Gå til innhold

hund som bare vil være et sted

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg er på jobb går hunden min løst på soverommet (ca 11 kvm). Der har den vann, leker og en soveplass den har valgt ut selv.

I det siste har hunden min BARE vært på soverommet. Når jeg kommer hjem fra jobb går vi tur, og når vi kommer hjem løper den opp på soverommet (soverommet er i 2. etg, mens stue/kjøkken er i 1. etg).

Før ville hunden alltid være med "der det skjedde", men nå vil den helst bare være på "plassen sin" på soverommet.

Hunden er litt over 1 år. Hva kan dette skyldes?

Anonymous poster hash: e1012...08e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS her:

Hunden har også vann i 1 etg.

Skrevet

Kanskje han bare rett og slett trives der. Trenger ikke være noe annet. :) Litt merkelig med hunder som ikke vil være "der det skjer", men noen hunder er sikkert sånn. Det er sikkert lettere for han å slappe og sove ordentlig rolig der inne, når han ikke våkner av hver eneste lyd eller bevegelse du/dere lager.

AnonymBruker
Skrevet

ts her:

Før var han veldig "på". Han fotfulgte meg hvor enn jeg gikk og spratt opp fra søvnen bare jeg kremtet litt.

Om han har funnet et sted han kan slappe av er det bare fint, jeg er bare redd det er noe galt, for det er en veldig annerledes oppførsel enn tidligere.

Skrevet

Har du merket noen andre forandringer i atferd? Er enig i at forandringer i atferd er litt mistenksomt.

AnonymBruker
Skrevet

Nei.. Han er liksom helt lik som før, bare at han vil være på soverommet hele tiden.

Eller jo! Plutselig drar han ikke i båndet på tur. Og han bæsjer mindre (men spiser like mye som før). Men han er like kosete og glad som før.

TS

Skrevet

Det høres strengt talt ut som han har blitt trygg på seg selv, tilværelsen, hjemmet og deg/dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...