AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #1 Skrevet 24. juni 2013 Hei Vet ikke om dette kanskje heller hører til i seksualitet, men er bare å flytte hvis det blir feil Lurer på om det er noen av dere som faktisk hadde sex for første gang på bryllupsnatten, og hva fikk dere til å ta det valget? Jeg har vært sammen med kjæresten min i 1,5 år og vi er begge to fortsatt jomfru. Delvis fordi vi er ganske unge (under 18) og ikke er villige til å risikere uønskede graviditeter (jeg er personlig i mot abort og kunne aldri tatt det selv) og også fordi vi ser flere grunner til å vente, og føler fordelene veier opp for "ulempene". Det har selvfølgelig vært vanskelig, merker jo at kroppene våre har veldig lyst, men samtidig så vil vi at forholdet vårt skal handle om mer enn bare sex, spesielt siden vi er ganske unge. Vil ikke ha noe tulleforhold hvor alt fokuset blir på sexen. Vil også understreke at dette ikke er noe jeg gjør for å plage kjæresten min, jeg visste at han hadde de samme tankene som meg før vi ble sammen, så dette er et fritt valg av begge to, uavhengig av hverandre. Vil ikke virke som en smarte-per som mener at jeg har tatt det beste valget og ser ned på andre som tar andre valg enn meg (gjør virkelig ikke det), men har funnet ut at dette funker best for meg nå, og jeg er komfortabel med det valget jeg har tatt. Men jeg lurer altså på om flere av dere har tatt samme valg? Eller prøvde, men ikke klarte å holde dere? Kjenner dere noen som har gjort det? Vil gjerne høre flere innspill og tanker P.S. ikke la dette bli en diskusjon om religion og sex, og hvor teit det er, er virkelig ikke det jeg lurer på Anonymous poster hash: ec132...596
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #2 Skrevet 25. juni 2013 Jeg har ventet med sex til etter bryllupet. Må si også at det var ikke så enkelt å slappe av etter brylupet, så vi fikk det til 3 mnd senere, faktisk. Ble skilt 2 år senere. Anonymous poster hash: 74aab...de6
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #3 Skrevet 25. juni 2013 Jeg kjenner et par som ventet med sex og samboerskap. De hadde vært sammen i 2 eller 3 år og ble skilt 6 måneder senere. Jeg skjønner tankegangen din. Man kan godt vente med sex, og det er sikkert klokt av mange grunner, men jeg tror at det å sette en bestemt dato eller milepæl gjør at forventningene vokser og skuffelsen blir deretter. Dere kan jo begynne å kose med hverandre litt mer, kanskje, bade nakne sammen og ta på hverandre? Anonymous poster hash: 66e4c...0d1 2
edderkoppdame Skrevet 25. juni 2013 #4 Skrevet 25. juni 2013 Selvom dere har sex før ekteskapet, betyr ikke det at alt kommer til å dreie seg om sex, eller kanskje for en periode . Sex er for de fleste en viktig del av et forhold - det som gjerne skiller venner fra kjærester , og da er det vel viktig å vite om man er kompatible også seksuelt sett når man har et langt samliv foran seg. Hadde en religiøs venninne som giftet seg på 18-års dagen før hun hadde hatt sex. Hun og kjæresten giftet seg så raskt for å "få lov" til å pule. Dette gjorde at de gikk inn i ekteskapet alt for tidlig, med tenåringshormoner brusende rundt, og opplevde at sex slett ikke var så magisk som først antatt da de hadde litt ulike oppfatninger om hva som var bra sex. Ja de var meget forelsket da de var tenåringer og det var jo mye spenning knyttet til dette, men dette gikk også over og de er i dag skilt. Ikke bare mistet hun jomfrudommen, men ble også skilt til familiens store forargelse. Jeg kjøper ikke bil før jeg har prøvekjørt den. Selv om bilen er pen å se på, og har stort bagasjerom og har mange gode kvaliteter betyr ikke det at den er komfortabel på langtur. 10
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #5 Skrevet 25. juni 2013 edderkoppdame har et godt poeng. Jeg vet ikke om jeg tror så mye på kompatibilitet, men det jeg vet er at det som gjør at et forhold holder i mange år er nettopp det at man har lyst på hverandre, at man er mer enn bare venner, at man vil mer enn bare å kysse, ha mer enn bare romantikk. At det er en nærhet og intimitet som man ikke kan tenke seg å leve uten. Det er jo det sex i et seriøst forhold egentlig handler om, ikke tant og fjas og moro og tull. Men for all del, ta dere den tiden dere trenger. Anonymous poster hash: 66e4c...0d1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #6 Skrevet 25. juni 2013 Min mann var jomfru da vi møttes (25 år). Han tok et valg om å vente til han traff den rette. Vi ventet ikke til bryllupsnatten, og jeg kan aldri tenke meg at sexen hadde blitt spesielt bra eller lett å dyrke om vi begge var jomfruer og absolutt skulle vente. Jeg tror det er sunt å utforske, og når det føles riktig så har man sex. Man trenger ikke å lage regler om noe som er så naturlig (og viktig og deilig og intimt og fantastisk). Anonymous poster hash: a0608...73f 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #7 Skrevet 25. juni 2013 Stakkars bryllupsnatten.. Som får så mange forventninger til seg! Da vi giftet oss var vi så slitne etter den lange dagen at ikke noe sengeaktivitet fristet... Nei det var bare å få på seg joggebuksa, ta en pils, og så i seng.... ikke til å anbefale. Anonymous poster hash: b939d...e05 2
Gjest Skrevet 25. juni 2013 #8 Skrevet 25. juni 2013 Kjære TS. Folk er forskjellige. Om det er rett for deg å vente med sex, så venter du. Det er mye bedre enn de som debuterer som 14-åringer, skjenket fulle av eldre gutter, uten å ha noen ide om hva de egentlig er med på eller hva det kan føre til. Min personlige teori er at om man har få partnere, så vil man ha lettere for å knytte seg til de man har. For det man deler er da mer spesielt. Men det er nå sånn jeg ser tingene, sikkert mange som er uenig. Om du debuterer med kjæresten din om 6 uker, 6 måneder eller 6 år så er det fortsatt din avgjørelse. Om dere har et forhold som fungere godt nå, så hvorfor ikke fortsette å ha det sånn. Eneste grunnen til at du skulle ha sex med han er fordi du føler veldig sterkt for det selv. Så lenge du ikke gjør det, så la det være. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #9 Skrevet 25. juni 2013 Jeg synes det er tull å vente til en fastsatt dato eller en "milepæl" - man har sex når man er klar for det, når enn det måtte være. Bruk kondom, så blir du ikke gravid. Sjansen er der selvsagt alltid, men den er minimal. Om dere ikke har tenkt å la forholdet dreie seg om sex og dermed bare ha det en gang i blant, kan du også ta en angrepille etter hvert samleie. Anonymous poster hash: 125ed...fc7 1
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2013 #10 Skrevet 25. juni 2013 Jeg forstår godt at du venter med samleie, jeg er 30 år, og har svært, svært sjelden samleie pga faren for graviditet. Men sex generelt er det mer risikabelt å vente med. Med mindre dere begge har svært lav sexlyst er det en fare for at dere ender opp gift, og rett og slett ikke klaffer der. Hvor langt går dere? Kjenner dere hverandres fantasier? Slike ting kan være greit å tenke litt over, og se hvordan dere passer der.
Muffinpants Skrevet 25. juni 2013 #11 Skrevet 25. juni 2013 Jeg og eks-mannen hadde kun analsex før vi giftet oss, men det blir kanskje ikke helt som å være avholden før man gifter seg.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #12 Skrevet 25. juni 2013 Man kan ta p-piller om man er redd for graviditet. Tror uansett det er lurt å prøve om man passer sammen seksuelt før et ekteskap. Men det krever jo at man kjenner seg selv seksuelt. Noen ganger lurer jeg på om par som er så bestemt på å vente med sex, er mer opptatt av sex enn de som tar det noe mer avslappet. Det er en naturlig del av livet. Men å beskytte seg mot uønsket graviditet og kjønnssykdommer er jo viktig.Anonymous poster hash: 764d9...4d5 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #13 Skrevet 25. juni 2013 Skjønner ikke helt at sex gjør forholdet useriøst og tullete, heller motsatt vil jeg si. Kommer jo an på hvor unge dere er, men for meg er det at man har sex og deler dette fine og nære noe av det som skiller kjærester fra gode venner. Men jeg har ikke sex før forholdet er helt seriøst. Har kun hatt med 3, siste er mannen min:) Og jeg ville aldri i verden vært foruten den intense og spennende sexen vi hadde som nyforelsket! Jeg var også livredd for graviditet, så jeg har alltid gått på ppiller samtidig som vi alltid brukte kondom. Da blir man ikke gravid! Man trenger jo ikke ha samleie hver gang heller;) Gjør som dere vil, og så lenge begge er enige er det jo greit. Men det hadde ikke passet for meg:) Anonymous poster hash: f47e9...dab 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #14 Skrevet 25. juni 2013 Er det ikke best å vite så mye som mulig om man skal gifte seg med en person? Noen har forskjellig sexlyst... si at han har ekstrem, du ikke har så mye.. og det finner dere kun ut etter dere er gift. Kan bli problemer. Eller at du ser en annen side av ham etter at dere har begynt å være intime... det kan også være. Så, dere kjenner hverandre mindre enn folk som har hatt sex. og..jeg synes deres forhold er mer hekta på sex enn hva mitt ekteskap er. Vi har hatt sex ja, mange ganger, men det er ikke nr 1 i vårt forhold. Her er det annenhver uke =) Og ikke så viktig som resten... Anonymous poster hash: b939d...e05 1
