theamjii Skrevet 24. juni 2013 #1 Skrevet 24. juni 2013 Er det sant at barnevernet bare kan komme inn i bildet å ta ifra mor og far barnet bare fordi de selv er og har vært under barnevernet? Fikk høre det av noen i går, endte med en time med gråting og snørring i senga... får enda ikke de tankene ut av hodet. Skal til jordmor i morgen, tenkte å forhøre meg litt mer , har vært på en time fra før og hørte å hjertet, rørende Så blir det vel det samme igjen i morgen og ultralyd på torsdag :-)
Nerine_ Skrevet 24. juni 2013 #2 Skrevet 24. juni 2013 Selvfølgelig blir man ikke fratatt barnet bare fordi man har vært under barnevernet selv. Du/dere må være uten evne til å ta dere av barnet for å miste det. 3
theamjii Skrevet 24. juni 2013 Forfatter #3 Skrevet 24. juni 2013 Selvfølgelig blir man ikke fratatt barnet bare fordi man har vært under barnevernet selv. Du/dere må være uten evne til å ta dere av barnet for å miste det. var det jeg skjønnte. slitsomt når enkeltfolk kommer ut med slike ting.
Nerine_ Skrevet 24. juni 2013 #4 Skrevet 24. juni 2013 var det jeg skjønnte. slitsomt når enkeltfolk kommer ut med slike ting. Ikke bry deg om sånt
theamjii Skrevet 24. juni 2013 Forfatter #5 Skrevet 24. juni 2013 Ikke bry deg om sånt var bare ekkelt å høre da det kom fra min egen farmor...
Gjest Magdalene Skrevet 25. juni 2013 #6 Skrevet 25. juni 2013 (endret) Det er du som skal ha ansvar for dette barnet, ikke fine foreldre, så derfor er det jo DIN omsorgsevne som avgjør, ikke foreldrene dines. Når det er sagt; jeg har ei venninne som var under barnevernets radar da hun var barn/ungdom, som har slitt litt i etterkant. Hun har frem til nå (barnet er 10mnd) blitt fulgt opp av barnevernet. Gått til forsterket helsestasjon, hatt hjemmebesøk etc. Hun har hele veien samarbeidet, og nå har hun blitt "klarert". BV har gitt råd og støtte underveis. Endret 25. juni 2013 av Magdalene 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #7 Skrevet 25. juni 2013 Barnevernet gjør uendelig mye mer enn å ta barn fra foreldre. Du kan få råd og veiledning, og i ditt tilfelle vil de forsikre seg om at du og barnet har det bra. De mener ikke noe negativt med det. Anonymous poster hash: c493e...0ec 6
Nerine_ Skrevet 25. juni 2013 #8 Skrevet 25. juni 2013 Det er du som skal ha ansvar for dette barnet, ikke fine foreldre, så derfor er det jo DIN omsorgsevne som avgjør, ikke foreldrene dines. Når det er sagt; jeg har ei venninne som var under barnevernets radar da hun var barn/ungdom, som har slitt litt i etterkant. Hun har frem til nå (barnet er 10mnd) blitt fulgt opp av barnevernet. Gått til forsterket helsestasjon, hatt hjemmebesøk etc. Hun har hele veien samarbeidet, og nå har hun blitt "klarert". BV har gitt råd og støtte underveis. Det er synd at ikke den hjelpen og veiledningen blir forbundet med barnevernet, de fleste forbinder kun barnevernet med omsorgsovertakelse. 1
theamjii Skrevet 25. juni 2013 Forfatter #9 Skrevet 25. juni 2013 Barnevernet gjør uendelig mye mer enn å ta barn fra foreldre. Du kan få råd og veiledning, og i ditt tilfelle vil de forsikre seg om at du og barnet har det bra. De mener ikke noe negativt med det. Anonymous poster hash: c493e...0ec kommer barnet til å være under barneværnet foralltid pga det? :S
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #10 Skrevet 25. juni 2013 Om det ikke er lenge siden du selv var under barnevernet, altså du er ganske så ung, så kan det hende at barnevernet støtter og hjelper dere den første tiden for å se at alt går bra. For det er ikke til å stikke under en stol at barn som har opplevd omsorgssvikt på en eller annen måte har en større risiko for å ikke yte god nok omsorg til sine barn. Anonymous poster hash: 19e83...b78 4
theamjii Skrevet 25. juni 2013 Forfatter #11 Skrevet 25. juni 2013 Om det ikke er lenge siden du selv var under barnevernet, altså du er ganske så ung, så kan det hende at barnevernet støtter og hjelper dere den første tiden for å se at alt går bra. For det er ikke til å stikke under en stol at barn som har opplevd omsorgssvikt på en eller annen måte har en større risiko for å ikke yte god nok omsorg til sine barn. Anonymous poster hash: 19e83...b78 Stillte spm'et siden et familiemedlem om til å si at brnevernet vil ta ungen siden jeg er under barnevernet og kjæresten min har vært under barnevernet...
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #12 Skrevet 25. juni 2013 Stillte spm'et siden et familiemedlem om til å si at brnevernet vil ta ungen siden jeg er under barnevernet og kjæresten min har vært under barnevernet... Hvis du er under barnevernet nå, så komme de garantert til å bry seg - garantert. Har du ikke informert dem om graviditeten? Ikke at du har noe krav om det altså, men de vil som sagt bry seg om du i dag er under 18 og er under barnevernet. Anonymous poster hash: 19e83...b78 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #13 Skrevet 25. juni 2013 Glemte å si. De vil ikke ta ungen om alt ser bra ut hos dere, men de vil følge dere opp. Lykke til med graviditeten og barnet! Anonymous poster hash: 19e83...b78
theamjii Skrevet 25. juni 2013 Forfatter #14 Skrevet 25. juni 2013 Glemte å si. De vil ikke ta ungen om alt ser bra ut hos dere, men de vil følge dere opp. Lykke til med graviditeten og barnet! Anonymous poster hash: 19e83...b78 daså måtte bare spørre sånn just in case. takk
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #15 Skrevet 25. juni 2013 Hvis du fortsatt er under barnevernet så er du ganske så ung. Jeg gjetter på at barnevernet vil blande seg inn ift barnet dere venter. For å være ærlig; to unge mennesker som begge er og har vært under barnevernet virker ikke som de mest ressurssterke mtp å få barn. Har dere i det hele tatt utdanning og en sikker jobb? Hva med økonomi til å fostre opp et barn? Sikker og fast boplass? Et sunt og stødig nettverk rundt dere? Anonymous poster hash: e7dd6...10f 14
theamjii Skrevet 25. juni 2013 Forfatter #16 Skrevet 25. juni 2013 Har fast boplass og kjæresten min begynner å jobbe snart. Hadde skjønnt det om jeg hadde vært 13 år eler 14. men om noen er voksne nok til å faktisk kunne klare å ta seg av et barn så er det ingen som kan forhindre det. ja jeg skjønner at barnevernet kommer til å følge opp litt, det synes jeg er helt greit, vi får støtte og råd v de på veien også 1
theamjii Skrevet 25. juni 2013 Forfatter #17 Skrevet 25. juni 2013 Jeg hadde aldri beholdt barnet om jeg ikke hadde vært i stand til å ta vare på det.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #18 Skrevet 25. juni 2013 Huff, det er synd et barn ikke kan velge sine foreldre selv Anonymous poster hash: 39c9f...5fe 6
theamjii Skrevet 25. juni 2013 Forfatter #19 Skrevet 25. juni 2013 Huff, det er synd et barn ikke kan velge sine foreldre selv Anonymous poster hash: 39c9f...5fe hva mener du?
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #20 Skrevet 25. juni 2013 Fordi utgangspunktet til barnet er det samme som det foreldrene har. Et barn overlever ikke på luft og kjærlighet. Anonymous poster hash: 39c9f...5fe 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå