Gå til innhold

Kan ikke snakke med mamma om sykdom.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er en jente som skal veldig sannsynlig opereres for endometriose. Jeg har store smerter også utenfor menstruasjon, og det er ofte jeg har problemer bare med å gå eller stå i over 10 minutter om gangen.

Jeg bor hjemme nå om sommeren, men ellers i året bor jeg på hybel.

Jeg kan ikke snakke med mamma om sykdom, og jeg tror ikke engang hun vet hva jeg har fordi hun ikke vil høre på meg. Jeg prøvde vel så vidt å si noe for noen måneder siden, men da ble hun kjempesint på meg og sa at jeg måtte slutte å snakke om sykdom.

Så jeg har vel gitt opp å si noe i det hele tatt. Men poenget med at jeg startet denne tråden var det at hun maser på meg hele tiden om at jeg må gjøre ditt og datt. Jeg har ikke trent på en uke nå fordi jeg er så dårlig, og hun maser HELE tiden om at jeg må ut og trene nå. Så da må jeg bare late som om at jeg er lat og at det er derfor jeg ikke trener, for om jeg nevner noe med at jeg har store smerter så blir hun som sagt sint på meg.

For meg er dette veldig vondt, for det er tungt nok for meg som det er å kanskje ha denne sykdommen. Men mamma forstår jo ingenting siden hun ikke engang vet hva det er for noe.

Noen som har noen tips til hva jeg skal gjøre? Jeg har en far da som er litt mer normal heldigvis, men vet ikke om han har så utrolig lyst til å ringe og snakke med henne heller..

Jeg er 17 år om det har noe å si.

Anonymous poster hash: 8ad69...1a7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun ikke takler å bekymre seg, og dette er hennes måte å unngå å forholde seg til det, ved å distansere seg fra problemet. Noen foreldre er litt merkelige sånn. Prøv å ta det opp med henne på en annen måte, si f.eks. "jeg trenger at du hører på meg", og ikke gi deg med en gang hun trekker seg unna. Eventuelt kan du snakke med legen din om situasjonen, og be legen ta en prat med henne eller skrive et brev som beskriver sykdommen din og hvordan den påvirker deg.

Anonymous poster hash: dd8a1...e95
AnonymBruker
Skrevet

Ta med henne til legen, og få legen til å forklare din mor at hun må slutte å være idiot.

Anonymous poster hash: 1591e...aec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...