AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #1 Skrevet 24. juni 2013 Har dere opplevd at folk sprer rykter om dere, eller ting som faktisk har hendt, bare at de har vridd det hele om slik at det høres veldig fælt ut? På en eller annen måte har det klart å bli en rykte av meg, fra at (sannheten)jeg skal møte en nettflørt på min alder, til at (ryktene)jeg treffer tilfeldige menn fra nettet for å ha sex med dem. Fortell! Hvilke rykter er blitt spredd om deg? Anonymous poster hash: 048ee...a77
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #2 Skrevet 24. juni 2013 Ja, da en tillitsperson i lokalmiljøet begikk seksuelle overgrep mot meg som 13-åring gikk det rykter i hele bygda om at jeg var så løs på tråden. At voksne mennesker kan være med på å spre sånne rykter er skremmende. Disse ryktene hang ved meg i mange år. I tillegg startet familien til han som forgrep seg på meg et rykte om at grunnen til at jeg "prøvde meg på han" var at jeg ble vanskjøttet av foreldrene mine. Det ble et helvete! Anonymous poster hash: 7c170...b87 8
LillaFrosk Skrevet 24. juni 2013 #3 Skrevet 24. juni 2013 Ikke noe verre enn at det gikk "rykter" om at jeg var sammen med en person. Viste seg at han hadde startet dette selv, fordi han var så innmari interessert i meg. Way to go! 5
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2013 #4 Skrevet 24. juni 2013 Ja, da en tillitsperson i lokalmiljøet begikk seksuelle overgrep mot meg som 13-åring gikk det rykter i hele bygda om at jeg var så løs på tråden. At voksne mennesker kan være med på å spre sånne rykter er skremmende. Disse ryktene hang ved meg i mange år. I tillegg startet familien til han som forgrep seg på meg et rykte om at grunnen til at jeg "prøvde meg på han" var at jeg ble vanskjøttet av foreldrene mine. Det ble et helvete! Anonymous poster hash: 7c170...b87 Fy faen!!!
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #5 Skrevet 24. juni 2013 ja var en "venninne" som gikk rundt å sa alt hele familien min var døde. brent inni i huset vårt. huset vårt brant riktig nok ned. og ingen viste hvor familien min var. ingen av de tok tlf. viste ingenting på det tidspunktet. men hun synes det var passende å fortelle alle i byen at familien min var død. nå var heldigvis alle i livet. men fant jammen meg ut at hun ikke var noe å samle på. Anonymous poster hash: 480c4...c53 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #6 Skrevet 24. juni 2013 Ja, da en tillitsperson i lokalmiljøet begikk seksuelle overgrep mot meg som 13-åring gikk det rykter i hele bygda om at jeg var så løs på tråden. At voksne mennesker kan være med på å spre sånne rykter er skremmende. Disse ryktene hang ved meg i mange år. I tillegg startet familien til han som forgrep seg på meg et rykte om at grunnen til at jeg "prøvde meg på han" var at jeg ble vanskjøttet av foreldrene mine. Det ble et helvete! Anonymous poster hash: 7c170...b87 Oj, fyfaen... Anonymous poster hash: 048ee...a77 1
justmyself Skrevet 24. juni 2013 #7 Skrevet 24. juni 2013 Ja, da en tillitsperson i lokalmiljøet begikk seksuelle overgrep mot meg som 13-åring gikk det rykter i hele bygda om at jeg var så løs på tråden. At voksne mennesker kan være med på å spre sånne rykter er skremmende. Disse ryktene hang ved meg i mange år. I tillegg startet familien til han som forgrep seg på meg et rykte om at grunnen til at jeg "prøvde meg på han" var at jeg ble vanskjøttet av foreldrene mine. Det ble et helvete! Anonymous poster hash: 7c170...b87 Fysøren! Blir så sinna på sånt! Man behandler ikke barn sånn! Voksne folk klarer ikke alltid å vokse opp... Håper ting er bedre nå. En stor klem til deg! 2
Avalon Skrevet 25. juni 2013 #8 Skrevet 25. juni 2013 Jepp. Skulle flytte inn i kollektiv med flere jenter. Valgte derfor å være åpen om at jeg hadde en depresjon og søvnvansker. Så kom ryktene om at jeg var gal og burde sperres inne.
