Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangs gravid, og ikveld har jeg hatt fryktelig med kynnere. Når er det man bør bli beskymret?

Jeg begynte å ta tiden 23.50. Og etter det har jeg hatt hvert 5-7 min, i alt fra 30-50 sek. Det gjør ikke vondt, akkoratt som ved vanlige kynnere. Men blir jo litt nervøs når de plutselig kommer så ofte, noe det ikke gjør vanligvis. Da kan det hende jeg kun har et par iløpet av dagen.

Sambo havnet på sykehuset ikveld, pga han knakk foten, og har operert denne og sånt. Å kynnerene kom etter jeg hadde komt hjem, og vært hjemme et par timer. Kan det ha en sammenheng?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er foresten 32+5 uker idag

Endret av CathrineMic
AnonymBruker
Skrevet

Stress eller bekymringer kan gi flere kynnere, ja. Har ei venninne som ble delvis sykemeldt fordi hun stresset sånn på jobb og opplevde fryktelig hyppige kynnere. Da hun jobbet kortere dag og hvilte mer, ga det seg.

Har du noen som kan være hos deg en stund? Eller som du kan ringe hvis nødvendig? Kanskje det gir seg hvis du legger deg og slapper helt av, uten å sitte å ta tiden mellom kynnerne, samtidig som du er trygg på at du har noen i nærheten eller bare en telefonsamtale unna om du skulle oppleve at fødselen setter tidlig i gang.

Jeg opplevde imidlertid i svangerskap nr to at jeg de siste 5-6 ukene våknet hver natt mellom kl 4 og halv 5 med av kynnere. Da fødselen endelig kom i gang, så startet den med kynnere til akkurat den tiden. Da tenkte jeg bare det var "ulv, ulv" helt til det plutselig gikk opp for meg at kynnerne ikke ga seg som vanlig etter en halvtime-time.

Jeg håper du får slappet av litt. Gjør noe som vanligvis får deg til å slappe av og se om det gir seg. Eks lag deg en kopp te, ta et fotbad, hør på rolig musikk, finn en god stilling i seng eller i en godstol og lukk øynene.

Anonymous poster hash: 3aba4...393
Skrevet

Da satser jeg bare på at det er stresset idag som gjør det... Har ingen jeg kan ringe nå på denne tiden nei, hadde jeg visst om det hadde jeg kunne planlagt med noen, men.. :sjenert::fnise:

Nei, jeg får satse på at det gir seg da. Nå har det jo holdt på en time så bør vell snart gi seg tenker jeg :)

Skrevet

Hvis det ikke gir seg snart, ville jeg ringt føden bare for å høre. Det skader ikke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...