AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #1 Skrevet 25. juni 2013 Jeg sprakk i går... Har spist lavkarbo de siste mnd og trives med det. I går gikk jeg, i forbindelse med jobb, rundt i ca 3,5 timer (satt altså ikke på rumpestumpen en eneste gang) for så å stå/gå i ca 4 timer. Fikk i meg mat i midten der, to egg og ca en neve reker og et par spiseskjeer majones ca. (Til frokost ble det en avokado, hadde dårlig tid) Kom hjem, gjorde husarbeid i ca 30 min. Spiste ca 200 gram laks og salat. Ble mett og god, og da pleier jeg ikke få trang til å skeie ut. Så kom en venninne på besøk. Med to bokser dream yoghurtis og kjærlighetssorg. Hva gjør man da? :-( jeg spiste i alle fall en boks med is... Dream cookie dough (eller hva den heter). Hadde det bare vært vaniljeis, men den hadde digre klumper med kakedeig.. Og jeg ble skikkelig kvalm! Måtte bare legge meg etterpå. Gjorde jeg opp for isen med all gåingen i går? I følge skrittelleren gikk jeg 18.000 steg (og det er uvanlig mye for meg)Anonymous poster hash: 10296...62b
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #2 Skrevet 25. juni 2013 Det har ingenting å si at du spiser is i blant. Det er kjempefint at du har fokus på sunt kosthold, men sørg for å kose deg i blant også, ellers kan det bli tøft i lengden. Ikke straff deg selv med negative tanker etter å ha kost deg med en is. Spist er spist, det er ingenting du får gjort med det nå uansett Man kan ikke forandre fortiden, men man kan gjøre en forskjell i fremtiden. Det er motto jeg ofte sier til meg, uansett om det gjelder store eller små ting i livet Det er meningsløst å irritere seg over ting som er gjort, som man ikke får gjort noe med. Greit, du "skeivet" ut i går, men i dag så er du allerede "back on track". Det er veldig lett å utvikle spiseforstyrrelser når man er veldig opphengt i kalorier, trening og kosthold. Så ha et sunt forhold til deg Anonymous poster hash: fbe54...3f5 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #3 Skrevet 25. juni 2013 Tusen takk for et fint svar! Jeg var litt redd for at noen skulle være frekke. Du har helt rett <3Anonymous poster hash: 10296...62b
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #4 Skrevet 25. juni 2013 Det er litt vanskelig å ikke være frekk her, faktisk. Jeg mener, du freaker ut fordi du spiste litt is? Det finnes folk som på ukentlig basis hiver i seg en fire, fem tusen kalorier på sine "spisedager", og fremdeles går ned i vekt. Få litt perspektiv på ting, herregud. Om du føler du trenger å "gjøre opp" for isspisingen din i går, vil jeg si du allerede er på vei mot en spiseforstyrrelse. Ta tak i dette, og tving seg selv til å fortsette som normalt i dag, istedet for å forsøke å "reparere" noe, eller straffe deg selv. Anonymous poster hash: 8a34c...fce 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #5 Skrevet 25. juni 2013 Det er litt vanskelig å ikke være frekk her, faktisk. Jeg mener, du freaker ut fordi du spiste litt is? Det finnes folk som på ukentlig basis hiver i seg en fire, fem tusen kalorier på sine "spisedager", og fremdeles går ned i vekt. Få litt perspektiv på ting, herregud. Om du føler du trenger å "gjøre opp" for isspisingen din i går, vil jeg si du allerede er på vei mot en spiseforstyrrelse. Ta tak i dette, og tving seg selv til å fortsette som normalt i dag, istedet for å forsøke å "reparere" noe, eller straffe deg selv. Anonymous poster hash: 8a34c...fce Enig. Jeg syns det er hinsides å reagere på at en en har spist is en dag, og det er utrolig dårlig tegn for meg i hvert fall. Jeg er slank og jeg spiser is akkurat når jeg vil. Det er ikke slik at jeg spiser is hver dag, så hvorfor skal en ikke få lov til å unne seg noe godt i blant. TS er ihvertfall en god kandidat til å utvikle en spiseforstyrrelse, om hun allerede ikke har gjort det. Anonymous poster hash: 69d6a...364
ohyeahitsme Skrevet 25. juni 2013 #6 Skrevet 25. juni 2013 Dont worry, be happy Du er nok ikke alene om å ha dårlig samvittighet etter "trøstespising" med is. Men ikke la det gå så inn på deg. Det var snakk om en kveld med is, og sett fra et større perspektiv, hva så? Selv om du slanker deg så betyr ikke dette at hele slankingen nå har gått i vasken. Det utgjør absolutt ikke noe forskjell. Det er bare å fortsette den gode trenden du er inne i, og heller tillate deg selv å kose deg i blant. Det virker som du nærmest har et "hysterisk" forhold til mat og kalorier, da mener jeg ut i fra hele innlegget ditt. Det kan raskt gå over styr, og man kan miste litt kontrollen. Når man nærmest får "panikk" etter å ha spist noe annet enn sunn mat, så må du senke skuldrene litt. Det som er direkte usunt er å hele tiden bekymre seg for mat, kalorier, trening, hva bør man spise, hva bør man ikke spise osv. Dette kan føre til langvarig stress og et veldig uheldig forhold til mat på sikt. Ikke tenk på det Når du først skal "skeive" ut litt, så anbefaler jeg deg heller å nyte hvert eneste bitt. Blir liksom litt meningsløst å skeive ut litt hvis man hater seg selv etterpå. Men for all del, det er kjempebra at du har fokus på sunn kost og en aktiv livsstil Good girl!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå