Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en svigermor som er helt hysterisk når det kommer til ungene, og det begynner å gå meg på nervene.

Når vi kommer på besøk sjekker hun ungene for å se om de har strømpebukse/t-skjorte under klærne. Hun sier ungene må være hjemme fra barnehagen hvis de har rennende nese (da måtte de vært hjemme omtrent hver dag...). Hun ble helt hysterisk når 6-åringen min fortalte at hun hadde fått spise sushi (hadde spist sushi med frityrstekt scampi, på god og hygienisk restaurant). Hun mener vi ikke får ta med ungene til utlandet fordi det er så farlig. Når datteren min fikk hull i ørene for noen uker siden ble hun helt hysterisk fordi det var så farlig.

Hun mener ungene skal gå med lue året rundt (4 og 6 år), og mener unger som har feber skal pakkes inn i masse tepper og klær fordi det er så innmari farlig å fryse.

Hun takler ikke at ungene blir våte eller skitne, og er overbevist om at dette vil føre til både influensa og det som verre er. Hun liker ikke at de får bade på sommeren fordi det kan være brennmaneter og bølger, og de kan i verste fall drukne.

And the list goes on...

Hva i all verden kan man si og gjøre? Jeg blir helt gal, ungene må jo få lov å være litt barn. Kan ikke stoppe dem fra absolutt alt som potensielt kan være farlig.

Anonymous poster hash: d558d...642
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mannen sin mor, og hans oppgave å håndtere galskapen hennes. Motsatt hadde det vært din mor, ville det vært din oppgave å tatt det opp.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kansje hun har angst? Mannen din burde snakke med henne og si at hun må slappe av slik at ikke ungene blir stressa eller redde.

Anonymous poster hash: 2a07b...44a

Gjest Tirkes
Skrevet

Jeg vokste opp med en mormor som var hysterisk redd for at vi skulle fryse og hele tiden kledde på oss. Vi hadde det litt morsomt med det, og eneste negative jeg husker var at jeg lå våken blandt flanellsengetøy og lyttet til jeg var sikker på hun sov og kunne slenge dyna fra meg.

Unger vil finne en måte å være unger på. Smil det bort. Løper de på grusen? Ja, ingen dør av oppskrubbede knær. Klatrer de høyt i et tre? Detter de, så lærer de den leksen. Barn flest klatrer ikke høyere enn de tåler å ramle. Insisterer hun på lue, så si at ungene er varme nok. Hva kan hun gjøre? Tvinger hun på dem lue, eller krangler hun med deg om hvorvidt det er riktig? I første tilfelle må mannen din steppe inn og sette ned foten. I siste tilfelle: Ikke la henne krangle med deg. Smil og si "jaja, nå har de ikke lue i dag." og ikke la henne dra deg meg i en krangel. Ikke si mer. Smil og skift samtaleemne.

Det er din energi hun suger på, ikke la henne.

AnonymBruker
Skrevet

Om det er virkelig ille, sett dere ned å forklar henne at barn ikke har godt av å bli overbeskyttet. Dere kan forklare henne at å være overbeskyttende er en virkelig stygg bjørnetjeneste, det er mange voksne i dag som sliter til de dør å grunn av det fordi de har fått angst og andre psykiske problemer.

Anonymous poster hash: 51343...ec5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...