MyElixir Skrevet 25. juni 2013 #9 Skrevet 25. juni 2013 Jeg gikk fra en kar for maange år siden, han hadde vært utro med min beste venninne. Tok ikke lang tid før hans beste kompis sa ta jeg hadde prøvd meg på ham flere ganger, og flere av min eks kompiser sa det samme. Venninnene hans støttet opp under det hele. Jeg droppa dem alle sammen, selv om jeg hele veien hadde trodd og følt at de var ekte venner for meg. Idioter! Eksen min var svært populær og gjorde sitt beste for å sværte meg og komme seg unna sannheten om hans utroskap. Pågikk i flere år... Nå når de er blitt godt voksne så håper jeg virkelig at de skammer seg!
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2013 #10 Skrevet 25. juni 2013 Folk kan være ufattelig ondskapsfulle. Jeg har også fått stygge rykter laget om meg, ting som jeg tilfeldig har fått vite via omveier. Det verste er at et par av ryktene hadde blitt satt ut av folk som jeg den dag i dag ikke kjenner, har aldri hilst på dem eller snakket med dem engang. Da hadde allerede folk unngått meg og oppført seg rart mot meg lenge. Jeg sliter veldig med å stole på folk. Hvis jeg merker den minste lille antydning til at noen ikke er fullt så hyggelig mot meg som vanlig, begynner jeg straks å tenke "hva har han eller hun fått høre om meg, mon tro". Nei, folk som sprer rykter om andre, kan brenne et visst sted. Og den historien over om trettenåringen som ble baksnakket av en hel bygd - jeg har faen ikke ord.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #11 Skrevet 25. juni 2013 Da det ble slutt mellom meg og samboer for noen år siden så gikk deg masse rykter om hvorfor det ble slutt.. Da jeg hadde vært der for å hente noen av tingene mine så hadde vi en helt vanlig tone ovenfor hverandre.. men en uke senere sendte han meg mld spurte hvorfor jeg hadde sagt så mye løgn.. da viste det seg at noen hadde sagt at han ikke ville slippe meg inn, at jeg måtte ringe politiet for å komme inn i huset for å hente tingene mine.. der hvor han hadde brendt flere ting og kastet ting etter meg.. Jeg sa det som det var at dette hadde ikkejeg sagt.. så han trodde på meg.. Men noe som var en grei tone mellom 2 foreldre kunne blitt skikkelig ødelagt pga folk liker å finne på helt idiotiske ting..Anonymous poster hash: 121b1...15d
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #12 Skrevet 25. juni 2013 Jada, har opplevd ryktespredning. De jeg trodde var mine gode venner startet et rykte om at jeg hadde sagt at noen hadde voldtatt meg og flere andre. Noe som selvsagt IKKE var sant. Jeg håper de skammer seg og en dag innser hva de har gjort, vokser opp og unnskylder seg til meg. Anonymous poster hash: c1bb0...c40
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #13 Skrevet 25. juni 2013 På ungdomsskolen ble det spredd rykter om at jeg røyker og snuser - jeg hadde og har aldri rørt verken snus eller røyk Anonymous poster hash: 048ee...a77
Tidus Skrevet 25. juni 2013 #14 Skrevet 25. juni 2013 Ei jente jeg hadde sex med når jeg var 16, fortalte sin nye kjæreste at jeg voldtok henne. Det ble masse spekulasjoner, og jeg fikk den ekleste følelsen jeg noen gang har hatt. Heldigvis gikk det bare knapt en uke før hun beklaget seg (via kjæresten vel å merke..) og avkreftet ryktene selv.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #15 Skrevet 25. juni 2013 Ei jente jeg hadde sex med når jeg var 16, fortalte sin nye kjæreste at jeg voldtok henne. Det ble masse spekulasjoner, og jeg fikk den ekleste følelsen jeg noen gang har hatt. Heldigvis gikk det bare knapt en uke før hun beklaget seg (via kjæresten vel å merke..) og avkreftet ryktene selv. Oppmerksomhetssyk jente? Herregud. Anonymous poster hash: 048ee...a77
Jordbæra Skrevet 25. juni 2013 #16 Skrevet 25. juni 2013 Har opplevd at min egen familie sprer rykter og løgner om meg. Og det at det er familie som sier slike ting, folk som kjenner meg godt sier det så er det jo lettere å tro på. Utrolig dumt når jeg aldri har hatt tillit til disse familiemedlemmene og de ikke vet noen ting om meg og mitt. 1
