Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om noen slår en gravid kvinne i magen så hardt at det går utover barnet. at det dør for eksempel-

hilken straff får vedkommende da? :daane:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, han under her fant det, jeg sa feil.

Endret av Evilposelos
Skrevet

§ 241. Med fengsel inntil 3 år straffes en mann som vet om at en kvinne han har besvangret tilsikter noen forbrytelse som er rettet mot fosterets eller barnets liv eller som utsetter dette for fare, og unnlater å foreta tiltak som kunne forebygge forbrytelsen. Har forbrytelsen hatt barnets død til følge, kan fengsel inntil 4 år anvendes.

AnonymBruker
Skrevet

Det her er jo bare tull, bare les gjennom paragrafen dere selv viser til. Den regulerer straff for menn som vet at en kvinne som går gravid med deres barn vil skade sitt ufødte barn og ikke sier fra/forsøker å forhindre dette. Det er noe helt annet enn å angripe moren selv, det handler om passivitet når hun vurderer å skade sitt ufødte barn. Den bestemmelsen forsvinner forresten når den nye straffeloven trer i kraft.

Ganske riktig som Evilposelos opprinnelig sa. Straffelovens paragraf 9 sier at slik regnes som betydelig skade, og straffelovens bestemmelser om å påføre noen betydelig skade gjelder dermed også i de tilfeller der mor selv ikke er påført "betydelig skade", men der hun er gravid og barnet tar skade.

Anonymous poster hash: 888bb...20f

• Liker 1
Skrevet

Her i hjemfylket mitt ble en jente straffet fordi hun hadde gått til angrep på sparket en gravid kvinne i magen, husker ikke om det endte i spontanabort eller hva som hendte. Det ble hvertfall en stor sak ut av det.

AnonymBruker
Skrevet

har ikke planlagt noen abort overhodet!

jeg stillte spørsmål for å vite litt jeg å.

Man stiller da ikke sånne spørsmål - helt uten grunn - for å lære litt. Her lukter muffins...

Anonymous poster hash: 8ce69...356

• Liker 3
Skrevet

Man stiller da ikke sånne spørsmål - helt uten grunn - for å lære litt. Her lukter muffins...

Anonymous poster hash: 8ce69...356

Så det går ikke an å være vitebegjærlig uten at det skal ligge mer bak? Herregud... :rolleyes:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne fint kommet på å lure på noe slikt og jeg er en voksen kvinne med barn nr to på vei og skikkelig jobb. Ei heller vert under barnevernet noen gang. Er det blitt slik at man ikke skal kunne spørr om det man lurer på uten at andre anntar at det gjelder deg selv?

Mange bekymrer seg for rare ting under en graviditet. Det kan være så enkelt at man sitter å dagdrømmer og lurer på hva straff den som gjore noe slikt ville fått. Jeg kan umulig være den eneste som dagdrømmer eller tenker på merkelige ting når jeg ikke har bedre å gjøre på?

Anonymous poster hash: 5294a...2dd

• Liker 1
Gjest Seajewel
Skrevet (endret)

Jeg kunne fint kommet på å lure på noe slikt og jeg er en voksen kvinne med barn nr to på vei og skikkelig jobb. Ei heller vert under barnevernet noen gang. Er det blitt slik at man ikke skal kunne spørr om det man lurer på uten at andre anntar at det gjelder deg selv?

Mange bekymrer seg for rare ting under en graviditet. Det kan være så enkelt at man sitter å dagdrømmer og lurer på hva straff den som gjore noe slikt ville fått. Jeg kan umulig være den eneste som dagdrømmer eller tenker på merkelige ting når jeg ikke har bedre å gjøre på? Anonymous poster hash: 5294a...2dd

Om man har en "skikkelig jobb", har vel ingen ting med saken å gjøre? Og man lurer normaltvis ikke på sånt, uten at det ligger mer bak. Vl også si, at om TS f eks er sammen med en mann som er voldelig mot henne, vil barnevernet kunne komme til å ta barnet for å verne om det. Anbefaler henne å i såfall kutte han ut med en gang. Barnets liv er viktigere enn noe annet.

Endret av ninuska_
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Om man har en "skikkelig jobb", har vel ingen ting med saken å gjøre? Og man lurer normaltvis ikke på sånt, uten at det ligger mer bak. Vl også si, at om TS f eks er sammen med en mann som er voldelig mot henne, vil barnevernet kunne komme til å ta barnet for å verne om det. Anbefaler henne å i såfall kutte han ut med en gang. Barnets liv er viktigere enn noe annet.

Jeg skrev det med "skikkelig jobb" bare for å vise at det ikke bare er barnevernsbarn som lurer på rare ting i løpet av en dag og at det ikke nødvendigvis må være noe som har skjedd personen for man lurer på det.

Ellers er jeg jo helt enig i at om det har skjedd at ts kjæreste har vert voldelig mot henne og barnet i magen så bør hun komme seg unna han og ta i mot den hjelpen hun kan få fra de instanser hun har rundt seg.

Anonymous poster hash: 5294a...2dd

Endret av ninuska_
Gjest Seajewel
Skrevet

Er det deg på bildet, TS? Er det han som er kjæresten din?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis TS var i en situasjon der hun var redd og fryktet for både egen helse og det ufødte barnet hadde hun ikke hatt seg selv som bilde og postet under eget nick. Da hadde hun postet som anonym, eventuelt gjest, og ikke åpnet for at noen skjønner hvem hun er.

Synes ikke vi skal trekke TS' motiver i tvil. Dette er jo en ting det er ganske naturlig å lure på på ett eller annet tidspunkt i livet. Skulle det mot formodning være slik at TS trenger hjelp, vil jeg som andre anbefale henne å søke hjelp, men det har jeg ingen grunn til å tro at er tilfelle. Ikke basert på at man stiller et par harmløse spørsmål på et forum, i hvert fall.

Men ja: Reglene er som nevnt i innlegg #4 her.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis TS var i en situasjon der hun var redd og fryktet for både egen helse og det ufødte barnet hadde hun ikke hatt seg selv som bilde og postet under eget nick. Da hadde hun postet som anonym, eventuelt gjest, og ikke åpnet for at noen skjønner hvem hun er.

Synes ikke vi skal trekke TS' motiver i tvil. Dette er jo en ting det er ganske naturlig å lure på på ett eller annet tidspunkt i livet. Skulle det mot formodning være slik at TS trenger hjelp, vil jeg som andre anbefale henne å søke hjelp, men det har jeg ingen grunn til å tro at er tilfelle. Ikke basert på at man stiller et par harmløse spørsmål på et forum, i hvert fall.

Men ja: Reglene er som nevnt i innlegg #4 her.

Hvis dette er et rop om hjelp, så kan det være at hun gjør det ja. Ikke vær så naiv!

Anonymous poster hash: e8cfb...6fb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...