvinnfolket sitt ansvar å ikke bli gravid. Dette skulle du tenkt på tidligere, og brukt kondom. 6
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #8 Skrevet 25. juni 2013 Hva skjer om jeg ikke betaler? Hvordan er saksgangen? Jeg trenger i hvert fall litt utsettelse før jeg begynner å betale, så tenkte kreve dna-test rett etter fødselen og nekte å skrive under på noen papirer før den er klar. Det vil i hvert fall kjøpe meg noen måneder. Anonymous poster hash: 675ab...95c 2
TheHairyToothfairy Skrevet 25. juni 2013 #9 Skrevet 25. juni 2013 her er jo en måte å komme seg unna på, forresten - joda, det finnes: http://www.legion-recrute.com/en/ Legio patria nostra!!!!!! 7
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #10 Skrevet 25. juni 2013 Jeg synes ikke noe om det du prater om, TS, men for din egen skyld vil jeg anbefale deg å bare lukke Kvinneguiden og spørre et annet sted. Du vil ikke like svarene du får, og de vil ikke være konstruktive. Jeg tror du selv skjønner det. 90% av de som svarer vil være kvinner som ber deg brenne i helvete, hvorav 10% vil kjefte på menn som helhet. De siste 10% vil være bitre menn som skjeller ut alle kvinner.Anonymous poster hash: 4513d...69f 2
TheHairyToothfairy Skrevet 25. juni 2013 #11 Skrevet 25. juni 2013 "kjøpe deg noen måneder"? du må jo betale på etterskudd uansett, og da med renter. ikke mal deg inn i et hjørne, ta ansvar. 8
LilleSnupp Skrevet 25. juni 2013 #12 Skrevet 25. juni 2013 Hva skjer om jeg ikke betaler? Hvordan er saksgangen? Jeg trenger i hvert fall litt utsettelse før jeg begynner å betale, så tenkte kreve dna-test rett etter fødselen og nekte å skrive under på noen papirer før den er klar. Det vil i hvert fall kjøpe meg noen måneder. Anonymous poster hash: 675ab...95c Hva som skjer er allerede svart på. Du blir skyldig staten penger - som de til slutt kan trekke fra lønna di hos din fremtidige arbeidsgiver. Da trekker de bidrag for nåværende måned og for å dekke tidligere gjeld. Det er resultatet av å kjøpe seg tid. 2
Ulla Ullsokk Skrevet 25. juni 2013 #13 Skrevet 25. juni 2013 Svaret er "nei". Du er like ansvarlig som henne. Jeg har en venninne som ble gravid med en som prøvde ALT for at hun ikke skulle beholde barnet. Det ble slutt og han hjalp nesten ikke til. Så endte det med at han ble så fortryllet i den lille søte gutten at han endret holdning. Han tok seg sammen, ble en god far, de giftet seg og fikk en datter til. Nå er han verdens beste far! Dette er nok ikke så vanlig, men det KAN skje! Denne kjærligheten man får for små barn, sukk! 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #14 Skrevet 25. juni 2013 Jo mer du presser henne til abort, jo mer er sjangsen for at hun beholder. Hvorfor? Fordi man realiserer at en som prøver å presse til abort er en idiot som man ikke ofrer hensyn lenger. Anonymous poster hash: 7b725...e8b 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #15 Skrevet 25. juni 2013 Hva som skjer er allerede svart på. Du blir skyldig staten penger - som de til slutt kan trekke fra lønna di hos din fremtidige arbeidsgiver. Da trekker de bidrag for nåværende måned og for å dekke tidligere gjeld. Det er resultatet av å kjøpe seg tid. Regner med å tjene godt når jeg er ferdig å studere, men som student har jeg ikke så mye å rutte meg. Vil absolutt ikke ha noe med denne ungen å gjøre, for da må jeg forholde meg til eksdama også. Egoistiske kjerring! Anonymous poster hash: 675ab...95c
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #16 Skrevet 25. juni 2013 Vet om noen som trudde han kunne bare rømme til utlandet for å slippe barnebidrag. Men det ventet nok en stor bidragsgjeld når han kom hjem ja. NAV bet uansett minstesatsen til mor når far nekter å bet. Og da blir det ført som gjeld på deg. Men vist du er student, så kan det være du slipper å bet vist du inntekta di er veldig lav. Da trur jeg det er sånn at mor får minstesatsen fra NAV. Men du slipper på ingen måte farsbidrag i fremtiden. Og presse noen til en abort er uhørt synes jeg. Er de som sliter veldig etter en abort. De må være mors valg om hun vil ta abort eller ei. Ikke noe far skal presse henne til. Du har like mye som henne vært med å laget denne ungen, så du får bare ta ansvar!! Nå vet ikke ikke hvilken far du har, men har du en som stilte opp for deg igjennom oppveksten, så kan du se får det og ha en far som ikke ville vite om deg og ønsket du ikke eksisterte.. Vist du hadde en sånn var, så ikke bli som han!! Anonymous poster hash: 6833c...5ff
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #17 Skrevet 25. juni 2013 Provoserende tittel, men jeg er absolutt ikke klar for å bli far. Hverken som person eller økonomisk (studerer ennå). Jeg prøver å presse henne til å ta abort, men hun er ganske fast bestemt på å beholde det. Er det noen mulighet for meg å frasi meg hele greia? Eventuelt bare nekte å betale barnebidrag og si at jeg ikke har råd? Hun jobber og har bedre råd enn meg akkurat nå. Eventuelt slippe å betale nå, men så bidra når jeg begynner å jobbe om to år? Hva skjer hvis jeg flytter og ikke oppgir til henne hvor jeg flytter. Hvilke sanksjonsmuligheter har NAV? Anonymous poster hash: 675ab...95c Kan man ikke bare nekte farskapet? går det an? Eller har dama rett til å føre opp en far, og da er han forpliktet til å betale? Hvordan funker dette? Anonymous poster hash: b4784...d62
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #18 Skrevet 25. juni 2013 Jo mer du presser henne til abort, jo mer er sjangsen for at hun beholder. Hvorfor? Fordi man realiserer at en som prøver å presse til abort er en idiot som man ikke ofrer hensyn lenger. Anonymous poster hash: 7b725...e8b Jeg vurderte å si til henne at hvis hun tar abort, så kan vi prøve på nytt og få forholdet til å fungere. Så kan vi eventuelt få barn sammen senere, når det passer bedre for begge. En ren løgn selvsagt, men jeg begynner å bli litt desperat her. Anonymous poster hash: 675ab...95c 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #19 Skrevet 25. juni 2013 du prøver å presse henne til å ta abort? fy faen sier jeg bare.... Anonymous poster hash: e88a8...ee4 7
Ulla Ullsokk Skrevet 25. juni 2013 #20 Skrevet 25. juni 2013 Uansett: IKKE vær en drittsekk, det hjelper ingenting å nekte å skrive under eller kreve test, så lenge du VET at det er ditt barn. Det skal ofte bare et blikk til, så ser dine foreldre at han er din... Husk at dette barnet blir stort og tenkende, og det skjer fortere enn du aner. ALT du gjør nå må du kunne stå til ansvart for når det kommer en ung gutt/jente som er nesten voksen, og vil snakke med deg. ALT! 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå