Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sant at barnevernet bare kan komme inn i bildet å ta ifra mor og far barnet bare fordi de selv er og har vært under barnevernet?

Fikk høre det av noen i går, endte med en time med gråting og snørring i senga... får enda ikke de tankene ut av hodet.

Skal til jordmor i morgen, tenkte å forhøre meg litt mer , har vært på en time fra før og hørte å hjertet, rørende :rodmer:

Så blir det vel det samme igjen i morgen og ultralyd på torsdag :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig blir man ikke fratatt barnet bare fordi man har vært under barnevernet selv. Du/dere må være uten evne til å ta dere av barnet for å miste det.

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig blir man ikke fratatt barnet bare fordi man har vært under barnevernet selv. Du/dere må være uten evne til å ta dere av barnet for å miste det.

var det jeg skjønnte.

slitsomt når enkeltfolk kommer ut med slike ting.

Skrevet

var det jeg skjønnte.

slitsomt når enkeltfolk kommer ut med slike ting.

Ikke bry deg om sånt :)

Skrevet

Ikke bry deg om sånt :)

var bare ekkelt å høre da det kom fra min egen farmor... :P

Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Det er du som skal ha ansvar for dette barnet, ikke fine foreldre, så derfor er det jo DIN omsorgsevne som avgjør, ikke foreldrene dines.

Når det er sagt; jeg har ei venninne som var under barnevernets radar da hun var barn/ungdom, som har slitt litt i etterkant. Hun har frem til nå (barnet er 10mnd) blitt fulgt opp av barnevernet. Gått til forsterket helsestasjon, hatt hjemmebesøk etc.

Hun har hele veien samarbeidet, og nå har hun blitt "klarert".

BV har gitt råd og støtte underveis.

Endret av Magdalene
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barnevernet gjør uendelig mye mer enn å ta barn fra foreldre. Du kan få råd og veiledning, og i ditt tilfelle vil de forsikre seg om at du og barnet har det bra. De mener ikke noe negativt med det.

Anonymous poster hash: c493e...0ec
  • Liker 6
Skrevet

Det er du som skal ha ansvar for dette barnet, ikke fine foreldre, så derfor er det jo DIN omsorgsevne som avgjør, ikke foreldrene dines.

Når det er sagt; jeg har ei venninne som var under barnevernets radar da hun var barn/ungdom, som har slitt litt i etterkant. Hun har frem til nå (barnet er 10mnd) blitt fulgt opp av barnevernet. Gått til forsterket helsestasjon, hatt hjemmebesøk etc.

Hun har hele veien samarbeidet, og nå har hun blitt "klarert".

BV har gitt råd og støtte underveis.

Det er synd at ikke den hjelpen og veiledningen blir forbundet med barnevernet, de fleste forbinder kun barnevernet med omsorgsovertakelse.

• Liker 1
Skrevet

Barnevernet gjør uendelig mye mer enn å ta barn fra foreldre. Du kan få råd og veiledning, og i ditt tilfelle vil de forsikre seg om at du og barnet har det bra. De mener ikke noe negativt med det.

Anonymous poster hash: c493e...0ec

kommer barnet til å være under barneværnet foralltid pga det? :S

AnonymBruker
Skrevet

Om det ikke er lenge siden du selv var under barnevernet, altså du er ganske så ung, så kan det hende at barnevernet støtter og hjelper dere den første tiden for å se at alt går bra.

For det er ikke til å stikke under en stol at barn som har opplevd omsorgssvikt på en eller annen måte har en større risiko for å ikke yte god nok omsorg til sine barn.

Anonymous poster hash: 19e83...b78
  • Liker 4
Skrevet

Om det ikke er lenge siden du selv var under barnevernet, altså du er ganske så ung, så kan det hende at barnevernet støtter og hjelper dere den første tiden for å se at alt går bra.

For det er ikke til å stikke under en stol at barn som har opplevd omsorgssvikt på en eller annen måte har en større risiko for å ikke yte god nok omsorg til sine barn.

Stillte spm'et siden et familiemedlem om til å si at brnevernet vil ta ungen siden jeg er under barnevernet og kjæresten min har vært under barnevernet...

AnonymBruker
Skrevet

Stillte spm'et siden et familiemedlem om til å si at brnevernet vil ta ungen siden jeg er under barnevernet og kjæresten min har vært under barnevernet...

Hvis du er under barnevernet nå, så komme de garantert til å bry seg - garantert. Har du ikke informert dem om graviditeten? Ikke at du har noe krav om det altså, men de vil som sagt bry seg om du i dag er under 18 og er under barnevernet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å si.

De vil ikke ta ungen om alt ser bra ut hos dere, men de vil følge dere opp.

Lykke til med graviditeten og barnet!

Skrevet

Glemte å si.

De vil ikke ta ungen om alt ser bra ut hos dere, men de vil følge dere opp.

Lykke til med graviditeten og barnet!

daså :)

måtte bare spørre sånn just in case.

takk :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du fortsatt er under barnevernet så er du ganske så ung. Jeg gjetter på at barnevernet vil blande seg inn ift barnet dere venter.

For å være ærlig; to unge mennesker som begge er og har vært under barnevernet virker ikke som de mest ressurssterke mtp å få barn. Har dere i det hele tatt utdanning og en sikker jobb? Hva med økonomi til å fostre opp et barn? Sikker og fast boplass? Et sunt og stødig nettverk rundt dere?

Anonymous poster hash: e7dd6...10f
  • Liker 14
Skrevet

Har fast boplass og kjæresten min begynner å jobbe snart.

Hadde skjønnt det om jeg hadde vært 13 år eler 14. men om noen er voksne nok til å faktisk kunne klare å ta seg av et barn så er det ingen som kan forhindre det.

ja jeg skjønner at barnevernet kommer til å følge opp litt, det synes jeg er helt greit, vi får støtte og råd v de på veien også :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde aldri beholdt barnet om jeg ikke hadde vært i stand til å ta vare på det.

AnonymBruker
Skrevet

Huff, det er synd et barn ikke kan velge sine foreldre selv :(

Anonymous poster hash: 39c9f...5fe
  • Liker 6
Skrevet

Huff, det er synd et barn ikke kan velge sine foreldre selv :(

hva mener du?

AnonymBruker
Skrevet

Fordi utgangspunktet til barnet er det samme som det foreldrene har. Et barn overlever ikke på luft og kjærlighet.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...