Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter på om mensen min dukker opp eller ei om en uke.. Jeg blir veldig veldig skuffa om jeg får den :( Er så redd for å ikke kunne få barn, største frykten min nå :(

Uansett så har jeg i det siste dagene tisset veldig mye, unormalt ofte.

Hva kan dette være? et tegn???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen får symptomer før IKM, andre ikke.

Hvorfor er du redd du ikke kan få barn? Har dere prøvd lenge?

Skrevet

Jeg ble kjempetrett og fikk enormt ømme bryster før IKM.

Det finnes tester man kan ta en stund før forventet mens.

Lykke til :)

Skrevet

nei... dette er første gang jeg prøver..

jeg vet, det virker irrasjonelt men uff, jeg er livredd!! Hva hvis mensen kommer? Hva hvis vi etterhvert finner ut at vi ikke kan få??

Jeg kommer til å bli så knust. :(

Og hva hvis jeg kan få men noe går galt og jeg aborterer og/eller ungen er syk eller noe???

Dette er fryktelig greier å prøve bli gravid... Trodde det skulle være koselig men det er fryktelig å sitte på pinebenken!!

Skrevet

Snartgravid.no er et flott nettsted for prøvere. Bare pass på å sile ut negative og deprimerende tråder. Du vil finne masse kunnskap der, om symptomer, hva man kan gjøre for å øke sjansen for graviditet etc

• Liker 1
Skrevet

nei... dette er første gang jeg prøver..

jeg vet, det virker irrasjonelt men uff, jeg er livredd!! Hva hvis mensen kommer? Hva hvis vi etterhvert finner ut at vi ikke kan få??

Jeg kommer til å bli så knust. :(

Og hva hvis jeg kan få men noe går galt og jeg aborterer og/eller ungen er syk eller noe???

Dette er fryktelig greier å prøve bli gravid... Trodde det skulle være koselig men det er fryktelig å sitte på pinebenken!!

Ikke ta sorgene på forskudd. Ihvertfall ikke bare etter en PP. Det er normalt å bruke opp til et år på et barn, så gi det litt tid dersom det ikke går denne gangen.

Dersom du har gått på prevensjon, kan det ta litt tid før dette går ut av kroppen også.

Når der gjelder SA, så er det dessverre alltids en sjangs for dette. Men den minker for hver uke som går. Dersom du skulle være gravid nå, så hjelper det ihvertfall å tenke positivt, da stress kan påvirke SA sjangsen.

Lykke til =)

Skrevet

Med nr 3 merket jeg det noen dager før, pga ømme bryster og en litt merkelig velkjent følelse i livmoren.

AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Da egget fester seg begynner hcg å bygge seg opp. Selv har jeg visst alle 3 gangene jeg har vært gravid, ca 4-5 dager før den dagen jeg skulle hatt mensen.

Så har man de som ikke har opplevd dette selv, som sier at det ikke er mulig.:)

Anonymous poster hash: 5b0d0...f5c
Skrevet

Jeg ble ekstremt trøtt 4 dager før forventet mensen.

Skrevet

Jeg merket det på brystene og økt behov for å tisse :) Fikk positiv test fire dager før IKM.

Skrevet

Jeg fikk vonde brystvorter (ikke bryster) og murring i livmora dagen før ikm.

Det er normalt å bruke flere mnd på å bli gravid, det er få som klarer det på førate forsøk. Man kan ikke be om utredning ognhjelp før man har prøv å bli gravid i 1 år, og det er jo en grunn til at det er 1 år, fordi det ofte tar tid å bli gravid. Du kan bekymre deg når det har gått 12 mnd ikke bare en mnd ;)

AnonymBruker
Skrevet

Om du er såpass engstelig og forventningsfull allerede i PP1 kommer dette til å bli en fryktelig deprimerende periode for deg.

Du må beregne 1 år med prøving, og at du kan oppleve SA uten at livet ditt automatisk skal gå i tusen knas av den grunn - ellers kommer du deg ikke gjennom hverken prøving eller graviditet med sinnet i behold.

Anonymous poster hash: ab505...480
  • Liker 2
Skrevet

Men jeg er 31 nå og jeg er så innmari redd for at jeg skal miste gang på gang eller noe slikt eller at jeg ikke får det til og årene går.. :(

Jeg vil jo få flere enn en, og da kan jeg jo bli gammel før jeg rekker få dem alle hvis jeg er så heldig i det hele tatt da..

uff, jeg er bare et nervøst vrak nå som jeg har begynt og innsett at tiden går fra meg og at det ikke var så rosenrødt som jeg trodde. Nei jeg er bare ødelagt for tida.. Føler liksom at jeg er ikke skal være så heldig å få barn, det virker så uvirkelig, som en drøm, som bare er forbeholdt andre..

AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligvis går det bra for deg.

Jeg mistet to ganger før det fungerte, men det betyr jo ikke at det aldri skal gå.

Du må virkelig passe på psyken din, de fleste blir stresset når man er prøver, men hallo...du har såvidt begynt? og så er du så paranoid allerede?

Ro ned.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men jeg er 31 nå og jeg er så innmari redd for at jeg skal miste gang på gang eller noe slikt eller at jeg ikke får det til og årene går.. :(

Jeg vil jo få flere enn en, og da kan jeg jo bli gammel før jeg rekker få dem alle hvis jeg er så heldig i det hele tatt da..

uff, jeg er bare et nervøst vrak nå som jeg har begynt og innsett at tiden går fra meg og at det ikke var så rosenrødt som jeg trodde. Nei jeg er bare ødelagt for tida.. Føler liksom at jeg er ikke skal være så heldig å få barn, det virker så uvirkelig, som en drøm, som bare er forbeholdt andre..

Slapp nå av litt, da. Snakk om å ta sorgene på forskudd. Det er mye fælt som kan skje i livet.

Anonymous poster hash: a60b5...85e

Gjest Adriane
Skrevet

Jeg var 32 da jeg ble gravid, og 33 da jeg ble mamma. Det tok noen måneder før jeg ble gravid, hadde gått på piller tidligere. Jeg merket det veldig godt da jeg var blitt gravid, og lenge før IKM. Dette fordi jeg veldig tidlig fikk ubehag/smerter i bekkenet foran (altså i symfysen/skambenet). Jeg antok at det var fordi jeg var blitt gravid, da dette var ubehag/smerter jeg aldri tidligere hadde kjent. Tok graviditetstest dag 1 etter forventet mens, og den var positiv.

Jeg kan forstå at du er bekymret, redd for at du ikke kan bli gravid osv. Men jo mer du bekymrer deg og stresser, jo mer anspent og stresset blir du i kroppen, og det i seg selv har ofte en innvirkning på muligheten til å bli gravid. Så det beste du kan gjøre for deg selv, og for din partner, er å roe heeelt ned. Prøv å ikke fokusere på at dere prøver å bli gravide, men bare fokuser på å ha god og gjerne of sex, nyte hverandre, og ikke tenke at "denne gangen må jeg vel bli gravid". Forsøk å senk skuldrene, og ikke hold så mye fokus på akkurat det. Jeg tror det er noe i det at når man slutter å stresse/bekymre seg, så sitter spiren der ganske kjapt.

Ang alle de andre tingene du bekymrer deg for, så anbefaler jeg deg å ta en prat med fastlegen eller annen fagperson. Det kan ikke være bra å være så bekymret så tidlig i prosessen! De kan gi deg noen faglig gode svar, som forhåpentligvis kan dempe dine bekymringer betraktelig.

Lykke til! :klem:

AnonymBruker
Skrevet

Med mindre kvinenne i din familie har usedvanlig tidlig menopause har du 10 år på deg. Nordiske kvinner kommer nemlig sent i overgangsalderen (statistisk sett). Prøv å pust med magen. Det er ikke sunt å gi etter for angsten - hva skjer da når toåringen balanserer ned trappa og femåringen skal tindebestige furua i hagen? Eller når 16åringen suser av sted på moped? Helt vanlig for foreldre å ha hjertet i halsen, men du må på et vis få kontroll over det og lære å leve med den.

Anonymous poster hash: d1f38...248

AnonymBruker
Skrevet

det er fryktelig stressende å prøve. Men det er enda værre å vente på for å se om det skal ordne seg.

Noen prøver i 4 år....og mer! Tenk på de du. Du er i første periode. Senk skuldrene og tenk at naturen tar seg av dette.

Skrevet

jeg merket at jeg var gravid kanskje 10 dager før jeg skulle ha mens, sikkert rundt den tiden egget festet seg, jeg visste det bare, mannen min lo av meg og gjorde narr av meg, for å merke noe så tidlig er jo umulig.......... i følge han.
Brystene mine var ømme som vanlig rett før en forventet mens, men jeg syns det var en sterkere smerte denne gangen, og det gikk liksom aldri over eller ble mindre.
så var det denne tissingen, jeg tisset og tisset og tisset og tisset :D Jeg hadde murringer på høyreside av buken,stikninger som kom i ny og ne.... jeg bare visste at jeg var gravid, jeg kjente at noe var annerledes, noe var ikke som det skulle.... Er vanskelig å forklare det, man må nesten oppleve det selv tror jeg.
Uansett så må du tenke positivt,de fleste av oss kan få barn, noen bruker lengre tid enn andre og noen blir gravid bare de vasker undertøyet til mannen med sine egne truser sammen.

Mener at det er 25% sjanse for å bli gravid i hver syklus.... Selv ble jeg ikke gravid på første forsøk, og det er ikke mange som blir det heller, men ikke gi opp! det kommer når det kommer....og jeg tror veldig mange av oss har tenkt " Åhnei Gud jeg kan ikke bli gravid, vi har prøvd i 1,2,3,4,5,6mnd nå og ingenting har skjedd, det er sikkert noe feil på meg" Men så plutselig så står du der, med en positiv graviditets test i hånden og du vet ikke om du skal le eller grine :D

Husk å begynn å ta folat allerede nå, dersom du er prøver :)

Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...