AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #2 Skrevet 24. juni 2013 Du bør bruke punktum, komma og stor bokstav, ja. Anonymous poster hash: 45690...9c8 9
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #3 Skrevet 24. juni 2013 Liker IKKE slurvete tekster. Skriv ordentlig, med stor bokstav, punktum, komma osv. Anonymous poster hash: 23938...3f9 1
Gutt95 Skrevet 24. juni 2013 Forfatter #4 Skrevet 24. juni 2013 Da er i hvert fall det notert; At rettskriving skal taes alvorlig. Da kan resten av forumet se vekk fra DET problemet. 6
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #5 Skrevet 24. juni 2013 Liker IKKE slurvete tekster. Skriv ordentlig, med stor bokstav, punktum, komma osv.Anonymous poster hash: 23938...3f9 Vittig at du ikke liker slurvete tekster, når du skriver veldig slurvete selv. Anonymous poster hash: 45690...9c8 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #6 Skrevet 24. juni 2013 Start profilen din med å presentere deg selv. Alder og bosted. Skriv så om dine hobbyer, interesser, skolegang og ev. jobb. Siden du kun er 18år, skriv litt om dine framtidsplaner. Lag et nytt avsnitt, hvor du forteller om hvilke jenter du søker. Beskriv din drømmeparner; Hvilke egenskaper, holdninger, verdier og personlighet har hun? Anonymous poster hash: 45690...9c8
LillaFrosk Skrevet 24. juni 2013 #7 Skrevet 24. juni 2013 Tja, jeg kan ikke fortelle deg hva du burde skrive eller noe, men jeg kan fortelle deg hva jeg pleide å se etter på profiler.. Rettskriving er alltid viktig. Du trenger ikke være helt hundre prosent fri for skrivefeil, men det er absolutt en fordel om du skriver "som folk" iallefall. Jeg skyr iallefall unna folk selv om de har grove feil i det de skriver. Når det kommer til preferanser innen film og musikk, så får jeg alltid avsmak av lange lister. Det går helt greit å nevne sjangere man foretrekker, men lange lister over favorittfilmer, favorittartister, favorittsanger og favorittbøker, slår iallefall ikke an hos meg. Skriv gjerne litt fengende og humoristisk. Og husk på avsnitt. Det er flere som leser det om det ikke blir for tungt å lese. Jeg har selv prøvd å lese en lang sammenhengende tekst uten avsnitt, og uten særlig til linjeskift (alt stod i ett, med andre ord).. Jeg gav opp etter et par linjer.. Humor er iallefall tingen som har vekket mest interesse hos meg. (Jeg er 20, forresten..) 1
mckinley Skrevet 24. juni 2013 #8 Skrevet 24. juni 2013 Jeg er ei jente, under 25. Har ikke drevet med nettdating, men vet hva jeg ville likt og ikke likt. Rettskriving, musikksmak og selvsikkerhet ville vært viktig for meg i en profil. Hadde raskt styrt unna pinlige forsøk på humor eller desperasjon i en profil. Ikke skriv for mye. Prøv også å få til et naturlig og seriøst bilde hvor du smiler normalt.
Gutt95 Skrevet 24. juni 2013 Forfatter #9 Skrevet 24. juni 2013 (endret) . Endret 4. juli 2013 av Gutt95 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #10 Skrevet 24. juni 2013 Unngå lange tekster. Bare skriv kort om hvem du er, hva du holder på med og hvor gammel du er. Anonymous poster hash: caabf...e60
Gjest Flare Skrevet 24. juni 2013 #11 Skrevet 24. juni 2013 Ikke for å spore deg helt 100% av(selv om jeg likevel skal gjøre det) Du er 18 år, 95'er, like gammel som meg. Du har levd i atten år og føler allerede at du må leve på en datingside for å finne deg en jente. Hvorfor? Du har da sikkert mange tusen sjanser til å møte en fantastisk jente uten å måtte gjemme deg bak en skjerm. Datingsider kan du kanskje begynne å vurdere når du er oppi 30 år+ og mener livet begynner å bli kjipt uten en partner, noe som i det tilfellet er forståelig. Men som 18 åring skal du leve livet og plutselig så skjer det, uten at du tenker over det en gang. Er da ingen krise å være singel når du har noen av dine beste år foran deg! Kan bare ikke fatte hvorfor du vil legge deg ut på en slik side så tidlig, som om alt er tapt. Kom deg ut på byen, flørt og lev livet. Du er da enda ung! Nå hørtes jeg 40 år gammel ut, flott.. 7
LillaFrosk Skrevet 24. juni 2013 #12 Skrevet 24. juni 2013 Med humor, så håper jeg ikke dere tenker vitser, men tenker mere personlighet? Og å få fram hvem jeg faktisk er, i forskjellige humør jeg er i? Eller er jeg helt borte nå? Jeg tenkte ikke på vitser, men heller mer en flyt i teksten - som ikke var så alt for formell og alvorlig. På en måte. Om det var til meg du mente her
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #13 Skrevet 24. juni 2013 Ikke for å spore deg helt 100% av(selv om jeg likevel skal gjøre det) Du er 18 år, 95'er, like gammel som meg. Du har levd i atten år og føler allerede at du må leve på en datingside for å finne deg en jente. Hvorfor? Du har da sikkert mange tusen sjanser til å møte en fantastisk jente uten å måtte gjemme deg bak en skjerm. Datingsider kan du kanskje begynne å vurdere når du er oppi 30 år+ og mener livet begynner å bli kjipt uten en partner, noe som i det tilfellet er forståelig. Men som 18 åring skal du leve livet og plutselig så skjer det, uten at du tenker over det en gang. Er da ingen krise å være singel når du har noen av dine beste år foran deg! Kan bare ikke fatte hvorfor du vil legge deg ut på en slik side så tidlig, som om alt er tapt. Kom deg ut på byen, flørt og lev livet. Du er da enda ung! Nå hørtes jeg 40 år gammel ut, flott.. Er ikke alle gutter som har tusenvis av sjanser eller som vil møte en jente på byen og spille det spillet det vanligvis innebærer. Anonymous poster hash: 72d7a...63b 1
