Gå til innhold

Merker dere hvis menn er bitter på kvinner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan merker dere det i så fall? Får dere sympati eller avsmak? :)

Anonymous poster hash: 0418b...9ed
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får sympati viss de akkurat har blitt dumpet eller noe ihvertfall.. Men sitter de og kritiserer kvinner som gruppe får jeg avsmak.

Anonymous poster hash: 172c0...3aa
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Leser generelt mennesker fort. Bitre mennesker får jeg avsmak av, uansett hvem det er eller hva de er bitre over. Gøy å kødde med dem, though.

Anonymous poster hash: d32b6...f94
Skrevet

Bitterhet er jo bare dumt for den som er bitter.Det går jo kun utover personen selv og ingen andre.Såklart kan de få glede i å komme med provoserende utsagn i ny og ne, men til sist er det de andre som ler,ikke en selv.

Bitre mennesker gjør seg ofte stakkarslige og mindreverdige.

• Liker 4
Skrevet

Merker det lett og får totalt avsmak.

Problemet med menn som er bittre på damer er at de ofte er bittre på ALLE damer. At du ble dumpa via sms av eksdama kan liksom ikke jeg noe for.

Det blir som at jeg skal hate alle nordlendinger fordi jeg ble voldtatt av en tromsøværing.

• Liker 5
Skrevet

Forstår at det går an å bli bitter FOR noe. Men bitter PÅ noe - for eksempel kvinner?

Skrevet

Hvordan merker dere det i så fall? Får dere sympati eller avsmak? :)

Anonymous poster hash: 0418b...9ed

Det er en liten håndfull menn her på KG som later til å være meget bitre på kvinnekjønnet generelt.

De som kommer med en aldri så lite forklaring på hvorfor kan jeg (kanskje) få sympati for, selv om jeg ikke kan godta at de hater halvparten av jordens befolkning.

De som bare pøser ut kvinneforakt i tråd etter tråd er bare patetiske og stakkarslige.

Jeg tenker at det egentlig må være flaut å legge skylden for sin egen eventuelle utilstrekkelighet på det motsatte kjønn.

• Liker 4
Skrevet

Jeg har det samme forholdet til folk som er bitter, som jeg har til folk som er rasister. Jeg tenker at det antagelig er en grunn til at de er sånn, og forsøker å forstå dem ut fra det. Men når det er sagt. Hvordan går det an å hate kvinner? Jeg har møtt mange som av ulike årsaker er fulle av hat, og som tar ut noe av frustrasjonen sin på blant andre kvinner. Innvandrere, samer og staten får som regel også gjennomgå. Men ingen som hater kvinner fordi de er kvinner. Er det i det hele tatt mulig å hate kvinner fordi de er kvinner?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det samme forholdet til folk som er bitter, som jeg har til folk som er rasister. Jeg tenker at det antagelig er en grunn til at de er sånn, og forsøker å forstå dem ut fra det. Men når det er sagt. Hvordan går det an å hate kvinner? Jeg har møtt mange som av ulike årsaker er fulle av hat, og som tar ut noe av frustrasjonen sin på blant andre kvinner. Innvandrere, samer og staten får som regel også gjennomgå. Men ingen som hater kvinner fordi de er kvinner. Er det i det hele tatt mulig å hate kvinner fordi de er kvinner?

Her på KG er det plenty.

Det florerer av innlegg på ganske så mange tråder. :frown:

Anonymous poster hash: 25276...139

• Liker 4
Skrevet

Det merkes veldig godt...

Får litt sympati fordi det må være fælt å kun se kvinner som et enkeltindivid og dømme dem alle når det egentlig bare er en/noen få som er grunnlaget for all denne bitterheten.

Skrevet

Bitterhet er utrolig lett å oppfatte.

Som en annen skrev, i noen situasjoner (nylig hardt brudd osv) kan jeg få sympati, men generelt er bitterhet utrolig lite sjarmerende.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men den mannevonde og bitre politikken til feministene støtter dere? Jadda...

