Claude Skrevet 25. juni 2013 #1 Skrevet 25. juni 2013 Hei! jeg skal på ferie til Firenze med kjæresten i slutten av august, og jeg gleder meg veldig. Jeg har vært der to ganger tidligere, og kjenner til deler av byen relativt godt. Dette tenkte jeg kunne være en stor fordel for oss begge ettersom ingen av oss eier noe særlig til retningssans, og har ofte vanskelig med å finne frem til ulike steder hvis vi er i ukjente trakter. Men så har det seg slik at min kjæreste vil at dette skal være "bare vår ferie", og det skjønner jeg jo godt. Men det han mener med det, er at han ikke ønsker å høre meg komme med eksempler på hvor vi kan for eksempel spise et godt måltid med fine omgivelser og god service. Uff, dette er vanskelig å forklare, men han vil ikke at jeg skal si "her er det veldig god mat. Kan vi ikke spise her?", fordi han mener at dette skal være vår ferie, og han vile basolutt IKKE høre mine erfaringer eller forslag til hvor vi kan gå fordi nettopp "dette er vår ferie". Han vil med andre ord at jeg skal late som jeg ALDRI har vært der før, og ikke komme med noen anbfelinger. Han sa strengt til meg at det siste han ville høre mens vi var på ferie sammen var uttalelser og anbefalinger basert på de gangene jeg har vært der tidligere. Jeg skal selvfølgelig ikke bable hele ferien om hvor flott jeg hadde det når jeg var her i fjor osv, og jeg vil jo at vi skal oppdage nye steder sammen, men noen anbeflinger er jo bare greit, er det ikke? Jeg hadde i alle fall vært veldig takknemmelig om typen min var kjent i en by som var ukjent for meg, og kunne kommet med noen anbefalinger til gode spisesteder ol. Kan noen være så snill å forsøke å forklare hvorfor han oppfører seg slik? det er veldig vanskelig for meg å late som om jeg aldri har besøkt et sted som egentlig er blitt ganske kjent for meg, ikke komme med noen anbefalinger osv, fordi han ikke vil minnes på at jeg har vært der tidligere. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være et problem! Jeg får på en måte følelsen av at han ikke vil at jeg skal være mer "bereist" eller "informert" enn han. dessverre er han typen som vil være best og vite mest, så kanskje det er grunnen? hva tenker dere? 1
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2013 #2 Skrevet 25. juni 2013 Har du vært der med en tidligere kjæreste, kan jeg skjønne ham litt. (Mannen min bestilte bryllupsreisen vår til samme by som han var på bryllupsreise med ekskona, jeg var IKKE blid.) Hvis ikke, synes jeg dette høres veldig rart ut!
Claude Skrevet 25. juni 2013 Forfatter #3 Skrevet 25. juni 2013 Har du vært der med en tidligere kjæreste, kan jeg skjønne ham litt. (Mannen min bestilte bryllupsreisen vår til samme by som han var på bryllupsreise med ekskona, jeg var IKKE blid.) Hvis ikke, synes jeg dette høres veldig rart ut! Nei, uff! Det kunne jeg aldri gjort! Jeg har kun vært der med familien i fjor, og en venninne for noen år tilbake. 1
Gjest Murica Skrevet 25. juni 2013 #4 Skrevet 25. juni 2013 Jeg kan skjønne om han ikke ønsker at du skal gå hele ferien og konstant snakke om alt du har gjort før. Men å ikke kunne foreslå er restaurant engang blir jo litt analt. 5
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #5 Skrevet 25. juni 2013 Sært… Anonymous poster hash: e55f6...622 12
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #6 Skrevet 25. juni 2013 Synes det virker ganske rart. Hvis han absolutt ikke ville at du skulle komme med noen tilbakemeldinger om hvor det er god mat osv, skjønner jeg ikke hvorfor dere(han forsåvidt) reiste en annen plass. Reiser dere på en resturant, der du VET maten ikke er god, virker det jo ganske sært å måtte spise der bare for å "late" som om du aldri har vært der før. Jeg vet ikke helt hva jeg ville gjort, men hadde ihvertfall sagt jeg ikke synes det hadde vært så lett, og at han ikke kunne tvunget meg til noe sånt. Har du vært der, så har du vært der. Ville han ikke få noe informasjon, så burde dere reist til en ukjent plass. Anonymous poster hash: 079e3...b06 2
Gjest Animula Skrevet 25. juni 2013 #7 Skrevet 25. juni 2013 Jeg er enig med de over, dette er merkelig. Du har jo vært i Firenze , så å ikke kunne nevne noe overhodet blir jo veldig unaturlig. En ting er å finne noe nytt sammen, men å skulle få deg til å late som at du aldri har vært der før (særlig når det ikke handler om turer med en annen kjæreste) blir tåpelig og legger jo en demper på ferien. Som anonym over sier, har du vært der så har du jo det. Det høres litt kontrollerende ut, kanskje han er usikker over noe annet og at det kommer ut slik. Eller kanskje han har vært på en ferie som gikk galt fordi noen hele tiden visste hvor det var god mat osv. Jeg ville prøvd å snakke litt mer med han om det på forhånd, det høres ikke ut som noe godt grunnlag for en fin ferie om du skal gå å tenke på hva du kan si og gjøre i forhold til det du har opplevd der før. 2
Leoparden Skrevet 25. juni 2013 #8 Skrevet 25. juni 2013 Jeg kan skjønne om han ikke ønsker at du skal gå hele ferien og konstant snakke om alt du har gjort før. Men å ikke kunne foreslå er restaurant engang blir jo litt analt. Litt dårlig humor så sent på natten... -------- Men TS. Det høres ut som han vil vite best og ikke liker at du er bedre kjent enn ham. Spesielt siden han har dårlig retningssans. Jeg synes du bør spør ham rett ut om det er grunnen, og hvis han innrømmer det (eller svarer unnvikende så det er tydelig at det er grunnen) så sier du rett ut at det er ganske barnslig. Han må tåle at andre også kan noe. Det er jo fortsatt deres ferie, og berolige ham med at dere ikke BARE skal spise på de stedene og gjøre de tingene du har gjort der før. Fortell hvor dumt det faktisk blir at du skal late som du aldri har vært der. For det kan du ærlig talt ikke gjøre. 4
MyElixir Skrevet 25. juni 2013 #9 Skrevet 25. juni 2013 Var det deg som bestemte destinasjon for ferie? Kanskje han egentlig har lyst til å reise et annet sted? Kan jo hende han kunne ønske dere kunne utforske et nytt sted sammen, bare dere to?
Gjest Murica Skrevet 25. juni 2013 #10 Skrevet 25. juni 2013 Litt dårlig humor så sent på natten... --------
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #12 Skrevet 25. juni 2013 Han har et mindreverdighetskompleks. Dette. Jeg hadde informert han om at dette kan ikke jeg ta hensyn til. Så får vi heller droppe ferier sammen. Anonymous poster hash: 7b430...f8a
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #13 Skrevet 25. juni 2013 Jeg synes det høres rart ut... var selv på kjærestetur til en by hvor kjæresten har vært med en eks for over ti år siden, og hadde ingen problemer med det. Slik jeg ser det var det bare en fordel at han fant fram lettere... nå var det jo ikke sånn at han styrte hele turen fordi han hadde vært der før - det hadde vært verre. Om den som er kjent skal bestemme alt og man bare går på de restaurantene osv hvor den ene har vært før, blir det jo feil. Men som et utgangspunkt synes jeg det bare er en fordel at noen i reisefølget er litt kjent. Bryllupsreise samme sted som med ekskona er derimot ikke ok Anonymous poster hash: 5844a...cf7
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #14 Skrevet 25. juni 2013 høres ut som han er usikker på seg selv. Og på deg. Og så lurer jeg på hvordan du fremstår når du foreslår? kan det være noe med tonefallet ditt? Ordvalget? Eller kan det være at han tolker at du ikke er like opptatt av opplevelsene med ham som par, slik som han er, at han er redd han er gladere i deg enn du er i ham? Anonymous poster hash: cd25f...a4c
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #15 Skrevet 25. juni 2013 Han høres ut som om han har mindreverdighetskomplekser, ja. Det han krever er imidlertid helt idiotisk og umulig å gjennomføre. Hvis dere skal oppleve noe sammen og han ikke vil høre et kvekk fra deg verken angående retning eller restauranter, så må dere jo dra til et sted ingen av dere har vært før. Hva om han vil spise på en restaurant hvor du har blitt matforgiftet? Skal du ikke kunne si fra da liksom? Nei bevare meg vel, noe så barnslig. Anonymous poster hash: 386f5...306 2
Gjest Funky Punk Skrevet 25. juni 2013 #17 Skrevet 25. juni 2013 Om han vil oppleve alt nytt sammen med deg, så får dere dra til steder hvor ingen av dere har vært før. Syns det bare blir for dumt å ikke kunne si at her er det god mat og slike enkle ting
edderkoppdame Skrevet 25. juni 2013 #18 Skrevet 25. juni 2013 jævlig irriterende om hver gang du foreslår noe så svarer han med "vår ferie" "vår ferie". Om du skal late som om du aldri har vært der, vil det vel bli en smule stressende? Skal dere gå dere vill med vilje? Jeg tror at jeg hadde foreslått å reise en annen plass, høres noe nevrotisk ut dette opplegget. Sett ham på plass kvinne! 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #19 Skrevet 25. juni 2013 Jeg har en venninne som reiste på tur med på ett sted hun har vært på tidligere. Hun maste alltid om da hun var på den restauranten eller diskoteket, eller salongen for 10år siden og jamra hvis noen av de stedene hun besøkte ikke fantes lenger. Jeg var drittlei allerede første dagen. Det kan hende at du er sånn ts? Anonymous poster hash: b8320...2ee 3
Trollmortil3 Skrevet 25. juni 2013 #20 Skrevet 25. juni 2013 Jeg hadde nok sagt at endten så må jeg få lov å nevne spiseplasser eller komme med erfaringer siden jeg har vært der før, noe annet hadde blitt veldig vanskelig. Eller så får vi droppe ferien evt reise en plass der ingen har vært. Jeg hadde ikke godtatt jeg måtte late som alt var nytt for meg også. Det hadde ikke jeg greid. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå