Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får støtte fra nav og har gjort det en stund. jeg søkte om støtte til en ny vaskemaskin siden den jeg har er blitt ødelagt, da fikk jeg beskjed om at det er bare å kjøpe en ny, og levere kvitteringen så får jeg pengene tilbake.

Men så fikk de informasjon om jeg får tilbake 5.000 på skatten, og nå mener de at jeg må bruke skattepengene til å kjøpe en ny vaskemaskin selv

Har nav rett til å gjøre slik?

Anonymous poster hash: bac7c...b75
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det har de. All inntekt skal gå til fradrag.

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt har de rett til det. Får du penger igjen på skatten så HAR du jo penger og da skal selvfølgelig nav ikke betale dette for deg. Nav er et sikkerhetsnett når man ikke har noen annen mulighet, du HAR egen inntekt og en annen mulighet og skal da selvsagt bruke den...

Anonymous poster hash: 678f1...bcc
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt skal du betale den selv når du har penger! NAV er ikke et sted å få penger til ny vaskemaskin fordi man heller vil bruke penger på noe annet. Ikke glem at støtte fra NAV i stor grad betales av andres skattepenger. Jeg vil ikke at mine skattepenger skal gå til din vaskemaskin når du faktisk har penger. Jeg vil at de skal gå dit de faktisk trengs.

Anonymous poster hash: c6a36...6a2
  • Liker 5
Skrevet

Ja, dette har de all rett til å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke TS, men må bare få si på generelt grunnlag at det begynner å bli en litt meningsløs argumentasjon at alle disse pengene som går til støtte gjennom NAV er "våre" penger. Altså alles skattepenger. Akkurat det kan man jo også si om alt annet. Jeg har ikke barn, men jeg irriterer meg ikke over at mine skattepenger blant annet går til barnehager og barneskoler. Jeg irriterer meg ikke over at mine skattepenger går til veier i et fylke jeg ikke bor i, eller at de blir brukt til mat og pleie til eldre selvom jeg ikke har noen nære som er på gamlehjem.

Anonymous poster hash: 86a79...43d
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke TS, men må bare få si på generelt grunnlag at det begynner å bli en litt meningsløs argumentasjon at alle disse pengene som går til støtte gjennom NAV er "våre" penger. Altså alles skattepenger. Akkurat det kan man jo også si om alt annet. Jeg har ikke barn, men jeg irriterer meg ikke over at mine skattepenger blant annet går til barnehager og barneskoler. Jeg irriterer meg ikke over at mine skattepenger går til veier i et fylke jeg ikke bor i, eller at de blir brukt til mat og pleie til eldre selvom jeg ikke har noen nære som er på gamlehjem. Anonymous poster hash: 86a79...43d

Enig. Det er veldig tillat å rakke ned på enhver som mottar stønad. Dette er jo fellesmidler vi alle er med på å spare opp slik at vi alle har det samme sikkerhetsnett.

TS: det er ganske selvsagt at du ikke skal ha mer enn satsene i din kommune, eller "unødvendig gioder" du skal oppmuntres til å tjene mest mulig selv.Dersom du feks hadde vunnet penger skulle du varslet om dette også (strengt tatt).

Anonymous poster hash: 494a5...911

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke TS, men må bare få si på generelt grunnlag at det begynner å bli en litt meningsløs argumentasjon at alle disse pengene som går til støtte gjennom NAV er "våre" penger. Altså alles skattepenger. Akkurat det kan man jo også si om alt annet. Jeg har ikke barn, men jeg irriterer meg ikke over at mine skattepenger blant annet går til barnehager og barneskoler. Jeg irriterer meg ikke over at mine skattepenger går til veier i et fylke jeg ikke bor i, eller at de blir brukt til mat og pleie til eldre selvom jeg ikke har noen nære som er på gamlehjem.

Anonymous poster hash: 86a79...43d

AB over her...

Jeg er helt enig med deg, jeg betaler min skatt med glede, og vil se at pengene brukes mest mulig fornuftig. Til nettopp slik som sykehjem, bedre eldreomsorg, barnehager, helsevesen og også sosialhjelp til de som trenger det. både midlertidig og på permanent basis. Og jeg er ikke fornøyd med situasjonen hos alle disse, f.eks synes jeg eldreomsorgen er begredelig mange steder, og helsekøene i det offentlige alt for lange. For å nevne noe. Det er derfor jeg helst skulle sett at skattepengene gikk til dette, og ikke til nye vaskemaskiner til de som da har råd til en selv. Så jeg er glad for at NAV sier stopp til slikt. Jeg skjønner at det er mye annet TS heller skulle brukt pengene på, men nå har det seg sånn at vaskemaskin er litt viktig for de fleste og således må prioriteres, selv om det ikke er gøy. Sånn er det å være voksen. La pengene brukes der de skal.

AnonymBruker
Skrevet

AB over her...

Jeg er helt enig med deg, jeg betaler min skatt med glede, og vil se at pengene brukes mest mulig fornuftig. Til nettopp slik som sykehjem, bedre eldreomsorg, barnehager, helsevesen og også sosialhjelp til de som trenger det. både midlertidig og på permanent basis. Og jeg er ikke fornøyd med situasjonen hos alle disse, f.eks synes jeg eldreomsorgen er begredelig mange steder, og helsekøene i det offentlige alt for lange. For å nevne noe. Det er derfor jeg helst skulle sett at skattepengene gikk til dette, og ikke til nye vaskemaskiner til de som da har råd til en selv. Så jeg er glad for at NAV sier stopp til slikt. Jeg skjønner at det er mye annet TS heller skulle brukt pengene på, men nå har det seg sånn at vaskemaskin er litt viktig for de fleste og således må prioriteres, selv om det ikke er gøy. Sånn er det å være voksen. La pengene brukes der de skal.

Jeg synes det er meningsløst å få flere barn, vi har nok i denne verden. Dere er den største pengesvampen. Jeg er ikke enig i at det er bra skattepengene mine går til det.

Anonymous poster hash: 43188...4ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...