Anonymous poster hash: 24580...b3d
  • Liker 3
Skrevet

Point proven, veldig lett å oppfatte, og null sympati å hente.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Og her legger man ord i munnen til alle kvinner. Takk for at du viser eksempel på en bitter man jeg får avsmak av :)

Anonymous poster hash: 172c0...3aa

• Liker 8
Skrevet

Point proven, veldig lett å oppfatte, og null sympati å hente.

Poenget mitt litt lenger oppe i tråden var jo at det antagelig er en grunn til at man er blitt sånn. Vanskelig oppvekst, sykdom, arbeidsledighet, samlivsbrudd, lite sosialt nettverk, fattigdom. Det er vanskelig å ha overskudd til å være rund og god med dem rundt seg, når livet føles mer som en belastning, enn glede. Da er det ikke unaturlig at noe misnøyen blir tatt ut på andre ting.

For du mener vel ikke at om man ikke er feminist, så er man bitter?

• Liker 1
Gjest Katten.
Skrevet

Det er sykt lett å se mennesker som er bitter på et helt kjønn.

I hovedsak er slike mennesker grunnen til at jeg bitter på mennesker generelt sett.

• Liker 2
Skrevet

Poenget mitt litt lenger oppe i tråden var jo at det antagelig er en grunn til at man er blitt sånn. Vanskelig oppvekst, sykdom, arbeidsledighet, samlivsbrudd, lite sosialt nettverk, fattigdom. Det er vanskelig å ha overskudd til å være rund og god med dem rundt seg, når livet føles mer som en belastning, enn glede. Da er det ikke unaturlig at noe misnøyen blir tatt ut på andre ting.

For du mener vel ikke at om man ikke er feminist, så er man bitter?

Selvfølgelig mener jeg ikke det.

Men, det finnes mennesker, kvinner og menn, som "bader" i bitterheten, og de får jeg avsmak for.

Dessuten finnes det da mange som har opplevd vonde ting som ikke er bitre, og iallefall da ikke bitre på et helt kjønn, være seg menn eller kvinner.

• Liker 1
Skrevet

Nå har jeg aldri (som jeg kan huske) snakket med en "bitter mann", men jeg har snakket med menn som jeg mener har dårlige holdninger til kvinner. Da blir det veldig fort over, for å si det sånn, sånne menn gidder jeg ikke. Jeg håper og tror det sammen ville gjaldt den andre veien.

• Liker 1
Skrevet

Nå har jeg aldri (som jeg kan huske) snakket med en "bitter mann", men jeg har snakket med menn som jeg mener har dårlige holdninger til kvinner. Da blir det veldig fort over, for å si det sånn, sånne menn gidder jeg ikke. Jeg håper og tror det sammen ville gjaldt den andre veien.

Min erfaring er at bitterhet og dårlig kvinnesyn ofte går hånd i hånd.

Hva som kom først vet jeg ikke (har en teori om at det ene lett fører til det andre), men de jeg har møtt av typen "bitter mann med dårlig kvinnesyn" har alltid og uten unntak MANGLET noe i livet sitt, som han ønsker han hadde.

Det være seg dame, leilighet uten rotter, drømmejobben, utdannelse etc.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at bitterhet og dårlig kvinnesyn ofte går hånd i hånd.

Hva som kom først vet jeg ikke (har en teori om at det ene lett fører til det andre), men de jeg har møtt av typen "bitter mann med dårlig kvinnesyn" har alltid og uten unntak MANGLET noe i livet sitt, som han ønsker han hadde.

Det være seg dame, leilighet uten rotter, drømmejobben, utdannelse etc.

Dette er min erfaring også. Det er ALLTID ett eller annet de mangler, og de lever ofte litt på utsiden av samfunnet på en eller annen måte.

Anonymous poster hash: 67408...baf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...