Gjest Flare Skrevet 24. juni 2013 #14 Skrevet 24. juni 2013 Er ikke alle gutter som har tusenvis av sjanser eller som vil møte en jente på byen og spille det spillet det vanligvis innebærer. Anonymous poster hash: 72d7a...63b Jeg prøver da bare å få trådstarter til å forstå at det her er for tidlig. Jeg mener, det er jo ikke vits i å miste alt håp når man bare er 18 år! Prøver man hardt nok, så kan man få det til. Man skal da ikke gi opp så lett! Hvorfor mener du at han ikke har like stor sjans som andre gutter til å møte noen da? 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #15 Skrevet 24. juni 2013 Jeg prøver da bare å få trådstarter til å forstå at det her er for tidlig. Jeg mener, det er jo ikke vits i å miste alt håp når man bare er 18 år! Prøver man hardt nok, så kan man få det til. Man skal da ikke gi opp så lett! Hvorfor mener du at han ikke har like stor sjans som andre gutter til å møte noen da? Jeg ser ikke på nettdating som "miste alt håp". Han prøver slik du sier, vil finne noen som leter etter det samme, på en enklere måte enn å potensielt bare kaste bort tid på å bli avvist andre steder. Anonymous poster hash: 72d7a...63b 1
Gjest Flare Skrevet 24. juni 2013 #16 Skrevet 24. juni 2013 Jeg ser ikke på nettdating som "miste alt håp". Han prøver slik du sier, vil finne noen som leter etter det samme, på en enklere måte enn å potensielt bare kaste bort tid på å bli avvist andre steder. Anonymous poster hash: 72d7a...63b Men sjansen for å møte noen som er en sjelevenn er da mye større i virkeligheten, hvor man(som regel) får sannheten og ikke en pynta versjon. Men for all del, men hva du vil. Jeg synes bare det er litt dumt..
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #17 Skrevet 24. juni 2013 Men sjansen for å møte noen som er en sjelevenn er da mye større i virkeligheten, hvor man(som regel) får sannheten og ikke en pynta versjon. Men for all del, men hva du vil. Jeg synes bare det er litt dumt.. Er sjansen større? Man møter bare de man treffer på i løpet av hverdagen, og man vet ikke hvem som er sjelevenn, eller om den personen selv leter etter en sjelevenn, før man blir godt kjent. Anonymous poster hash: 72d7a...63b
Gjest Flare Skrevet 24. juni 2013 #18 Skrevet 24. juni 2013 Er sjansen større? Man møter bare de man treffer på i løpet av hverdagen, og man vet ikke hvem som er sjelevenn, eller om den personen selv leter etter en sjelevenn, før man blir godt kjent. Anonymous poster hash: 72d7a...63b Nei du, mener ikke at man blir sjelevenner etter å ha møttes en gang. Men du tar poenget mitt vel? Men vi legger den død nå. Vi har tydelig forskjellige meninger der og det er helt ok.
Gjest Svampebob1 Skrevet 25. juni 2013 #19 Skrevet 25. juni 2013 Heisann! Etter mye om og men, så fant jeg ut at å spørre nettopp jenter om hva slags profiltekster dere ville syntes var bra, ville vært en logisk god ide. Problemet er ikke at jeg lurer på om dere kan vurdere profilteksten min, enda. Greia er at jeg faktisk ikke har noen profiltekst. Ergo; Jeg er helt lost på området. Jeg har for øyeblikket en inaktiv Sukker-profil, og en Decate-profil jeg er innom ca. en gang i uken på. Decate bruker jeg mest. På Decate er det ingen egne seksjoner for hvem du er, hvem du leter etter, og hva du driver med profesjonellt og på fritiden. Det er èn eneste seksjon å skrive i, og det er; Om deg. Så det jeg lurer på da, er hvordan jeg skal logisk få fram en god profiltekst her, hva den bør inneholde (eksempler på MÅTER å skrive på). Vet at jenter på f.eks. Facebook-chatten bruker BARE små bokstaver, ingen punktum, ingen komme, ingen norskprøve, altså. Skal jeg selv skrive en profiltekst så slurvete, for å ikke være for ''formell'? Jeg vet ikke hvor gamle dere på forumet her er, og jeg vet heller ikke om jeg er på riktig underforum for å spørre dette spørsmålet om nettdating og tekster heller. Men uansett hvor dere er i livet aldersmessig og emosjonellt, prøv å tenk tilbake til da dere var 18-20, og tenk hva slags tekster DERE ville tenkt; ''Wow! Han her MÅ jeg bare sende melding til!''. Dog ønsker jeg primært råd fra jenter under 25, men jeg er ikke så kravstor. Jeg står på startstreken, og da er alle råd, selv fra verdens eldste dame, verdt gull. Vær deg selv fra din fineste side og stå for hvem du er! Ikke tenk på hva alle andre tror, for da kommer du til å skrive 300 profiltekster som aldri føles rett. For ingen tenker det samme..
Hoppetaujenta Skrevet 25. juni 2013 #20 Skrevet 25. juni 2013 ...og et lite råd i tillegg: skriv med oversiktlige avsnitt. Sånne sammenhengende kjempekompakte tekster blir et ork å komme igjennom...og da kan det hende at den blir droppet av enkelte. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå