Gå til innhold

Hvordan fjerne neglelakk fra klær?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke svar Vanish, for det fjerner ikke alt. Det er ikke et universalmiddel som tar bort absolutt alt selv om reklamen påstår det.

Noen her inne sa at jeg skulle ta vansih på en flekk på en sofa og skrubbe. Vel, den permanente flekken Vanish lagde, en stygg gul en som ligner på våt urin, er verre enn flekken jeg skulle fjerne.

Men spørsmålet er altså: Hva gjør dere for å fjerne flekker av rød neglelakk fra lyse klær?

Anonymous poster hash: d7532...cdf
Skrevet

Har du prøvd med neglelakkfjerner på det lyse tøyet? Hva slags stoff er plagget av? Hvis det ikke er kunstfiber eller "salt" stoff så kanskje det går med en liten mengde neglelakkfjerner.

Det var ikke jeg som foreslo vanish på sofaen, men hva var det du søla der opprinnelig? Hvis det var neglelakk ville jeg prøvd med neglelakkfjerner først. Hva slags sofa er det?

Skrevet (endret)

Slettet.

Endret av Tøytigern
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forsøkte med lakkfjerner med det samme det ble sølet. Men det er røde dråpemerker på buksen enda.

Det er en beige cargobukse av bomull.

Fargen på lakken var dyp vinrød. Når jeg tok på lakkfjerner ble flekken mere sjokkrosa, på en måte.

Jeg forsøkte å ta på masse. Jeg helte på, kan du si, og vasket med bomullsdott.

Men flekken forsvinner ikke. :(

Flekken på sofaen var fra blod og det var foreslått å ta på Vanish og skrubbe. Dårlig idé. :(

Anonymous poster hash: d7532...cdf
Skrevet

Det på sofaen med blodflekk..

Jeg har ingen erfaring, men sitter med et avis-utklipp med kjerringråd. :klo:

Er det mulig å "bløtlegge" flekken på et vis med enzymholdig vaskemiddel i en halvtimes tid? Så vaske/skylle etterpå, men da "banke" og ikke skrubbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...