Gamerfrue Skrevet 25. juni 2013 #15 Skrevet 25. juni 2013 Jeg tenkte også på p-piller, som brukerne over meg påpekte! Jeg tenkte ikke slik før jeg ble sammen med kjæresten min, men i dag er jeg overbevist om at et godt sexliv styrker forholdet! I hvert fall for meg, men både jeg og kjæresten min er opptatt av nærhet, og god sex er en av de deiligste og viktigste kildene til dette. Dessuten er det noe som er så innmari intimt og personlig at hvis det ikke hadde funket så bra mellom oss, så tror jeg kanskje det hadde forvandlet seg til et problem etter hvert... Men dette varierer selvsagt fra person til person og sexdriven deres! 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #16 Skrevet 25. juni 2013 Dere kan jo begynne å kose med hverandre litt mer, kanskje, bade nakne sammen og ta på hverandre? Anonymous poster hash: 66e4c...0d1 Hvorfor skulle de det, vil ikke det virke veldig unaturlig når man uansett skal vente? Anonymous poster hash: d9119...c89
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #17 Skrevet 25. juni 2013 For min del så betyr kjemien i senga veldig mye, og det vet man ikke før man faktisk har sex med personen. Derfor ville jeg aldri venta med sex til etter man gifter seg, for jeg vil være sikker på at jeg gifter meg med en jeg passer sammen med, da jeg ikke har lyst å skille meg innen 1 år etter. (god) sex er viktig i et forhold for meg, men skjønner at det kanskje ikke er like viktig for deg, siden jeg vet at det er en god del på min alder som er i et forhold der de ikke har sex. Jeg er selv snart 18 år om det har noe å si. Anonymous poster hash: df090...c4d
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #18 Skrevet 25. juni 2013 Jeg vet om et par som har giftet seg fordi det i familien og trosretningen deres ikke tillater sex eller samboerskap før bryllup. Og hva skjedde da? Jo de giftet seg for fort og ble skilt etter relativt kort stund fordi de ikke kjente hverandre godt nok. Og skilsmissen var ihvertfall ikke noe familien likte. Anonymous poster hash: 66a12...4c9
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #19 Skrevet 25. juni 2013 Du skal ha for at du er så disiplinert. Jeg hadde søren meg ikke klart å holde fingrene av fatet, når det kommer til kjæresten min. Synes valget ditt er dumt, for enten du tror det eller ei, så er sex en viktig del av et forhold. Det er viktig at det fungerer. Tenk om dere gifter dere, også er sexen helt elendig. Skal love deg at i lengden er det ikke så mange som ønsker å være i et forhold der sexen ikke fungerer i det hele tatt. Dere vil også bli kjent med hverandre på en helt ny måte via sex. Det er spennende og holder gnisten oppe i et forhold. Sex er viktig rett og slett, og det er en stor del av et seriøst forhold. Men kjære vene.. Hvis det føles rett for dere begge, så er det jo ikke noe i veien for å vente. Anonymous poster hash: 792e1...ccb
LillaFrosk Skrevet 25. juni 2013 #20 Skrevet 25. juni 2013 Enig med mange over.. Sex er noe man har når man er klar for det - ikke noe man setter til en dato.. Og, sexlivet er en del av livet ditt - og det er ganske viktig å vite hvordan ståa er på den fronten, før du låser deg til en person for resten av livet. Tenk om dere ikke passer seksuelt i det hele tatt? Og.. Om det er uønsket graviditet du tenker på, så går det an å bruke både p-piller og kondom. Da er dere veldig sikre, iallefall. (Man blir aldri 100%, men.. ganske sikker er dere da). Men, for all del. Er det dette dere virkelig ønsker, så kjør på.. Jeg bare tror selv det er lurere å kjenne noen ordentlig (på alle områder! Også seksuelt) før man gifter seg med dem..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå