AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #1 Skrevet 24. juni 2013 Jeg lurer på om noen vet dette med rett på foreldrepenger. Jeg har vikariat fram til jeg er ca 5-6 mnd på vei. Kommer til å søke nye jobber, men dersom det skulle vise seg at det ikke går, og jeg må få dagpenger frem til fødsel, hvordan blir det med rett til støtte da? Og beregnes det ut fra dagpengene, eller et gjennomsnitt av 6 av de siste 10 månedene? Jeg har rundt 400 000 i årslønn nå, så hadde vært kjedelig om dette ikke kommer med i beregningen.. :/Anonymous poster hash: 11a8e...7b8
Havmus Skrevet 25. juni 2013 #2 Skrevet 25. juni 2013 Du må ha hatt pensjonsgivende inntekt 6 av 10 mnd før fødsel. Har du 100% stilling regnes foreldrepengene ut fra siste lønning før du går ut i permisjon. Har du varierende inntekt regnes det et gjennomsnitt. Hvordan man regner ut foreldrepenger basert på dagpenger vet jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #3 Skrevet 25. juni 2013 Dagpenger gir rett til foreldrepenger Anonymous poster hash: 52c0b...da7
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #4 Skrevet 25. juni 2013 Dagpenger gir rett til foreldrepenger Anonymous poster hash: 52c0b...da7 Ok! Men vet du da om summen man får utbetalt beregnes fra dagpengene, tidligere jobb eller et gjennomsnitt? TSAnonymous poster hash: 11a8e...7b8
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #5 Skrevet 25. juni 2013 Ok! Men vet du da om summen man får utbetalt beregnes fra dagpengene, tidligere jobb eller et gjennomsnitt? TSAnonymous poster hash: 11a8e...7b8 Det regnes fra de beste 6 av de siste 10 månedene. Så om du har rukket å jobbe opp 6 måneder ila de siste 10 før fødselen, så får du full uttelling(altså fra nåværende lønn). Om du ikke rekker det - men har en viss prosentandel "full lønn" og en viss prosentandel dagpenger(om man har rett til dette vel og merke) så blir det en blanding. Anonymous poster hash: d3fa0...934
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #6 Skrevet 25. juni 2013 Ok! Men vet du da om summen man får utbetalt beregnes fra dagpengene, tidligere jobb eller et gjennomsnitt? TSAnonymous poster hash: 11a8e...7b8 http://www.nav.no/Familie/Relatert+innhold/Beregning+av+foreldrepenger.346418.cmsAnonymous poster hash: 6b870...27e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå