Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har noe kjennskap til denne? Skal begynne å bruke den ved neste mens. Har den evt. bivirkninger? Jeg er utrolig redd for at ringen kan dette ut uten at jeg merker noe.. Er det mulig?

Setter pris på svar! :rolleyes:

Anonymous poster hash: 11346...82a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte den i noen mnd men sluttet pga bivirkningene, ellers var jeg fornøyd. Bivirkningene var mye kraftigere menssmerter og pms-plager, i tillegg kronisk sopp inni vagina. Ei venninne gikk på den i flere år til de skulle lage en baby, hun hadde ingen bivirkninger. Så vi er alle forskjellige :) Du får lese vedlegget for der står mulige bivirkninger.

Den detter ikke ut så lenge du ikke er unormald vid. Ringen er ganske stor og må klemmes sammen for å få inn og når den er inne utvider den seg. Inngangen til vagina er mye trangere enn resten av vaginaen. Jeg måtte dra ganske hardt i den for å få den ut, ikke vondt. Og samboer merket ikke den under sex ;)

AnonymBruker
Skrevet

Aldri skjønt hvordan noen får den til å falle ut, for min del er unormalt vid en underdrivelse (må en ekstra hånd til under samleie for å kjenne noe), og min har alltid holdt seg akkurat der den skal.<br /><br />Veldig fornøyd med nuvaringen på alle vis.<br /><br />

Anonymous poster hash: 439eb...47c

Skrevet

Jeg brukte den en liten periode og fikk urinveisinfeksjon/blærekatar 3 ganger av den. Ellers var jeg sånn greit fornøyd med den...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med p-ringen. Har brukt alle slags p-piller med migrene og tapt sexlyst som bivirkninger. På p-ringen har jeg ingen bivirkninger. De første tre ukene hadde jeg økt utflod og litt uren hud øverst på ryggen, men det gikk over etter første bortfallsblødning. Jeg har aldri opplevd at den har vært vanskelig å sette inn eller å få ut, eller at den ramler ut av skjeden. Den er heller ikke i veien under sex.

Men alle er forskjellige. Du må nesten prøve for å finne ut hvilke bivirkninger du ev. får. Jeg regner med at du har vært hos lege eller helsesøster, så du vet at du ikke er i risikogruppen for blodpropp og annet. Skulle du få bivirkninger burde du gå på ringen i tre måneder før du gir opp, for det er den vanlige tilvenningsperioden for hormonprevensjon. I tillegg til å prate med lege/helsesøster for å få vite mer, kan du også stille spørsmål på apoteket.

Anonymous poster hash: 381cc...357
Skrevet

Jeg gikk på den i ca 6 mnd, ble ikke bedre. Så det varierer jo. Håper det vil gå bra med deg TS!

Skrevet

Jeg brukte NuvaRing i 2-3 år og var generelt veldig fornøyd. Jeg har opplevd å få nedsatt sexlyst, men er usikker på om det skyldes ringen eller hormonprevensjon i det hele tatt.

Jeg opplevde at ringen motvirket soppinfeksjoner. Merket den ikke under sex. Det skal mye til før den faller ut uten "hjelp". Greit å slippe å huske pille hver dag.

Skrevet

Jeg har prøvd det meste av hormonprevensjon, og det er ringen jeg er mest fornøyd med. Har brukt den nå i snart 2 år og kommer aldri til å bytte :)

Skrevet

Jeg opplevde at ringen motvirket soppinfeksjoner.

Det viser jo at vi er forskjellige, jeg fikk sopp uten at jeg klarte å bli kvitt den, helt til jeg sluttet på ringen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...