Wonders Skrevet 25. juni 2013 #17 Skrevet 25. juni 2013 Jeg var jomfru på alle måter når jeg flyttet fra hjembyen og aldri sett meg tilbake. Så, 5 år etter jeg flyttet ut så brøt det ut rykter... Etter 6 måneder med dating kom det rykter - til min samboer - fra kjærringer han jobbet med. Ryktet gikk ut på at jeg har vært på alle gutter fra byen jeg er fra. Det var spesifikt og gikk rett på meg, og det Det er bare å se på bilde av meg fra den tiden, så sier det seg selv! (jeg vet jeg er litt slem mot meg selv nå) Jeg fikk sporet opp synderen jeg, helt fra hjemmlige trakter Etter litt ringing rundt omkring, jeg konfronterte rette vedkommende, hun inrømmet alt sammen -og det har aldri gjentatt seg at noe rykte ble satt ut igjen! Alle veit jeg ikke var med noen allikevel, så de gravde sin egene grav der. Det er vel det vanligste ryktet vel...Sier mer om de som gjentar dem og sprer dem enn om den de sladrer om!!! Aldri snakk styggt om noen! 2
Gjest GirlonGirl Skrevet 25. juni 2013 #18 Skrevet 25. juni 2013 Slik stopper du sladder, rykter og baksnakking I antikkens Hellas var Sokrates kjent for å sette kunnskap høyt. En dag traff en bekjent den store filosofen og sa: «Vet du hva jeg nettopp hørte om din venn?" "Vent litt," svarte Sokrates. "Før du forteller meg noe, ønsker jeg at at du lar det passere gjennom en liten test. Den kalles trippel filter test." "Trippel filter?" "Det stemmer," fortsatte Sokrates. "Før du forteller meg noe om min venn, kan det være en god idé å ta et øyeblikk og filtrere det du skal si. Det er derfor jeg kaller det trippel filter test. Det første filteret er sannhet. Har du forsikret deg om at det du skal fortelle meg er sant? " "Nei," sa mannen, "faktisk har jeg bare hørt om det." "Greit," sa Sokrates. "Så du vet egentlig ikke om det er sant eller ikke. La oss nå prøve det andre filteret, filteret om godhet. Er det du er i ferd med å fortelle meg om min venn noe bra? " "Nei, tvert imot ..." "Så," fortsatte Sokrates, " " du vil fortelle meg noe dårlig om ham, og du er ikke sikker på at det er sant. Du kan fremdeles bestå prøven, fordi det er ett filter igjen: filteret om nytten. Er det du vil fortelle meg om min venn til noen nytte for meg? " "Nei egentlig ikke ...??" "Vel," konkluderte Sokrates, "hvis det du vil fortelle meg hverken er sant eller godt eller enda til nyttig, hvorfor fortelle meg det i det hele tatt?" 6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #19 Skrevet 26. juni 2013 Det har jeg opplevd mange ganger både fra "venner" og perifer familie. Det er nok noen som har hatt problemer med enkelte valg jeg har tatt her i livet, og som da har lagt på sannheten flerfoldige ganger før det er fortalt videre. Mistet noen venner som følge av det verste ryktet. Men jeg tenker som så i ettertid at om de heller trodde på ryktene enn meg som var en god venn, da var de ingenting å samle på i utgangspunktet. Fikk også en gang servert et rykte om meg som bare ble komisk. Satt ut av en heller gammel nabo som hadde lite å finne på. Eller var rettere sagt mange små ting som ble fortalt videre på eldresenteret om meg, og som kom både meg og min familie for øre på et lite sted. Når jeg ble skilt så fortsatte jeg å bo i leiligheten sammen med barna. Mine venner, både gutter og jenter, fortsatte å komme på besøk som tidligere. Men plutselig så ble det til at jeg hadde sex med alle, og ryktet gikk også om at vi hadde sexfester (dette mens barna mine var hjemme). Jeg hadde plutselig giftet meg på nytt før jeg var skilt. Hadde da fått meg ny kjæreste som var og besøkte meg annenhver helg. Jeg hadde fyllekjørt over 20 mil hjem fra fest, brutt meg inn i egen leilighet og lagt skylden på vaktmesteren. Sannheten var at jeg kom fra fest, ikke helt edru, og hadde glemt nøkkelen min der jeg hadde vært. Derfor dro jeg opp til mamma for å sove hos henne 50 meter unna, og jeg gikk. Fikk nøkkelen dagen etter og låste meg inn i leiligheten. Jeg hadde noen merkelige evner, for det var ene og alene mitt ansvar at naboens tv ikke fungerte. Var vel heller hun som ikke taklet å få inn digital dekoder Mye mer som kom fra hennes munn. Alt egentlig ganske latterlig, men i et annet samfunn kunne nok noe av det skaffet meg problemer. Anonymous poster hash: 301a3...3be 1
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2013 #20 Skrevet 26. juni 2013 Mye av det som kommer frem her, er jo veldig grovt og ærekrenkende. Kan slikt anmeldes til politiet hvis man vet hvem som står bak?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå