Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter! (og muligens gutter..)

Jeg trenger noen tips fra dere, for nå er jeg lei av å gå i butikker.. Jeg har ikke råd til å få time hos noen profesjonelle, for som jeg har skjønt er det svært dyrt!

Jeg trenger tips og hjelp til dette;

1. Jeg sliter utrolig mye med kviser i ansikt, hals og bryst. det er ikke nødvendigvis hele tiden, men det er mange små kviser. det er ingen som gjør spesielt vondt, men det er bare irriterende. jeg har prøvd forskjellige merker for å rense, der i blandt ole henriksen, dermalogica og clinique. men ingenting har hjulpet.

2. jeg har veldig fet hud i ansiktet. jeg kan legge sminke på om morgenen, og noen timer etterpå, kan jeg ta meg i ansiktet og jeg er full av "olje" på hendene, og sminken blir veldig kakete.

3. jeg aner ikke hvordan foundation jeg skal bruke til fet/uren hud. har prøvd en fra clinique, men den hjelper ikke. finner aldri en foundation som sitter hele dagen, dekker godt og som er i rett hudtone. har hørt mye bra om clinique anti blemish solution, men er usikker. noen som vet?

tusen takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at p piller hjelper mot acne,men ang foundation til din type burde du ta med en som jobber i en sminkebutikk( ikke hm feks men en ren sminkebutikk/hudpleiested)

Skrevet

går på piller, de hjelper i baner! :) men takk, kanskje jeg skla gjøre det når jeg har muligheten!

Gjest Nanne70
Skrevet

Jeg har ikke så mye kjennskap til de merkene du har brukt, men jeg vet at noen av Dermalogica sine produkter kan være tøffe mot huden. Clinique har jeg i grunnen ikke hørt så mye bra om i det hele tatt. Mange som sliter med fet hud og kviser bruker produkter som er uttørkende, noe som faktisk kan irritere huden og fører til at den produserer enda mer talg. Har du tenkt på om du kanskje kan ha sensitiv hud, selv om den er fet/oljete?

En kjempegod, mild og samtidig effektiv rens for kombinasjons- og fet hud er Bliss clog dissolving cleansing milk, tror det er den beste rensen jeg har brukt noen gang! KICKS fører Bliss, ellers får du kjøpt mange av produktene online her. REN Mayblossom T-Zone Oil Control Cleansing Gel er også veldig bra.Etter rensen er det bra å bruke en toner (ansiktsvann) som balanserer pH-verdien i huden, f.eks. Bliss daily detoxifying toner eller REN Clarifying Toning Lotion. En veldig god dagkrem for fet hud er Decleor sin Shine Control Oxygenation Fluid. Et par ganger i uka kan du bruke en mild peeling, jeg er veldig glad i md formulations face & body scrub og Dermalogica Gentle Cream Exfoliant. Om natten kan du prøve å bruke Decleor Aromessence Ylang Ylang Purifying Serum.

Hvis du foretrekker flytende foundation, skal Estèe Lauder Double Wear Light være veldig bra for fet hud, det samme gjelder NARS Sheer Matte Foundation og Lancome Teint Idole Ultra. Ellers er det jo mange som foretrekker mineralfoundation, du må vel nesten bare prøve deg fram.

Håper dette kan være til hjelp, lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Hei jenter! (og muligens gutter..)

Jeg trenger noen tips fra dere, for nå er jeg lei av å gå i butikker.. Jeg har ikke råd til å få time hos noen profesjonelle, for som jeg har skjønt er det svært dyrt!

Jeg trenger tips og hjelp til dette;

1. Jeg sliter utrolig mye med kviser i ansikt, hals og bryst. det er ikke nødvendigvis hele tiden, men det er mange små kviser. det er ingen som gjør spesielt vondt, men det er bare irriterende. jeg har prøvd forskjellige merker for å rense, der i blandt ole henriksen, dermalogica og clinique. men ingenting har hjulpet. Jeg har samme hudtype og har fått mye hjelp av nattlysolje og tran. Har du prøvd det? Jeg har tatt tran i flere år, men nattlysolje i bare 1,5 år. Har aldri hatt så bra hud som nå. Jeg tar 1 kapsel av hver 1 gang om dagen og det tok ca. 2 måneder før jeg så at det ble bedre.

2. jeg har veldig fet hud i ansiktet. jeg kan legge sminke på om morgenen, og noen timer etterpå, kan jeg ta meg i ansiktet og jeg er full av "olje" på hendene, og sminken blir veldig kakete. Slik jeg er også. Det eneste som gjør ting litt bedre er gel-basert hudkrem, slik som Cliniques dramatically different moust. gel. Lancome har også noen gel-baserte dagkremer som er gode. Jeg bruker også olje fra Nuxe etter dusj. Fete eller vanlige ansikskremer fungerer ikke for meg.

3. jeg aner ikke hvordan foundation jeg skal bruke til fet/uren hud. har prøvd en fra clinique, men den hjelper ikke. finner aldri en foundation som sitter hele dagen, dekker godt og som er i rett hudtone. har hørt mye bra om clinique anti blemish solution, men er usikker. noen som vet? Jeg har funnet èn foundation jeg liker og det er aqua vitalumiere fra Chanel, men jeg må bruke et veldig tynt lag og pudre over. Jeg er også fornøyd med bare pudder.

tusen takk! Håper det hjalp!

Anonymous poster hash: 6553b...8f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...