Gå til innhold

barnefordeling..hvordan gjør dere det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og pappan til barna har skilt lag, og må finne ut av det med hvor mye samvær osv.hvordan har dere det/hva er mest praktisk for dere/hva funker best for barna? Jeg tenker annenhver helg og en til to dager pr uke.. hvordan legge den modulen opp på best måte? :)

Anonymous poster hash: 3cc10...c04

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi begynte med samvær annenhver lør-søn og noen timer hver onsdag ettermiddag. Så gikk vi over til samvær annenhver fre-søn og overnatting onsdager. Men så synes eksen det var for mye, så da gikk vi over til samvær annenhver tor-søn, nå er det fre-søn når han en sjelden gang gidder. Selv tror jeg minst annenhver helg og én dag i uka er best for barn, men helst mer.

Anonymous poster hash: 6109c...6b9
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal alltid mannen har barna minst?

Anonymous poster hash: 94728...8c5
Skrevet

Hvorfor skal alltid mannen har barna minst? Anonymous poster hash: 94728...8c5

Spør mennene som velger det selv. Slipper ansvar vettu.

AnonymBruker
Skrevet

Synes det alltid virker som det er kvinnfolka som tvinger det igjennom jeg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spør mennene som velger det selv. Slipper ansvar vettu.

Så vidt meg bekjent er det ikke alltid menn som velger dette, men kvinner som fordeler og regner på pengene hun kan få av NAV. Kjenner flere menn som ønsker å ha barna sine oftere og lenger perioder men som må vike for mor og hennes pengebehov så hun slipper å jobbe 100 %..

Anonymous poster hash: c15e2...974

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal alltid mannen har barna minst?

TS sier jo faktisk ingenting om hvem som skal ha barna annenhver helg og noen netter i uka. For min del er det helt frivillig fra fars side at han ikke har mer samvær, han har jo til og med trumfet gjennom å få kutte ned.

Anonymous poster hash: 6109c...6b9

Skrevet

Hva med 50/50 deling? Har hørt at det ikke er spes bra for barna, blir en rotløs tilværelse. Noen her som har det slik? Isåfall hvordan blir det i praksis? Hmm ikke lett det her. Barna er små, så tror vi bør starte litt rolig uansett.. og heller se an.

Skrevet

Ts her altså. Blir meg som har de mest, ikke far om noen lurte på det. :) jeg har full jobb så er ikke det med overgangsstødnad..er vel derfor folk jobber mindre, for å få den.har ikke helt oversikt på hvordan det med penger/støtte funker jeg..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sammen med en tobarnsfar og han har ungene torsdag - fredag annenhver uke og torsdag - søndag annenhver uke. Det fungerer veldig greit for både ham, barnemor, ungene og meg :)

Anonymous poster hash: fdaa0...063
Skrevet

Jeg og min eks har 50/50. Vi begynte med mindre samvær pga barnet var veldig ungt, men vi økte samværet i takt med alderen siden det ikke er anbefalt får små barn å ha 50/50. Da barnet ble rundt 10 år så begynte vi med annenhver uke.

Ikke alle det fungerer for med annenhver uke, det er veldig viktig at foreldrene samarbeider godt, og at barnet får ha samme omgangskrets uansett hvor det er hen. Vi bor i samme nabolag, så selv om barnet er ei uke til meg og ei til han så går barnet litt imellom begge husene:)

Skrevet

Mine barn er under 5 år begge to, så jeg synes ikke noe om 50/50 i denne alderen.tror det er viktig med et fast hjem, og et "besøkshjem" når de er så små..men problemet er jo at pappan ikke forstår det. :( han ser på det hele som en konkurranse nærmest, at vi to som foreldre må ha det likt. Sukk..

Gjest Berit
Skrevet

Mine barn er under 5 år begge to, så jeg synes ikke noe om 50/50 i denne alderen.tror det er viktig med et fast hjem, og et "besøkshjem" når de er så små..men problemet er jo at pappan ikke forstår det. :( han ser på det hele som en konkurranse nærmest, at vi to som foreldre må ha det likt. Sukk..

Hvorfor kan ikke ditt hjem være besøkshjemmet da, om det er det du mener er best? Så kan fars hjem være det faste hjemmet. Det høres jo ut som den beste løsningen når det er du som ikke ønsker 50/50.

Skrevet

Nei, for det er her de har vokst opp og har basisen med familie og lekekamerater. Halve poenget er å gjøre overgangen så fin som mulig, ikke endevende hverdagen deres.er åpen for 50/50 senere, men vil la tiden gå litt først så de får en ok tilvenning/overgang.

Skrevet

Så vidt meg bekjent er det ikke alltid menn som velger dette, men kvinner som fordeler og regner på pengene hun kan få av NAV. Kjenner flere menn som ønsker å ha barna sine oftere og lenger perioder men som må vike for mor og hennes pengebehov så hun slipper å jobbe 100 %.. Anonymous poster hash: c15e2...974

Så vidt jeg vet går dette begge veier. I enkelte tilfeller som du beskriver, i andre som jeg beskrev:-)

Skrevet

Her er det 50/50 for stebarn. Noe barnefar virkelig måtte jobbe for, da det første familievernkontoret hadde spurt om var hvor mye han ville betale i barnebidrag.

Men her er det f.eks mandag-onsdag, til mor onsdag-fredag og far igjen fredag-mandag også rullerer dem sånn.

Ikke den mest opptimale løsningen, spør du meg, men sånn har det visst vært helt siden de skilte lag pga jobb og turnusarbeid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...