Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har akkurat pratet med svigerbroren til samboeren min. Samboer har sagt at jeg ikke bør tro på alt svigerbroren sier, fordi han kommer til å dikte opp masse forskjellig tull. Javel, tenkte jeg for meg selv.

Idag har svigerbroren fortalte meg at alle jobbene han har hatt er via NAV, han aldri leverte sykemelding til jobb, og at han ikke hadde jobb likevel når vi møttes. I tiden før vi offisielt ble sammen, fortalte samboer meg at han måtte opp tidlig for at han skulle på jobb, noe som ikke stemmer, for han hadde fått sparken fra jobben da. Svigerbroren sier også at samboeren min ikke har hatt så høye stillinger som han selv sier.

Samboer slenger tydeligvis fort med leppa, og forteller at sjef og ansatte i jobben er dårlige i det de gjør osv.

Nå er jeg usikker på hva jeg tenker om min samboer og hvor han vil i verden. Jeg kan heller ikke ta dette opp med han, siden svigerbroren har sagt at jeg ikke kan fortelle dette videre.

Jeg vet også at dette ikke er det eneste samboeren min har fortalt meg, som er løgn. Hva gjør jeg med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke noen andre du kan høre med?

Men hvorfor er du mer tilbøyelig til å tro din svoger enn din samboer? Merker du at noe skurrer?

Skrevet

Er det ikke noen andre du kan høre med?

Men hvorfor er du mer tilbøyelig til å tro din svoger enn din samboer? Merker du at noe skurrer?

Nei, jeg kan selvfølgelig ringe hans gamle jobb - men slikt gjør jeg ikke.

Ja, merker at noe skurrer, og at det har gjort det i lengre tid nå. Det er også generelt om jeg spørr han om noe, så svarer han med løgn, når jeg sitter med svaret svart på hvitt.

Skrevet

Av ren nysgjerrighet: Hvorfor har du så nær kontakt med din samboers svoger?

(Ikke sin egen svoger, Themis, men samboerens)

I utgangspunktet ville jeg nok svart deg at du ikke aner hvilken agenda folk har for å ville ødelegge forholdet til deg og din samboer. Men at du har tatt ham i løgn er rekke ganger, bør fortelle deg en hel del!

Jeg ville konfrontert ham, og vurdert en eventuell fortsettelse av forholdet utifra hans reaksjon på konfrontasjonen.

Du vil ikke leve livet ditt i et forhold som mangler tillitt...

Skrevet

I utgangspunktet ville jeg nok svart deg at du ikke aner hvilken agenda folk har for å ville ødelegge forholdet til deg og din samboer. Men at du har tatt ham i løgn er rekke ganger, bør fortelle deg en hel del!

Jeg ville konfrontert ham, og vurdert en eventuell fortsettelse av forholdet utifra hans reaksjon på konfrontasjonen.

Jeg har kontakt i ny og ne med svigerbroren til samboeren min fordi vi bodde i samme by, og var svært ofte på besøk hos dem. Ingen tull fra min side og svigerbrors side altså!

Nei, det er derfor jeg er så usikker. Jeg vet jo selvfølgelig ikke, men når svigerbroren forteller dette til meg, så begynner brikker å komme på plass.

AnonymBruker
Skrevet

Hæ? kjæresten til søsteren hans?

Anonymous poster hash: 97038...f9a
Skrevet

Hæ? kjæresten til søsteren hans?

Anonymous poster hash: 97038...f9a

Ja.

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger jo ikke si det er svogeren hans som har sagt noe, men syns også det virker litt rart at svogeren ber deg ikke si noe. Kanskje han ønsker å ødelegge foholdet..hvem vet..

Uansett bør du jo kunne prate med samboeren din. Men det er jo et dårlig tegn dersom han lyver, i alle fall når du har bevis for at det er løgn.
Ærlighet og god kommunikasjon vil jeg våge å påstå er avgjørende for et godt forhold, dersom dere mangler det spørs det nok hvor godt foholdet vil være i lengden.

Hadde ikke klart å være med en løgner, en ting er å lyve om jobber...men kan han lyve om det, kan han også lyve om mye annet tenker jeg...

Ta det opp med han og vær saklig, gi ham en kjangs til å forklare. Kommer han bare med flere løgner bør jo det være nok til å pakke sakene...

Anonymous poster hash: 9fc2e...1d4
Skrevet

Du trenger jo ikke si det er svogeren hans som har sagt noe, men syns også det virker litt rart at svogeren ber deg ikke si noe. Kanskje han ønsker å ødelegge foholdet..hvem vet..

Uansett bør du jo kunne prate med samboeren din. Men det er jo et dårlig tegn dersom han lyver, i alle fall når du har bevis for at det er løgn.

Ærlighet og god kommunikasjon vil jeg våge å påstå er avgjørende for et godt forhold, dersom dere mangler det spørs det nok hvor godt foholdet vil være i lengden.

Hadde ikke klart å være med en løgner, en ting er å lyve om jobber...men kan han lyve om det, kan han også lyve om mye annet tenker jeg...

Ta det opp med han og vær saklig, gi ham en kjangs til å forklare. Kommer han bare med flere løgner bør jo det være nok til å pakke sakene...

Anonymous poster hash: 9fc2e...1d4

De andre gangene jeg har tatt opp ting hvor jeg ser at han lyver, så blir han sint og går i forsvarsposisjon. Kommer opp med unnskyldninger om det ene og det andre.

Skrevet (endret)

Spør søsteren til kjæresten din om det er sant. Hun fortjener å vite hva hun er sammen med om det ikke stemmer.

Endret av Evilposelos
Skrevet (endret)

Eller spør om du kan se på attesten fra den forrige jobben. :)

Endret av Evilposelos
Skrevet

Takk skal du ha. Hender jeg leser kjapt og hjernen lager forkortelser på egen hånd. :blomst:

Skrevet

Så samboerens svoger har fortalt deg en del om han, under fire øyne.

Han kan ha to agendaer.

Enten tåler han ikke trynet på samboeren din, og vil ødelegge for han

Eller han har sett mye dritt fra samboeren din, og vil advare deg da han ikke synes du fortjener å bli trukket inn i dette.

Fakta er at du vet at din samboer lyver.

Det alene hadde vært nok for meg til å revurdere forholdet.

Om man ikke har tillit, hva har man da?

Hva bidrar din samboer med i forholdet? Hvor kommer pengene hans fra?

Lever han på deg?

Ble dere samboere etter veldig kort tid?

Han høres ikke helt ut som et drømmeeksemplar av en mann. Særlig siden han reagerer med agresjon for å skremme deg fra å spørre om ting.

Skrevet

Så samboerens svoger har fortalt deg en del om han, under fire øyne.

Han kan ha to agendaer.

Enten tåler han ikke trynet på samboeren din, og vil ødelegge for han

Eller han har sett mye dritt fra samboeren din, og vil advare deg da han ikke synes du fortjener å bli trukket inn i dette.

Fakta er at du vet at din samboer lyver.

Det alene hadde vært nok for meg til å revurdere forholdet.

Om man ikke har tillit, hva har man da?

Hva bidrar din samboer med i forholdet? Hvor kommer pengene hans fra?

Lever han på deg?

Ble dere samboere etter veldig kort tid?

Han høres ikke helt ut som et drømmeeksemplar av en mann. Særlig siden han reagerer med agresjon for å skremme deg fra å spørre om ting.

Vel, kan hende jeg forklarte litt rotete i startinnlegget. Samboeren min jobber nå, men det er under NAV. Hva han bidrar med? Nei, skal vi se.. lage oppvask, skitne ut klær og skitne ut leiligheten? Neida, ikke SÅ ille, men nesten. Husarbeidet er det jeg som gjør. Pengene kommer dermed fra NAV. Vi ble samboere etter å ha kjent hverandre i 2 år, og vært sammen i 7 mnd.

Skrevet

Har bare en ting å si:
ÆRLIGHET er 80% av kjÆRLIGHET !

Så uten ærlighet har man jammen ikke mye igjen i et forhold....

• Liker 2
Skrevet

Vel, kan hende jeg forklarte litt rotete i startinnlegget. Samboeren min jobber nå, men det er under NAV. Hva han bidrar med? Nei, skal vi se.. lage oppvask, skitne ut klær og skitne ut leiligheten? Neida, ikke SÅ ille, men nesten. Husarbeidet er det jeg som gjør. Pengene kommer dermed fra NAV. Vi ble samboere etter å ha kjent hverandre i 2 år, og vært sammen i 7 mnd.

Det er jo du som må avgjøre om du vil ha det sånn.

Kanskje er han på vei tilbake på rett kjøl nå?

Kanskje ikke.

Men at han fortsetter å lyve for deg er ikke bra.

Du kan prøve å ta et "oppvaskmøte" med han. Si at du vet en hel del. Du vet at han ikke har vært helt ærlig.

Du har ikke tenkt å mase mer om det, men fra denne dag vil du ikke høre en løgn til.

Og hvis han ikke greier å sitte rolig og høre på det, så sett krav om at han går på et sinnemestringskurs.

Og så må han søke jobb! Å jobbe via NAV er ikke akkurat en varig løsning. At han er så lite ettertraktet som arbeidskraft at en bedrift bare vil ha han om han er tilnærmet gratis for dem.

Har han noen utdanning? Noen kvalifikasjoner som burde være verdifulle?

Skrevet

Det er jo du som må avgjøre om du vil ha det sånn.

Kanskje er han på vei tilbake på rett kjøl nå?

Kanskje ikke.

Men at han fortsetter å lyve for deg er ikke bra.

Du kan prøve å ta et "oppvaskmøte" med han. Si at du vet en hel del. Du vet at han ikke har vært helt ærlig.

Du har ikke tenkt å mase mer om det, men fra denne dag vil du ikke høre en løgn til.

Og hvis han ikke greier å sitte rolig og høre på det, så sett krav om at han går på et sinnemestringskurs.

Og så må han søke jobb! Å jobbe via NAV er ikke akkurat en varig løsning. At han er så lite ettertraktet som arbeidskraft at en bedrift bare vil ha han om han er tilnærmet gratis for dem.

Har han noen utdanning? Noen kvalifikasjoner som burde være verdifulle?

mekaniker. men det vil han ikke jobbe med

Skrevet

De andre gangene jeg har tatt opp ting hvor jeg ser at han lyver, så blir han sint og går i forsvarsposisjon. Kommer opp med unnskyldninger om det ene og det andre.

Jeg foreslår samlivskurs for å lære bedre kommunikasjon.

Spør han hva du kan gjøre for å legge forholdene til rette slik at han slipper å juge.

Hint: Dersom du aldri blir sint, skuffet eller såret når han kommer med ugreie sannheter så riskerer han mindre med å snakke sant.

Å lære han at det er trygt å snakke sant vil ta lang tid.

Du kan også fortelle han at presis og sannferdig tale er vesentlig for å ha god kommunikasjon, og at god kommunikasjon er en nøkkel til ett varig og godt samliv.

Skrevet

Hva vil han da? Er det mulig å legge en realistisk plan for å komme dit?

Skrevet

Nei, da låser han seg jo veldig. Men hva vil han, da? Hvor ser han for seg at livet kommet til å bringe han?

Hvor vil han være om 10 år?

Er han innstilt på å gjøre en skikkelig innsats selv?

Jeg kjenner at jeg ville være jævlig skeptiks her. En mekaniker har som regel lett for å få jobb, og kan hente ut en bra lønn. At han istede velger å ha praksis via NAV er et stort blinkende rødt lys for meg!

Om han er utilfreds som mekaniker, så bør han bite tenna sammen og jobbe som det likevel, mens han bruker fritiden på å etterutdanne seg til noe han har lyst til å gjøre.

Regner med at du har egen inntekt? Hva er din inntjening i forhold til det han får fra NAV?

Jeg sitter med inntrykket av at han lyver, er lat, sviner til huset og overlater alt husarbeid til deg.

Har jeg glemt noe?

Hvilke fantastiske egenskaper er det han har som gjør at du synes dette er greit?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...