Gå til innhold

Tolker du "Vi må snakke sammen." som at noe alvorlig må taes opp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min sendte en slik sms for noen timer siden nemlig. Vi bor ikke sammen, og jeg regner med at vi da snakkes på FB senere i kveld. Jeg mistenker at det kanskje bare er tøys og ingenting alvorlig som må taes opp, likevel har jeg en skikkelig klump i magen. Er det slemt å si "Vi må snakke sammen." på den måten om det ikke er noe alvorlig? Overragerer jeg når jeg er irritert nå?

Anonymous poster hash: 0f9d8...5f5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes jo hyggeligere måter å si at dere må / kan snakke(s) sammen (senere) på da.

Anonymous poster hash: feac1...75d
Gjest Snyltefluen
Skrevet

Vanligvis får jeg bange anelser av å høre noe slikt, ja.

• Liker 4
Skrevet

"Vi må snakke sammen", tolker jeg alltid som om noe alvorlig skal taes opp, ja. Er det skrevet med et smilefjes (/sagt med et smil), så kan jeg dog tolke det som om noe "positivt" alvorlig (altså, av typen, utvikle forholdet til f.eks samboerskap eller andre viktige, men ikke negative ting).

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir fysisk uvel om folk kommer med noe slikt og nekter å utdype hva det er inntil senere. Om det ikke er noe dødsens alvorlig synes jeg det er frekt å komme slik, da går det fint an å formulere seg på en mindre bastant og gravalvorlig måte.

Anonymous poster hash: 01bff...302
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

"Vi må snakke sammen", tolker jeg alltid som om noe alvorlig skal taes opp, ja. Er det skrevet med et smilefjes (/sagt med et smil), så kan jeg dog tolke det som om noe "positivt" alvorlig (altså, av typen, utvikle forholdet til f.eks samboerskap eller andre viktige, men ikke negative ting).

Ja, men her var det ingen smilefjes i det hele tatt. Og min siste sms før hans var et spørsmål, av typen Vil du være med på kino i helga eller noe liknende, altså ingenting som trenger å diskuteres eller utdypes eller noe. Vi har hatt det kjempefint sammen i det siste, og derfor synes jeg dette er ekstra ekkelt.

Anonymous poster hash: 85bc6...56b

Skrevet

Takk for at dere deler! Jeg trodde det bare var meg. Hater den beskjeden, om det så er fra foreldre eller arbeidsgivere. Blir dritredd og tror at jeg har gjort noe galt, skal få sparken el.l.

(Har ikke vært i et så seriøst forhold ennå at kjæresten har følt behov for en alvorsprat.)

Skrevet

Jeg blir fysisk uvel om folk kommer med noe slikt og nekter å utdype hva det er inntil senere. Om det ikke er noe dødsens alvorlig synes jeg det er frekt å komme slik, da går det fint an å formulere seg på en mindre bastant og gravalvorlig måte. Anonymous poster hash: 01bff...302

Enig der. " vi må snakke sammen"

"Jaha, hva gjelder der?"

" det tar vi når vi ses"

"Ja,men er det skjedd noe?"

" vi tar det når vi ses"

Irriterende!

• Liker 1
Skrevet

Ja, men her var det ingen smilefjes i det hele tatt. Og min siste sms før hans var et spørsmål, av typen Vil du være med på kino i helga eller noe liknende, altså ingenting som trenger å diskuteres eller utdypes eller noe. Vi har hatt det kjempefint sammen i det siste, og derfor synes jeg dette er ekstra ekkelt.

Oi.. Da ville jeg blitt skikkelig uggen i magen selv..

Får håpe på at det ikke er noe ille.. :klem:

AnonymBruker
Skrevet

Enig der. " vi må snakke sammen"

"Jaha, hva gjelder der?"

" det tar vi når vi ses"

"Ja,men er det skjedd noe?"

" vi tar det når vi ses"

Irriterende!

Jeg tenker mest; hvorfor si i fra i det hele tatt? Hvorfor ikke bare vente til man kan ta det opp skikkelig? De gangene jeg sier noe liknende, er det enten "Dette (temaet som vi allerede er inne på) må vi snakke mer om senere, for jeg må tenke litt på det" eller "Jeg tenker at bla bla bla, kan du tenke litt på hva du mener om saken?". Når jeg har noe alvorlig å ta opp sier jeg ingenting om det før jeg faktisk har tid til å ta en skikkelig samtale. Dette her er bare slemt, hvilken glede har han av at jeg nå sitter med vondt i magen og venter på at han skal komme på nett? :(

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det sa jeg til eksen min, da jeg skulle slå opp. Så tror nok det kan være noe alvorlig

Anonymous poster hash: 6ad58...7cb
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler at den setningen er den som kommer som forvarsel før noen skal gjøre det slutt :(

Anonymous poster hash: 6e1d1...49e
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler at den setningen er den som kommer som forvarsel før noen skal gjøre det slutt :(

Anonymous poster hash: 6e1d1...49e

Det er åpenbart det da. :(:kose:

Anonymous poster hash: feac1...75d

Gjest anonym
Skrevet

Hvordan går det ts? Har du fått vite det?

Skrevet

Stoor klem til deg! Krysser alt jeg har for at det ikke er noe alvorlig :/

AnonymBruker
Skrevet

Han ville bare snakke om helga, og beklaget seg veldig for at jeg hadde hatt det ubehagelig. Han hadde vært stressa og ikke tenkt over hvordan setningen oppfattes.

• Liker 4
Skrevet

Bra det ikke var noe ille. Selv har jeg en gang fått en utrolig kjekk overraskelse da en lærer på folkehøgskolen sa det til meg en gang.

Gjest Miranda2011
Skrevet

Kjæresten min sendte en slik sms for noen timer siden nemlig. Vi bor ikke sammen, og jeg regner med at vi da snakkes på FB senere i kveld. Jeg mistenker at det kanskje bare er tøys og ingenting alvorlig som må taes opp, likevel har jeg en skikkelig klump i magen. Er det slemt å si "Vi må snakke sammen." på den måten om det ikke er noe alvorlig? Overragerer jeg når jeg er irritert nå?

Anonymous poster hash: 0f9d8...5f5

En sånn melding/beskjed handler stort sett om noe som ikke er så hyggelig.

Gjest Silvermist
Skrevet

"Vi må snakke sammen" hadde jeg helt klart tolket som at nå kommer det noe kjipt! Bra det ikke var slik, TS :)

Gjest Miranda2011
Skrevet

Beklager, såg først nå at du hadde snakka med han, men det var en merkelig måte å ordlegge seg på da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...