Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, tittelen var kanskje litt dramatisk - men dette er geia:

Jeg er sjalu på eksen til samboeren min til tross for at det er jeg som er den såkalt 'vellykkede' hvis det går Ann å bruke en slik term.. Jeg har både utdannelse, god jobb, grei økonomi, reiser, fin leilighet, god helse osv. Ekdamen til min samboer derimot har ikke fullført videregående, har hat en jobb i sitt liv for type 4-5år siden, lever på stønaden og ny kjæreste, ettroms leilighet i typisk dårlig blokk og strøk, lite bereist osv..

Problemet her er at jeg er sjalu på denne damen til tross for at hun er alt det jeg ikke er, og også alltid jobbet hardt for å ikke være! Jeg forstår virkelig ikke hvorfor.. Ææ! Egentlig burde jeg vel ikke brydd meg, og i verste fall heller syntes synd om henne... Men.. Hun styrer på i den lille leiligheten med "oppussing" osv.. Alt sånt juggel jeg aldri kunne tenke meg, likevel så er jeg sjalu på denne 'enkle' hverdagen.. Føler meg helt teit som tenker på dette, og det er veldig vanskelig å forklare også.. Måtte bare få det ut, regner med å få svar om å dra huet ut av rumpa.. hehe.

Puhh..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hvis du er sjalu på noen uten at du vet hvorfor har du jævlig dårlig kontakt med følelsene dine, for å si det rett ut.

Gjest Gjest
Skrevet

Kan det værefordi hun er "mindre smart" en deg og dermed er fornøyd med mindre en deg?

AnonymBruker
Skrevet

Kjære vene. Du er ikke mer vellykket enn henne. Dere har valgt forskjellige liv. Enkelt og greit.

Jeg har høyere utdanning men lever i en ett-roms og eier ikke bil. Men jeg har rett og slett aldri brydd meg om å eie mest mulig eller bo størst og flottest. Jeg bor i et kjempefint område, hvor folk har mye penger. Selv driter jeg i penga og vil heller ha en hyggelig jobb, enn en prestisjefylt. Jeg ser mer ned på de, som hele tiden jager og jager, for at det skal se bra ut for utenforstående. Jeg bryr meg ikke om det. Mine ferier er helt nøkterne også. Jo enklere jo bedre passer meg ypperlig. Skulle til og med ønske jeg kunne leve ennå enklere enn det jeg gjør per dags dato.

Anonymous poster hash: 695e1...4b1
  • Liker 4
Skrevet

Jeg skjønner ikke at du gidder å gi denne damen - som har valgt et annet liv enn deg - så mye plass at du til og med ofrer følelser (sjalusi) på henne. I tillegg bruker du energi på å mene noe om hva hun fyller livet sitt med. Kan du ikke bare slette henne fra hardisken i hodet ditt og heller bruke energien på noe som gjør deg godt?

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Herremin det var svært som TS skulle høre for å innrømme sin sjalusi ovenfor kjæresten/mannens exx?

Uansett til tema, TS jeg tror følelsene dine er helt normale. Det handler ikke om hva slags liv dere har men heller det faktum at hun er den hun er. Jeg tror du ville vært sjalu på henne uavhengig av hvordan hun lever. Jobb heller med sjalusien.

Skrevet

Er jo faktisk det å være sjalu på at noen kan ha det så enkelt og likevel være glade. Når man egentlig prøver å være vellykket og godt utdannet, pen, hyggelig, fint hus, fin bil, fin man, fint alt. Men ingenting blir så perfekt som man hadde trodd :P

Hvem savner ikke å ha et enkelt og bekymringsløst liv?

Men livet hennes er ikke bedre enn ditt, du har valgt den veien og hun har valgt den andre. Hun må tenke på lite penger og ikke verdens enkleste fremtid, mens du må tenke på hvor enkelt andre har det. :fnise:

Skrevet

Tror dette har å gjøre med at hun er exen bare.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Man er vel heller sjalu på personer fra hvem de er, ikke hva de er...

Skrevet (endret)

Kanskje eksen din synes personligheten hennes er mer tiltalende enn din, til tross for at du ser deg selv som et mer vellykket menneske.

Endret av AnnaBell93
Skrevet

Du er sikkert sjalu for at eksen din ville være sammen med en du ser på som dårligere enn deg.

Som at prinsen blir sammen med ei vanlig jente. Da blir jo alltid prinsessa sjalu, siden hu mener hu har "mye mer".

• Liker 1
Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for personhets.

Daenerys, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår at man kan føle sjalusi, men jeg synes måten du omtaler henne og deg selv på er ganske smakløs.

Anonymous poster hash: e3df0...ce1
AnonymBruker
Skrevet

Er selv ufør, med en minstesats. Sliter med alvorlig sykdom. Har lang utdanning, Så det er ikke det kognitive det stod på. Men tro meg, det livet er ikke mye å være sjalu på.

Det kan sikkert være lurt å reflektere litt over akkurat hva du er sjalu på. Er det at hun har "fri" hele dagen? At du har slitt for å komme dit du er i dag, mens andre bare lever av nav?

Kan uansett love deg at dersom man havner i en situasjon der man er ufør, har man nok med å bare komme gjennom dagene og de søvnløse nettene. Økonomien vil være dårlig (dersom man ikke hadde forsikring og var student før man ble ufør, så man ender med en minstesats).

Så vær heller glad for den du er og det du har oppnådd. Ofte vet manikke om alle andres hemmelige sorger.

Anonymous poster hash: 9224d...75e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror nok det at hun er eksen til samboeren din er det som er problemet her, og ikke hvordan hun bor/lever. Uansett hvilket liv hun hadde levd så hadde du sikkert vært sjalu på en eller annen måte.

Anonymous poster hash: 53c15...6e2
Skrevet

Denne dama er akkurat like bra som deg, selv om du har utdannelse. Liker ikke at folk måler menneske-verdier i antall studiepoeng!

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Skal vi bytte? Jeg er 30 år og har slitt mye i livet. Prøver å ta utdannelse, men det er ikke sikkert at det kommer til å gå. Jeg eier ikke annet enn klær og bøker, hvis du da ikke regner PTSD og kronisk lav selvfølelse som noe å eie. Vennene er det langt mellom. Eksen til kjæresten min er yngre, penere og slankere, godt utdannet og populær. Tro meg, kontrasten er enorm, og det kjennes.

Vær glad for det du har, TS. Jeg kan love deg at du ville ikke trivdes i skoene til den jenta du er misunnelig på.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vet du hvordan hun lever og hva hun gjør om dagene? Er dere omgangsvenner?

Hvis ikke, så slutt å holde deg oppdatert på hennes gjøren og laden, da blir det straks lettere å la være å tenke på det.

Det er menneskelig å ønske seg noe man ikke har. På en måte bra, for uten drømmer står man stille. Men på en annen måte ikke bra, hvis det gjør at man ikke klarer å glede seg over det man faktisk har. Det kan også være et symptom på at man ikke trives så godt med sin egen hverdag som man kanskje tror. Sørg for å fylle fritiden din med aktiviteter du liker sånn at du setter mer pris på den, og vurder karriereskifte hvis du ikke føler deg tilfreds med jobben.

Anonymous poster hash: c65da...2a3
Skrevet

Du har et mye mer vellykket liv enn henne, som aldri kommer til å klare noe i livet og har dritdårlig råd! Er så patetisk å få penger fra nav (så lenge man faktisk ikke er fysisk mulig til å jobbe).

Er sikkert bare det at hun har et så simpelt liv, uten noe stress, og i tillegg at hun er eksen til typen din som bekymrer deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...