Gå til innhold

Dra på ferie dit samboern har vert med elskerinnen?

Anbefalte innlegg

Gjest Solstråle
Skrevet

Da har jeg er problem :(

Alle i familien vil dra på ferie til en plass samboeren Tok elskerinne med på helgetur når han var utro mot meg. Føler jeg ikke vil dra dit for jeg føler det er en plass han opplevde med henne :(

Hva burde jeg gjøre? Overvinne frykten å dra, eller respektere følelsene mine med og ikke dra? Er så redd for spolere hele ferien med og bare tenke på hva de gjore osv... Pils kom med noen gode råd!

Videoannonse
Annonse
Gjest Tirkes
Skrevet

Jeg ville nok neppe reist. Litt vanskelig å tenke seg hvordan jeg hadde reagert for jeg hadde trolig hatt problemer med å tilgi utroskapen. Og hadde jeg tilgitt det, så hadde jeg neppe tilgitt at han inviterte meg til samme sted i etterkant... det hadde føltes som dobbelt overtramp og salt i sårene.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Du har slettes ikke lyst til å dra, ikke tving deg selv.

Gubben din var utro mot deg, og dette er hans konsekvens. Han får deale med at du ikke blir med, for det er fullt forståelig.

Jeg forstår at dette er veldig vondt for deg. Klem fra meg.

Skrevet (endret)

Jeg hadde aldri dratt, hadde nok aldri orket det. Har du ikke lyst så ikke reis.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Skrevet

Det hadde jeg aldri klart. Hold deg hjemme. Han bør forstå.

Gjest Solstråle
Skrevet

Tusen takk for svar ❤ han tvinger med overhode ikke, og støtter med når jeg sier jeg ikke ønsker det. Men er så sårt at jeg aldri skal kunne dra dit med han og barna for han tok med seg elskerinnen dit :(

Er mange vennepar av oss som skal. Dærfor ekstra kjipt å si nei.

Håper at med årene skal svike være så langt borte at jeg kan dra dit.

Skrevet

Tusen takk for svar ❤ han tvinger med overhode ikke, og støtter med når jeg sier jeg ikke ønsker det. Men er så sårt at jeg aldri skal kunne dra dit med han og barna for han tok med seg elskerinnen dit :(

Er mange vennepar av oss som skal. Dærfor ekstra kjipt å si nei.

Håper at med årene skal svike være så langt borte at jeg kan dra dit.

Du får bare fortelle din samboer at om du blir presset på dette punktet så ser du på det som naturlig å fortelle om hvorfor du ikke ønsker å dra dit.

Det finnes haugevis av fantastiske feriemål. Finn et annet!

Gjest Silvermist
Skrevet

Hadde nok ikke reist ditt, gitt.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tenker at i løpet av turen så ville jeg nok fått mange tanker om hva gjorde de her, hvilke minner har de herfra. Om han ser glad og fornøyd ut, så ville jeg nok koblet det til ett minne derfra, og det samme om han ser trist og tenkende ut. Sannsynligvis så ville nok det hele endt med at jeg hadde sluppet den ene spydige kommentaren etter den andre, for så nært innpå utroskapen som var, så hadde nok ikke jeg klart å holde munn, og heller straffet han på denne måten. Og det blir jo sikkert ikke hyggelig for noen, og spesielt ville det kanskje blitt litt pinlig om det var flere familier som reiste.

På den annen side: Om dette var et sted jeg også virkelig ville reise til, så skulle heller ikke utroskapen med den kjerringa hindret meg. Men da måtte jeg virkelig villet selv. Eller at det var viktig for ungene av en eller annen grunn (at det er en typisk plass man reiser til) så ville jeg heller ikke hindret de pga. utroskapen hans.

Jeg ville kanskje også tenkt at det eneste som kunne fjerne dette stedet som "deres", var å lage nye minner der. Og gå inn for at de skal bli mye bedre enn de han har.

Men det var dette med spydige kommentarer da. Ville nok ikke klart å holdt meg når jeg ble såret og hadde det vondt, for det vil det nok gjøre litt..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde heller ikke klart å dratt dit. Men skjønner det er kjipt at dere er flere som skal dit ilag, og du ikke klarer og dra. Hadde heller ikke latt han dratt pga det er hans skyld at jeg ikke greide å dra.

Anonymous poster hash: 73a6b...06b
Skrevet

Jeg tenker at i løpet av turen så ville jeg nok fått mange tanker om hva gjorde de her, hvilke minner har de herfra. Om han ser glad og fornøyd ut, så ville jeg nok koblet det til ett minne derfra, og det samme om han ser trist og tenkende ut. Sannsynligvis så ville nok det hele endt med at jeg hadde sluppet den ene spydige kommentaren etter den andre, for så nært innpå utroskapen som var, så hadde nok ikke jeg klart å holde munn, og heller straffet han på denne måten. Og det blir jo sikkert ikke hyggelig for noen, og spesielt ville det kanskje blitt litt pinlig om det var flere familier som reiste.

På den annen side: Om dette var et sted jeg også virkelig ville reise til, så skulle heller ikke utroskapen med den kjerringa hindret meg. Men da måtte jeg virkelig villet selv. Eller at det var viktig for ungene av en eller annen grunn (at det er en typisk plass man reiser til) så ville jeg heller ikke hindret de pga. utroskapen hans.

Jeg ville kanskje også tenkt at det eneste som kunne fjerne dette stedet som "deres", var å lage nye minner der. Og gå inn for at de skal bli mye bedre enn de han har.

Men det var dette med spydige kommentarer da. Ville nok ikke klart å holdt meg når jeg ble såret og hadde det vondt, for det vil det nok gjøre litt..

Det går an å reise et senere år.

Når du har kommet lengre i å bearbeide følelsene dine.

Du må jobbe med deg selv. Ikke for hans skyld, men for din.

Det må være forferdelig å gå rundt som et verkende sår.

Du må bearbeide tingene og få de på avstand.

Men ikke reis dit om det er for tidlig for deg.

Kanskje vil det alltid være for tidlig for deg.

Kanskje finner dere et fantastisk sted i sommer som kan være "deres".

:hug:

Skrevet (endret)

Jeg synes det ville vært vanskelig nok å la samboer og barn dra, uten meg!

Edit: Enda vanskeligere!

Endret av Pringle
Skrevet

jeg har fast tro på å skape nye minner. Gjøre det ditt. Det stikker litt, men hvorfor ikke gjøre ting nytt?

Si at du vet det med x'ene, og at det nå er på tide å skape nye minner sammen. Bedre minner og mer fargerike liv.

Bedre enn å la han tenke på ting fra fortiden å la det forbli siste minner...

Hva med sist gang han satt på den restauranten, var på den festivalen, danset til den sangen, besøkte den og den byen...Gjør dette til nye minner. Så lover jeg at gamle minner ikke lenger er så friskt i minnet.

• Liker 2
Skrevet

.Hei, dette er et vanskelig valg!

Jeg tror jeg hadde dratt. Du får muligheten til å skape nye minner. Nye minner som gjelder for dere. I ettertid, når du har fått utroskapet mer på avstand, er det det du vil huske best. At dere tok grep sammen, skapte nye minner og opplevelser i stedet for de han hadde med elskerinnen.

Hvis du gjennomfører turen med denne hensikt så vil både du og han vokse på det, det vil bringe dere tettere sammen.

Men dere må snakke masse om det på forhånd før dere drar. At du må få lov til å slenge noen kommentarer av og til, det må han godta. Du på din side må prøve å begrense det samt bruke utriskapet minst mulig mot han. Begge må ha forståelse for dette. Lag avtaler på forhånd! Gjerne f.eks. om at dere tar en liten prat om det hver kveld når dere er der, om hvordan dagen din har vært osv

Dersom du gjennomfører reisen så vil det være med på å bygge deg opp tror jeg. Ja, jeg har personlig erfaring med utroskap og vet nøyaktig hvilket helvete du har vært og er igjennom.

Skrevet (endret)

Jeg hadde aldri dratt. Bare tanken hadde vært vond. Ikke gjør dette mot deg selv. Du har vært gjennom nok. Det kommer kun til å bli en belastning for deg, ikke en ferie.

Endret av Breakeven
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke dratt med det første - rett og slett fordi det kommer til å bli ganske dårlig stemning, og du må bruke en hel ferie på å holde sinne/tårer, noe barna kommer til å merke på deg.

Dette er rett og slett en konsekvens av mannens handlinger, og dette er en av mange ting hele hans familie må gjøre fordi han valgte å ikke bare være utro, men også dra på reisemål med henne......

Far får finne på en god forklaring ovenfor barna, som gjør at ikke du er den "ansvarlige" - og så reiser dere et annet fint sted.

Anonymous poster hash: 30db2...6eb
Gjest Solstråle
Skrevet

Tusen takk for ALLE svar! Det setter jeg stor pris på ❤

Ja nå føler jeg ting er sårt. Hadde begynt og få ting på avstand, men nå begynner tankene å jobbe igjen pga av ferieplanene. Men jeg har bestemt meg for at i år drar vi en annen plass. Takler ikke enda å dra dit han var en hel helg med hun jeg hater som mest :(

Men vi skal få en fin ferie og jeg gleder meg til noen fine dager med barna og mannen jeg er begynt og elske igjen :)

Skrevet

Jeg synes det høres ut som en god løsning. Jeg hadde gjort akkurat det samme som deg :klem:

Håper det blir en fin ferie!

AnonymBruker
Skrevet

Mannen og jeg gjorde det omvendt - både for ham og meg har det vært en lettelse å gjøre de stedene til våre. Men folk er forskjellige.

Anonymous poster hash: 96141...309
AnonymBruker
Skrevet

Er den fereieplassen en plass som familien har fast?

Anonymous poster hash: 73a6b...06b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...