AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #1 Skrevet 24. juni 2013 For små hunder? lurer siden jeg har en liten hund og sliter med å gjøre den stueren. Kan noen gi meg noen tips på å gjøre den stueren? kan jeg bruke samme metode som jeg brukte på katten? Anonymous poster hash: 94c76...7a8
Gjest HappyWaffle Skrevet 24. juni 2013 #2 Skrevet 24. juni 2013 er mange som bruker vanlig kattedo (de store typene) til hunder, men det er jo ikke gunstig hvis du vil ha den husren. for da vil du få det samme problemet igjen når du fjerner doen
Gjest Murica Skrevet 24. juni 2013 #3 Skrevet 24. juni 2013 http://www.petsmart.com/product/index.jsp?productId=4085568&f=PAD%2FpsNotAvailInUS%2FNo Disse er veldig populær for folk som ikke klarer å lære hunden sin å gå ut. Vurderte å skaffe en til min, men en dag bestemt han seg for å være husren, så da slapp jeg heldigvis det.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #4 Skrevet 24. juni 2013 Å få hunden til å gjøre fra seg på en fast plass inne i stedet for ute er å gjøre seg selv en gedigen bjørnetjeneste. Dette vil jo bare forsinke prosessen kraftig med å gjøre den husren. Du sier du sliter med å gjøre den husren. Hvor gammel er den? Husk at hunder er veldig forskjellige, noen er huserene etter noen uker, mens andre faktisk ikke er 100% husrene før de er over året. Tålmodighet, tålmodighet, tålmodighet. Ingen snarveier. Anonymous poster hash: dae27...4e3
Gjest Lolita8 Skrevet 25. juni 2013 #5 Skrevet 25. juni 2013 Jeg må bare spørre.... Hvorfor i ALLE dager vil du lære hunden til å gå på do inne?? Du gjør den bare, om sagt over, en stor bjørnetjeneste med å lære den å gå på do på fast plass i huset! Den blir ikke noe fortere husren om du skaffer den en plass å tisse inne, da blir du bare å slite enda litt mer når du skal fjerne den doen. Ut etter lek, mat, søvn, drikke! Vær gjerne ute en liten stund til hunden må gjøre fra seg, og ROS, ROS, ROS om den tisser ute! Lykke til :-)
Gjest Murica Skrevet 25. juni 2013 #6 Skrevet 25. juni 2013 Kommer jo selvsagt hvor lenge det har pågått. Har hunden ikke blitt husren etter 4-5 år skjønner jeg godt om man gir opp.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #7 Skrevet 25. juni 2013 Nei den er bare 6mnd og jeg har hatt den ca 3 uker, den var ikke husren når jeg fikk den. Det tar visst tid ser jeg her, merker at hvis hun ikke får ro, så blir det ikke gjort, om jeg er aldri så mye ute. Anonymous poster hash: 94c76...7a8
Gjest Murica Skrevet 25. juni 2013 #8 Skrevet 25. juni 2013 6 mnd? Da burde du unngå innedo, tisselapper og hele den hørven. Hunden skal ikke bli vant til å kunne gå på do inne. Slik det er med valp, må ut i ett sett.
Gjest HappyWaffle Skrevet 25. juni 2013 #9 Skrevet 25. juni 2013 valper er akkurat som en baby, du kan ikke akkurat tvinge en baby til å slutte med bleie bare fordi du syns det er kjedelig å skifte på den. en valp innebærer MASSE turer, til og med midt på natta. men det håper jeg du var klar over da du tok på deg det ansvaret???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå