Gå til innhold

10 år og Instagram?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår legger ut bilder av seg selv, og det er helt ok, siden han har en privat bruker, og kun får lov til å følge og bli fulgt av folk han og vi kjenner irl, samt meg. Han legger også ut bilder av katten sin, naturen, stillbilder av onlinespill han spiller, morsomme bilder fra nettet, middagen, smoothie eller kake han har laget selv osv. Han synes det er artig nok.

Anonymous poster hash: f536b...146

Hvor ung er han? Syntes man skal respektere aldersgrensene satt av siden.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ung er han? Syntes man skal respektere aldersgrensene satt av siden.

Han er 11, snart 12. Og hadde som sagt skaffet seg konto ute å spørre oss. Vi lever i en verden hvor sosiale medier har en enrom plass, og hvor det er veldig vanskelig for foreldre å greie å følge med. Da mener jeg det tross alt er mye bedre at man gir lov, under visse premisser, slik at man i det minste har en form for kontroll.

Skrevet

Har du samme holdning til å sende med gutten øl før han er 18? Han kommer tross alt til å gjøre det likevel...

AnonymBruker
Skrevet

Har du samme holdning til å sende med gutten øl før han er 18? Han kommer tross alt til å gjøre det likevel...

Nei, slett ikke, og det er noe ganske annet også. Vi har eldre barn, og ingen av dem har fått smake på alkohol hjemme. Dene eldste er voksen, og har fått en øl eller et glass vin til maten etter at han ble gammel nok. Vi har aldri kjøpt alkohol til ham, eller sendt med ham på fest, heller ikke etter at han fylte 18. Han kjøpte seg et PS-spill med 18 årsgrense da han var 16. Vi sa ifra at vi ikke syntes det var ålreit, men tok det ikke fra ham. Det får være grenser for hvor nazi man skal være når det gjelder ting som tross alt er nokså uskyldige i den store sammenhengen. Å ha barn, og å ha vært igjennom tenåringsfasen, har for lengst lært oss en veldig viktig og riktig leveregel: velg dine kamper med omhu. ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen 10 åring selv, men har to nieser på 10 år som har instagram. Det samme ser jeg at deres venner og klassekamerater har, når jeg ser på hvem som er på følgelisten. Både mor og far følger dem og ser hva som blir lagt ut :) De legger ut bilder av seg selv, men de har privat profil, så det ser jeg ikke på som noe problem i det hele tatt.. Det er jo mye "meningsløse" bilder som "Jeg hopper på trampolinen" ol. ;)

Anonymous poster hash: 9e3ac...3a7
  • Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Etter min mening har ingen noe med å laste opp bilder av seg selv på Instagram. Bare selvdiggere der omtrent.

AnonymBruker
Skrevet

Etter min mening har ingen noe med å laste opp bilder av seg selv på Instagram. Bare selvdiggere der omtrent.

Hæ? Har ingen "noe med" å laste opp bilder av seg selv på Instagram? Hva mener du egentlig med det? Man laster da opp bilder av akkurat hva man vil på sin egen instagramkonto? :ler:

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Hæ? Har ingen "noe med" å laste opp bilder av seg selv på Instagram? Hva mener du egentlig med det? Man laster da opp bilder av akkurat hva man vil på sin egen instagramkonto? :ler:

Sjuk den der tjenesten.

AnonymBruker
Skrevet

Sjuk den der tjenesten.

Javel.

Gjest Gjest
Skrevet

Hadde jeg vært bruker skulle jeg postet ekle bilder av neglebetennelsen tåa mi hadde og sånt. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært bruker skulle jeg postet ekle bilder av neglebetennelsen tåa mi hadde og sånt. ;)

Kanskje du skal opprette en tråd om det på Snikk-snakk?

Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje du skal opprette en tråd om det på Snikk-snakk?

Niks, har sagt mitt nu.

AnonymBruker
Skrevet

Om hun får instagram profil, følg NØYE med på hva hun ser på. Er ekstremt mye ''thinsporation'' og annet som ikke passer en liten 10åring :/
Jeg personlig tror jeg hadde ventet med å gi henne egen konto.

Hva med å opprette en konto til deg selv, der kun du og mannen din har passordet? Så kan hun gå inn å sjekke bilder av venner, evt. kjendiser? Da har du jo kontroll.

Anonymous poster hash: 0bc54...629

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...