Gå til innhold

Hemninger

olabokse

Anbefalte innlegg

Vår seksualitet er i utgangspunktet styrt av dype og sterke urinstinkter nedarvet fra tidenes morgen.

Jeg tror alle fra tid til annen kan kjenne villskapen, lidenskapen og kreftene som ligger i disse driftene.

Disse medfører også at vi lengter, savner og drømmer.

Jeg tror at svært få av oss slipper frem våre dyriske krefter sammen med våre partnere. Årsakene kan være mange: sjenerthet, misfornøyde med kroppen vår, manglende erfaring, redsel for å dumme oss ut, manglende trygghet og masse mer.

Resultatet kan bli at seksualiteten i forholdet dør, det blir kjedelig, monotont, gjentagende og lite tilfredsstillende. Ja, faktisk kan det være årsak til at man går hver til sitt og fortsetter å drømme!?

Men altså er det vanskelig å finne det ultimate forholdet hvor alt stemmer: kjemi, personlighet, seksualitet. Sørlig vanskelig å finne sin match innen sex. Jeg tror at nettopp noe av årsakene til at mange finner partner enten kun for sex eller mer via internet, er at man først er anonyme for hverandre, som betyr større rom for frihet og åpenhet, det er jo nærmest upersonlig og anonymt og du så spennende. Når man så møtes ligger nerven i om alt man drømmer om får utløsning.

Er man så heldig å treffe en partner der man har 100% gjensidig glede av sex'en tror jeg faktisk at grunnlaget for et godt forhold ligger vel så mye på dette området som dette med felles interesse for katter eller hva det måtte være.

Jeg er en av de som drømmer fremdeles....

Ser gjerne at noen kommer med synspunkter på min filosofiske betraktning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lottemor

Jeg er enig i mye av det du skriver og tenker...

Og ja det er vanskelig å slippe seg løs med en person som man er glad i.

Man vil jo ikke skuffe den man er sammen med eller føle at man blir avslått eller at partneren blir skremmt...

Når man snakker om sex så kan det bli litt vanskelig også å si hva man vil ha og føler for man vill jo ikke virke som en som bare prater og ikke gejennomfører...

Mye av problemmene er vel at man ikke er trygg på seg selv og da kan man ikke bli trygg på andre....

skal ikke være lett dette med sex og ofte gjør man sex mye vanskeligere enn det det er...

det er mine tanker om det hele12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...