Gjest anonym Skrevet 24. juni 2013 #1 Skrevet 24. juni 2013 Hei Jeg er i et skrantende forhold med en fra en annen kultur,og kunne tenke meg å komme i kontakt med noen som er i en lignende situasjon eller, med noen som har kunnskap eller erfaring med slikt noe....Hjelp!
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #2 Skrevet 25. juni 2013 Du forteller ikke så mye så det er kanskje ikke så lett å hverken gi deg råd eller prøve å henvise deg til nettsteder som kan hjelpe. Jeg var i et forhold med en fra "en annen kultur" som endte voldelig, men jeg skriver aldri med fullt nick om det her på KG. Og vi er sikkert flere som kan hjelpe deg her på forumet om du bare skriver spørsmål som er litt mer konkrete. Anonymous poster hash: 17147...624
Gjest ts Skrevet 25. juni 2013 #3 Skrevet 25. juni 2013 Ja, jeg lurer på hvilke andre nettforum, om det finnes,hvor man kan snakke med andre som er i et forhold med en fra en annen kultur. jeg tenker at islam.no ikke er riktig sted da han ikke er særlig religiøs....og kunne ikke finne noe annet? grunnen til at jeg ikke sier så mye her er at jeg redd for å bli gjenkjent, fordi jeg vet av flere som bruker dette forumet...
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #4 Skrevet 25. juni 2013 Er han muslim? Eller jøde? Eller same? Eller hindu? Anonymous poster hash: b49c3...7db 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #5 Skrevet 25. juni 2013 Jeg er i et forhold med en fra en annen kultur.. en nordmann.... Det er mange utfordringer, det kommer an på hva du tenker på? Kan du si litt mer? Hos oss er det f. eks uenighet om borddekking, klokkesletter og invitasjoner... slike ting. Har ingen erfaring med vold og kvinnesyn og slike større utfordringer. Hilsen anonym same. Anonymous poster hash: 07676...861 2
Gjest ts Skrevet 25. juni 2013 #6 Skrevet 25. juni 2013 Han er vel ,hva skal jeg kalle det "mulim" men uten å være religiøs eller tatt noe orntlig standpunkt på hva han tror på,men har likevel vokst opp med denne religionen og tradisjoner som følger med... Problemene våre går ut på store og små utfordringer ved det å ha ulik kultur,såvel som ukomatible personligheter og verdier i livet... Fornuften sier at dette ikke er liv laga,men klarer ikke å komme meg vidre... Vi er sterkt knyttet til hverandre på tross av disse tingene som er nevnt ovenfor,også utover det at vi har barn sammen.... Jeg har nå satt foten ned,for tredje gang,mens han kjemper imot....
Gjest Faerunpedia Skrevet 25. juni 2013 #7 Skrevet 25. juni 2013 Jeg har vært samboer med en muslim i 6 år, det ble imidlertid slutt for noen år siden, men ikke utelukkende pga kultur. Vet ikke om mine erfaringer kan hjelpe deg noe, men du kan sende pm hvis du vil.
Gjest gjest Skrevet 25. juni 2013 #8 Skrevet 25. juni 2013 Google Grenseløs Kjærlighet. Mulig du finner noen der.
Luring-59 Skrevet 26. juni 2013 #9 Skrevet 26. juni 2013 Jeg har hatt et langvarig forhold til en dame som var fra samme kultur som meg, men som likevel hadde helt andre oppfatninger enn meg om grunnleggende ting i livet. Det skal ikke så mye til før det blir problemer av slikt og man kan liksom ikke regne med at man noen gang blir enig. Kan godt skjønne at slike problemer blir enda større når den ene kommer fra en annen kultur/religion. Hvis man i det hele tatt skal ha det godt sammen, må man akseptere at man faktisk er forskjellig og ønsker å holde på sin kultur/meninger/religion. Det betyr som regel at man må ofre seg litt i noen sammenhenger og være med på ting som man innerst inne misliker. Når det blir mange slike ting og det skjer daglig, kan utfordringene etterhvert bli uoverkommelige. Tingene kan bygger seg opp og man føler seg innelåst, fanget, misforstått og ulykkelig. Man kan lære mye i slike forhold, utvide sine egne rammer og få innsyn i andre kulturer og levemåter. Jeg lærte mye selv og ble vel etterhvert litt mer tolerant overfor annerledestenkende. Jeg fikk innsyn i andre måter å tenke på og leve på. Likevel følte jeg at jeg mistet en del av meg selv. Man må liksom ofre noe hele tiden. Problemene blir gjerne enda større når man får barn og ikke er enig om hvordan disse skal oppdras. Mitt problem var at hun på et tidspunkt ble enda mer rigid og begynte å kreve ting fra meg, samtidig som hun ikke respekterte mine ønsker og behov. Det var begynnelsen på slutten for oss. Med denne erfaringen i baklomma var jeg veldig bevisst da jeg kom så langt at jeg skulle finne ny dame. Man finner aldri noen som her helt lik seg selv og det er kanskje bra. Men det er veldig greit å ha litt felles verdier og forventninger til livet. Like barn leker absolutt best…. og de holder ut lenger. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå