Gå til innhold

Hvilken farge har huset ditt?

Thomasine

Anbefalte innlegg

Vurderer å bytte farge på huset vårt neste gang vi skal male...Har i dag en creme-farge med bringebærrøde karmer...

Ser at flere maler husene sine i samme farge - hele huset i grått f.eks...karmer og alt...er ikke sikker på hva jeg synes om det enda...

Trenger ideer - gjerne bilder ;)

Hvilken farge® er ditt hus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tirkes

Gult med hvite lister/detaljer. Jeg har lyst til å male det lysegrått med mørkegrå+hvite detaljer. Jeg så det på ferie i fjor og har hengt meg opp i de nydelige spisse vindskiene i tre farger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er huset vårt eggehvitt. Enkelt og greit.

Der vi bodde tidligere, malte vi en farge som het "stengrå"+ eggehvitt på hjørnekasser, terrasse rekkverk, og rundt vinduer osv. Ganske mye hvitt for å gi kontrast mot det grå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huset er i dag sennepsgult med hvite karmer. Men vi har kjøpt inn mørkegråsvart maling. Noen vinduer er byttet ut (alle skal byttes ut på sikt) og de har svarte aluminiumskarmer. Det blir mao. mørke saker. Men gul dør da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset vårt er pissegult og har en gang i tida vært rødt, for de som malte det sist gjorde en røten jobb. :P

Vi gir fullstendig beng i å male det foreløpig, da vi skal etterisolere ytterveggene, sette inn nye vinduer og bytte kledning i løpet av de par neste årene. Jeg prøver å trumfe gjennom sjøgrønt, men HrMinya er ikke overbevist enda. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bomull. Nettopp malt det. Er veldig fornøyd :)

Anonymous poster hash: 57e19...d89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker røde hus best. Synes det ser veldig koselig ut, og jeg begynner å bli litt lei av at alle hus er hvite eller grå.

Anonymous poster hash: 5c5ad...4b0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Huset har faktisk hatt samme farger siden det ble oppsatt tidlig på 60-tallet. Jordbrun (mørk brun) beis som hovedfarge, og en slags lys gul maling rundt vinduene. Veggene i inngangspartiene er røde.

Jeg liker fargene på huset, og synes det er litt rart å se alle med lignende tidstypisk 60-tallshus som gikk på hvit og lysegrå-bølgen for et par år tilbake.

Anonymous poster hash: 9d505...193
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De vi leier hos har malt huset rosa med hvite lister.

Når jeg kjøper hus selv vil jeg også ha rosa hus!

Anonymous poster hash: c77d1...074
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rødt med hvite vindskier, lister og rekkverk.

Veldig fint, men det er siste gang jeg skal ha rødt hus (som fort blir rosa).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De styggeste husene er mørkebrune og dystre. Eller folk som prøver seg med blå/røde/grønne vinduskarmer *grøss*.

Det peneste er hus med fine, klare farger.

Favoritten er lysegrått hus med hvite vinduskarmer.

Ellers kan det være fint med både rødt hus, gult hus, eller lyseblått - men alltid hvite vinduskarmer, uansett farge på huset!! Er så mange begredelige hus der ute.

Anonymous poster hash: cc08b...cb2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi leier, men huset her er rødt med hvite karmer.

Huset jeg vokste opp i vat hvitt med røde karmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leier en leilighet da, men huset "mitt" (altså huset til mamma og pappa) er knall gult! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg hadde ikke lyst på en kritthvit farge siden det var det der jeg vokste opp, og det ble så innmari hvitt på solfylte dager om sommeren. ;) Vi valgte derfor å male i Bomull, og det ble definitivt ikke pent. Angrer på at vi malte hele siden vi så at det ikke ble fint, men følte vi måtte fullføre når vi først hadde begynt. Den ble i alle fall litt skittenhvit, og ikke særlig fresh. Har malt huset til mamma kritthvitt nå, og angrer på at vi ikke gjorde det her.

Ellers synes jeg at lysegrå hus med hvite karmer er pent.

Enig med den som sier rene, klare farger, det funker ikke med litt gult, eller litt rødt i hvitfargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Huset vårt er i en varm gulfarge, har hvite karmer og grå dører. Huset er fra rundt 1935. Liker fargene, men syns det er vanselig å velge hageblomster som passer til fargene. Har man et hvitt eller grått hus passer alt.

Anonymous poster hash: 45628...be2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...